Titul bude využívat podobný obchodní model jako Minecraft, při nákupu před vydáním plné verze tedy hra bude levnější.
Scrolls je titul inspirovaný karetními hrami, jako je například Magic the Gathering. Ty kombinuje s elementy PC strategií ve stylu Heroes of Might & Magic. Uživatelé mohou hraním získávat nové karty a sestavovat vlastní balíky, s jejichž pomocí se pak utkají s počítačem či jinými hráči (více o hře).
Autoři projektu prý od hry neočekávají takový úspěch jako u Minecraftu. "Lidé se nás ptají, jestli je to tak složité, jako zkomponovat druhé album. A je to oprávněná otázka," řekl za vývojáře Jakob Porser v rozhovoru pro server Polygon.
"Děláme jednoduše hru, kterou chceme vyvíjet. Uvědomujeme si, že je to oproti Minecraftu vymezenější žánr. Od Scrolls absolutně neočekávám, že by v prodejích překonaly Minecraft," říká Porser. Cílem autorů je jednoduše vytvoření hry, která si najde své skalní jádro.
"Na Mojangu a úspěchu Minecraftu je skvělé, že nás netíží potřeba prodat X kopií, bez čehož bychom zkrachovali. Jsme tedy v dobré pozici, ve které můžeme experimentovat," tvrdí Proser.