Díky tomu recenze mnohdy vycházejí v den vydání hry, nebo dokonce ještě před jejím uvedením na trh. Bethesda však při vydání letošního dílu střílečky DOOM postupovala odlišně a titul novinářům nabídla pouze den před vydáním.
To často značí nedůvěru vydavatelství v daný projekt. DOOM přesto od většiny médií získal excelentní hodnocení. My jsme mu například udělili skóre 88 % (čtěte recenzi).
„S blížícím se vydáním her Skyrim Special Edition a Dishonored 2 budeme kódy k recenzi i nadále posílat den před uvedením titulů na trh. Stále budeme spolupracovat s médii, streamery a youtubery, abychom podporovali jejich výstupy. A to před i po vydání hry,“ píše na oficiálním blogu Gary Steinman, ředitel mediálního obsahu v Bethesdě.
„Ale chceme, aby všichni včetně médií zažili naše hry ve stejnou dobu,“ tvrdí Steinman. Firma dále doporučuje příznivcům recenzí, aby s nákupem titulů počkali až do přečtení výstupu od jejich oblíbených autorů.
Server Kotaku však upozorňuje, že tvrzení Bethesdy není zcela pravdivé. YouTuber Grohlvana totiž odhalil, že kód na recenzi získal již před měsícem.
„Bethesda se mi ozvala. Ano, ta Bethesda. A řekli mi, že se s ohledem na mou podporu všech jejich značek rozhodli mi Skyrim Special Edition poslat o měsíc dříve.“ Grohlvana tak hru měl k dispozici den po komunikaci s Bethesdou.
Bethesda si zkrátka vybírá, komu recenzní kódy zprostředkuje předem. A volba padá na skalní fanoušky, od kterých lze očekávat především oslavná slova. Krok vydavatelství proto působí především jako snaha o navýšení zisků.
Je však třeba přiznat, že někdy je obtížné i s dříve získaným kódem kvalitně pokrýt příběhovou část a síťovou hru zároveň. Tituly tak čas od času mohou uspěchanými recenzemi trpět.
Právě i z toho důvodu recenze některých komplexnějších her na Bonuswebu raději publikujeme až několik dnů po vydání.