|
Příběh je skutečně trochu netradiční. Váš hrdina z prvního dílu (nebude možné si ho však importovat), nyní hájící barvy svatých řádů, byl uvržen do jakési podivné roviny známého světa a aby toho nebylo málo, byl k němu připoután i Rytíř smrti, což je jeho pravý, jen zlo činící, opak. Na určitou dobu ovšem tyto dvě postavy budou muset spolupracovat, aby opět nalezly klid. Projdeme si tak rozsáhlým světem, jenž připomíná - více než co jiného - podsvětí, kde vás bude ještě navíc pronásledovat démon Samuel. Hrdina se zde stane jakýmsi zachráncem další neznámé rasy a vůbec vše by mělo být dostatečně propletené. Zápletka se zdá býti velice interesantní a bude zajímavé sledovat, jak s jejím potenciálem autoři naloží, jelikož tento bude vyžadovat opatrné zacházení, aby se z něj nestala naprostá splácanina bez jakéhokoliv smyslu.
Vývoj postavičky se bude trochu lišit od původního Divine Divinity. Spojením duší s Rytířem smrti jste ztratili veškeré kdy nabyté schopnosti, je tedy nutné začínat od píky. Nejvíce se zřejmě vyřádíme při tvorbě vzhledu postavy, jelikož v tomto odvětví by mělo být obrovské množství možností, jak si svého oblíbence stvořit k obrazu svému. Autoři šli dokonce tak daleko, že se můžete vžít i do postavy dítěte, což se jen tak nevidí. Na druhé straně musíme zanevřít na všechna možná rozdělování bodíků do klasických RPG schopností a volbu povolání byste hledali rovněž zbytečně. Tvůrci to ospravedlňují tvrzením, že chtějí, aby si hráči svůj charakter formovali až v pozdějších fázích hry, kdy už budou vědět, co je zhruba čeká. Ale nebojte se, statistiky chybět nebudou a to jak v případě vaší postavy, tak Rytíře smrti i dalších postav. Možností vývoje se na nás chystá přehršle a i po pátém zahrání by měl mít Beyond Divinity co nabídnout. Co se týče těchto pomocníků, bude možné je vyvolat pomocí kouzel, ale hlavní těžiště by v tomto případě mělo ležet ve vyvolávacích loutkách, což jsou klasické předměty, s jejichž pomocí bude možné, dosud nespecifikovaným způsobem, vyvolávat pomocníky.
Úkoly jsou pevnou součástí všech možných role-playing her a nejinak je tomu i v případě Beyond Divinity, který by měl nabízet klasicky hlavní i vedlejší dějovou linku. Ta první skupina nepřináší veskrze žádné převratné novinky, jedná se jen o striktní plnění questů, zadávaných NPC postavami, nutných pro další postup ve hře. V Divine Divinity byly tyto trošku zanedbány, ovšem autoři jsou si toho vědomi a chystají pro nás časté obměny všeho možného. Svoji roli by měl pak hrát i systém reputace, s jehož pomocí se příběh stane ještě více kompaktním a jisté zakázky vám budou předkládány jen v případě, že určitým, pevně daným způsobem splníte ten který quest. Mnohem zajímavější se však netradičně zdají býti ty vedlejší úkoly, které se budou odehrávat na tzv. bitevních polích, což jsou automaticky generované oblasti, jež nabídnou ke splnění vždy nějaké nové dobrodružství. Do těchto oblastí se dostaneme pomocí teleportů z „hlavního“ světa, ale kdyby tyto zóny byly generovány zcela náhodně, mohly by se nacházet klidně vně singleplayerové hry a nikomu by to nijak zvlášť nevadilo. Ovšem autoři šli tak daleko, že generované úkoly a prostředí budou mít značnou návaznost na hlavní příběh, což zní více než slibně. Právě tato oblast hry dává Larian Studios nejvíce zabrat a trochu zdržuje vývoj celého projektu, ale můžeme být jen rádi, že se pro nás chystá podobná výjimečná možnost, která s trochou nadsázky evokuje možnost nekonečného hraní, což by s největší pravděpodobností nikoho nebavilo, ale pěkných pár desítek a možná i stovek hodin se hrou strávíme. To podle toho, jak se implementace celého nápadu zdaří, protože to není zdaleka jisté, takto velké sousto si ještě snad nikdo neukrojil a dost možná se zčásti jedná o chvástání vývojářů. Do bitevních polí se budeme uchylovat jak pro posílení družiny postav, nalezení určitého předmětu či jen tak pro radost, abychom se dozvěděli něco nového a zajímavého z tématiky, jíž Beyond Divinity disponuje. Nemusíte se bát ani nějaké přehnané obtížnosti, ta se totiž bude odvíjet od síly a schopností vašich dvou postav či celé družiny.
Bojový systém Divine Divinity se setkal s poměrně solidním ohlasem, a proto nebylo nutné ho kdovíjak měnit. Souboje budou opět realtimové, což by možná mohlo vyvolávat myšlenku na čistou rubačku, ale není tomu tak. Beyond Divinity se více nežli jeho předchůdce zaměřuje na taktickou hloubku potyček. K dispozici tak je spásné tlačítko pauzy, s jehož zmáčknutím se celá scéna zastaví a hráč bude mít možnost promyslet si každičký svůj pohyb se všemi svými postavami. A že to bude třeba, jistě nemusím připomínat. Nepřátelé z kvantity přesedlali na kvalitu a na herním stylu to bude hodně znát. Překonání některých monster či mocných nekromancerů potrápí nejednu šedou kůru mozkovou. Larian Studios jsou si však vědomi i toho, že jejich původní hru hráli i diablisté, kteří nejsou nijak moc zvědaví na promyšlené akce, a proto by zde pro ně hned od počátku měla být volba obtížnosti, jejíž nejnižší stupeň supluje akční odreagovávačku. Nebude chybět ani široký výběr ze všech možných magických odvětví.
Co se týče grafické stránky hry, opět se s největší pravděpodobností nezbavím trošku zvláštně posazené isometrické kamery, která nemusí sednout každému, ale z obrázků je vidět i mírné zlepšení. Od vlastních efektů nemůžeme čekat zas tak moc, i když bychom se údajně měli dočkat podpory nových grafických karet, což se mi zdá trošku nepravděpodobné, ale budiž. Postavičky však vypadají ve svém 3D zpracování pěkně provedeny a pro účely hry rozhodně postačí, stejně jako celá grafická stránka. Naopak hudba, stejně jako v DD, by měla být na té nejvyšší možné úrovni, takže se máme na co těšit. Trošku nelogicky pak chybí multiplayer, jehož implementací by se herní doba ještě znásobila.
Dohromady to celé nepůsobí ani za mák špatně, ovšem otázkou je, zda si výrobci nevzali trošku velké sousto, které nebudou schopni strávit. Doufejme, že tomu tak není a my se dočkáme dalšího zajímavého a hlavně zábavného RPG s množstvím nových prvků, které nás zaměstná na dlouhé zimní večery.
Index očekávání: 7/10