Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ukázky z Beyond: Two Souls dokazují, že tahle hra nebude čajíček

  23:04aktualizováno  23:04
Beyond: Two Souls je novou zbraní PlayStation 3 proti hrám na ostatních platformách. Vývojáři z Quantic Dream prokázali, že se předchozím titulem Heavy Rain rozhodně nevyčerpali. Tentokráte míří do světa s nadpřirozenými prvky.

Beyond: Two Souls

David Cage, šéf studia Quantic Dream, se nechal před E3 v Los Angeles slyšet, že hodlá na videoherní akci dodat podobné překvapení, jako když předvedl v roce 2010 psychologický thriller Heavy Rain. Není pochyb, že se mu to podařilo. Beyond: Two Souls v úvodním příběhovém videu i v kratičkých ukázkách hraní dává najevo, že se opět ocitneme v novém stylu hraní. Samozřejmostí jsou grafické orgie, jak už jsme od časů Heavy Rain zvyklí.

Cage přiznává, že mu ve hře opět jde o to, co nejvíce spojit film a videohru, vytvořit co možná nejdokonalejší interaktivní film. Oproti Heavy Rain půjde evidentně o výrazně akčnější záležitost. Quantic Dream se ale po stránce příběhu blíží spíše legendárního titulu Fahrenheit, kterým se Quantic Dream postarali o pozdvižení ještě dávno před Heavy Rain. Totiž skutečností, že se nepohybujeme v každodenní realitě, ale hra je postavená na nadpřirozených prvcích.

Hlavní hrdinka Jodie Holmesová je tu totiž spojená psychickou vazbou s neviditelnou entitou jménem Aiden. Jodie tak disponuje silami, které změnily zcela její život. Snaha jednotky SWAT dopadnout ji poněkud připomíná děj filmu Žhářka podle knihy Stephena Kinga o dívence Charlie, která se narodila následkem pokusů se speciálními drogami se schopností zapalovat pouze silou vůle. Po útěku z laboratoří ji také pronásleduje speciální tým.

Cagemu se zdařilo vytvořit v příběhovém videu dokonalou atmosféru. Zpočátku se nic neděje, ale přesto tu napětí kape se stále silnější intenzitou. Policistova ochota, měnící se v pocit strachu v okamžiku, kdy se šálek s kávou záhadně rozbije o stěnu, navozuje očekávání. Co přijde teď se transformuje v jistotu, že to nebude nic nudného.

Vpád jednotky SWAT na policejní stanici se vzápětí přenáší do chaosu, kdy všude hoří a bortí se budovy. Je jasné, že je za tím vším Jodie. Aby ale hráč po zhlédnutí videa nevstal s konstatováním, že sice viděl hezký filmeček, po špetkách se objevují zlomky hratelnosti. Ti, kdo vytýkali Heavy Rain málo akčnosti, patrně budou spokojeni. Cage ovšem zdůrazňuje, že mu jde stále hlavně o to, vzbudit v hráčích maximum emocí, ne dodat akci.

Když je Jodie na policejní stanici, je vidět, že má jizvu na hlavě, která může indikovat operaci, která vedla k jejím neobvyklým schopnostem. 

Quantic Dream ve snaze o co nejrealističtější vzhled postavy Jodie angažovali pětadvacetiletou kanadskou herečku Ellen Page, známou zvláště ze sci-fi Inception s Leonardem DiCapriem v hlavní roli.

Beyond: Two Souls vychází na jaře příštího roku exkluzivně na PS3.

Zdroj: n4g





Nejčtenější

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Porsche v Gran Turismo Sport
Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Další z rubriky

Tomb Raider slaví 20 let speciální edicí
Která herní hrdinka je vaše nejoblíbenější a proč?

Na herní kvíz, v němž jsme poznávali herní hrdinky jen podle obrázků, navazujeme anketou. Podělte se s ostatními, která hrdinka je vaše nejoblíbenější a proč.  celý článek

Wolfenstein II: The New Colossus
S PC verzí Wolfensteina II budete velmi spokojeni, slibuje vývojář

Koncem října se vrátí B.J. Blazkowicz, aby konečně vyhnal z Ameriky nacisty, kterým se v alternativní realitě podařilo vyhrát druhou světovou válku. Vývojáři...  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.