Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

BGII: Throne of Bhaal – 1. část návodu

  12:00aktualizováno  5:17
Všichni RPGčkáři již jistě vědí, že porážkou Irenica sága Baldur´s Gate zdaleka neskončila. Je čas vypořádat se se svým božským původem a postavit se čelem starobylému proroctví. Boj s ostatními Bhaalovými potomky, kteří se hodlají zmocnit otcova trůnu, právě začíná. A já jsem tu od toho, abych vám tento úděl trochu ulehčil.

Vítejte u kompletního návodu ke hře Throne of Bhaal, tedy datadisku k RPGčku Baldur´s Gate II: Shadows of Amn (SoA). Pro start hry máte několik možností. Můžete importovat svou partu z libovolného „sejvu“ ze SoA, včetně pozice Final Save. Rovněž lze začít hrát s nově vytvořenou postavou, další si můžete brzy přivolat. Datadisk lze také přiinstalovat a pokračovat v hraní SoA s tím, že některé novinky můžete používat už v základní hře, případně můžete celou hru začít od začátku a budete mít k dispozici i kit Wild Mage. V takovém případě budete mít již při hraní SoA přístup do lokace Watcher´s Keep, takže s popisem tohoto dungeonu začneme. Nezapomeňte, že jakmile začnete hrát děj datadisku, již nebudete mít možnost návratu na mapu SoA (ale dungeon Watcher´s Keep se přenese, takže ho můžete během SoA „načít“ a v datadisku dokončit). Také upozorňuji na to, že pokud stisknete TAB, zvýrazní se vám všechny dveře, truhly, výklenky a vůbec vše, co lze otevřít. Tuto funkci hojně využívejte. Ale dost úvodních řečí, je čas vypravit se odhalit tajemství starobylé stavby Watcher´s Keep.

Watcher´s Keep
Jděte do JV části lokace, kde je vstup do budovy (To the Top of the Temple). Promluvte si s Odrenem. Dozvíte se, že je potřeba obnovit ochranné pečeti věznící starobylou bytost a ocitnete se na vrcholu chrámu. Zde je vchod do dungeonu (Entrance to the Watcher´s Keep). Promluvte si se sestrou Garlenou, můžete s ní obchodovat (kromě jiného má výbornou beznábojovou kuši Firetooth +4). Promluvte s bratrem Polem, dá vám Holy Symbol a Ritual Scroll. Poté vstupte do prvního podlaží dungeonu. V celém dungeonu budete nacházet spoustu magických předmětů. Většina ze speciálních magických předmětů (mají obvykle své jméno a většinou na ně upozorňuji v návodu, včetně výše zmíněné kuše Firetooth) je složkou receptů na mocnější artefakty, takže i když se vám bude zdát předmět jako takový slabý, nechte si ho pro pozdější vylepšení.

Watcher´s Keep – 1. patro
Velké dveře vedoucí do hlavního sálu nechte být a jděte dveřmi na JZ. V místnosti s Archiverem seberte z truhly Paladin´s Bracers a pokračujte až do knihovny. Seberte Handwritten Note, dva Tattered Parchment, případně Elminster´s Ecology (kniha o potvorách a jejich slabinách) a Golem Manual. V další místnosti seberte Bell a History of Imprisoned One, případně Case of Plenty. Projděte do hlavního sálu. V JZ stěně jsou kromě dveří, kterými jste přišli, ještě jedny. Vstupte do nich, ocitnete se v kuchyni. Seberte svíčku. Vraťte se do sálu a projděte dveřmi v SV stěně blíž k východu ven. V místnosti seberte modrý Wardstone, jděte do místnosti na JV a seberte zelený Wardstone a Tattered Parchment, v další místnosti vezměte Handwritten Note a Key. Jděte do místnosti za druhými dveřmi v SV stěně hlavního sálu, ocitnete se v malém pokojíku. Seberte Tinderbox, Handwritten Note a Old Slippers, hodí se i Quiver of Plenty a Ammo Belt (můžete do něj dávat šípy, šipky a prakule stejně jako třeba svitky do Scroll Case). Jděte do kuchyně a použijte Tinderbox na pece (prostě klikněte na pece). Objeví se Archivist, pořádně ho prokecněte. Jděte do velkých dveří v SV stěně hlavního sálu, dvakrát klikněte na sarkofág, promluvte s Priestem, dejte mu bačkory (Slippers) a pak prohlédněte sarkofág (klik). Jděte do SZ části hlavního sálu a z oltáře před sochou seberte Holy Book. Tím oživíte čtyři sochy poblíž a musíte je pobít. Pak do oltáře vložte Holy Book, Bell a Candle. Poté proveďte rituál dle informací ze svitků – Ring the Bell, Ring the Bell, Light the Candle, Open the Book, Ring the Bell. Poté na vás zaútočí zbylé sochy, pokud nebudete boj zvládat, klidně utečte a boj vyřešte nadvakrát (či navíckrát). Až sochy vyrubete, seberte předměty, které po nich zbudou, mimo jiné Usuno´s Blade +4 a Foebane +3). Po rituálu se aktivuje portál uprostřed hlavního sálu a můžete pomocí něj projít do dalšího patra.

Watcher´s Keep – 2. patro
Nejprve si ujasníme uspořádání tohoto podlaží. Uprostřed je kulatá místnost (v té se objevíte), na SZ vedou dveře do Fire Library, na SV do Air Library, na JV do Slim Library a na JZ do Ice Library. Z těchto knihoven vedou vždy dvě chodby, a to do laboratoří. Ty jsou uspořádány takto: na S je Air Lab, na V je Slim Lab, na J je Ice Lab a na Z je Fire Lab. V centrální místnosti je levý portál vedoucí ven a pravý, který je zatím nefunkční. Promluvte si s Chromatic Demonem a přistupte na jeho nabídku. Jděte na SZ (do Fire Library) a seberte Fire Library Note a Handwritten Note. V chodbě na SV pokecejte s Impem. Jděte dál na SV do Air Lab, otočte kolem a pobijte elementály (je lepší elementály vylákat ven než s nimi bojovat uvnitř). Po jednom z nich zbude Air Scepter. Jděte ještě jednou otočit kolem a vydejte se do Air Library. Seberte Air Library Note a Handwritten Note. Teď by měly být otevřeny dveře mezi Air Lab a Air Library (dveře mezi Air Lab a Fire Library musí být zavřené). Z Air Library jděte na JV – do Slim Lab. Vybijte slizy a hada – zbude po něm Slime Scepter. Z kulaté nádrže uprostřed seberte Poison Flail Head, hodí se k magickému řemdihu Flail of Ages. Jděte do Slim Library a seberte Key a Slime Library Note. Otevřete všechny dveře mezi Air Lab, Air Library, Slim Lab, Slim Library a Ice Lab. Pak jděte do Ice Lab a pobijte strážce, seberte Horn a Ice Scepter. Pak vyčistěte Ice Library a seberte Horn, Ice Library Note a Handwritten Note. Jděte do Fire Lab a nalákejte postupně čtyři elemetnály do Ice Lab, kde se rozpadnou. Poté jděte do Fire Lab zabít ohnivého obra a seberte Fire Scepter a Helm of Rock. Pak jděte do centrální místnosti a osvoboďte démona z jeho vězení, z vděčnosti na vás zaútočí. Zabte ho a seberte Portal Key, Circlet of Netheril a Ixil´s Spike. Pravým portálem můžete projít do třetího podlaží.

Watcher´s Keep – 3. patro
Promluvte si s elfím šílencem. Na podlaze v místnosti je směrová růžice, která je orientována trochu jinak, než jak označuji směry já. Ignorujte ji a používejte stále značení nahoru=sever, nahoru doprava = severovýchod atd. Portál na SZ vás může odnést zpět do druhého patra. Jděte z místnosti s růžicí do JV portálu a pokecejte s Elfem. Sešlete na něj Heal, čímž ho zbavíte šílenství. Uprostřed místnosti seberte Bard´s Gloves a z hromady v S části seberte Madman´s Journal a Scepter of Radiance. Portál na JV vede ven z dungeonu, portál na SZ do místnosti s růžicí. Toto podlaží je složeno z několika místností propojených navzájem portály, v některých místnostech nefungují kouzla, v jiných je kouzelní provázeno divokým efektem. Následující cesta vás neprovede po všech místnostech, ale je to nejkratší cesta, jak se dostat do dalšího patra. Začněte v místnosti s růžicí na podlaze. Jděte na SV, ocitnete se u obelisku. Pokud se zákonně dobrou postavou dvakrát na obelisk kliknete, získáte paladinský meč Purifier +4. Jděte na SV a zabijte Tahazzara. Seberte jeho srdce a Scepter Gem, z výklenku vyberte poklad. Jděte na SZ, ocitnete se zpět u obelisku. Jděte na JV a pobijte sukuby. Jděte na JV a zabijte Karashura, seberte jeho srdce a Scepter Gem, ze skříňky vyberte poklad. Pokračujte na JV, ocitnete se v místnosti se sloupem. Jděte na JZ a pobijte bandu Tieflingů. Vydejte se na SZ a pobijte Demon Knighty. Jděte dál na SZ, rychle zabijte hlavního Wrighta, osvobodíte tím nebohé Wright Slave. Prohledejte místnost, seberte hlavně White Dragon Scales a Journal. Poté jděte znovu na SZ, ocitnete se v jeskyni. Promluvte si s Gambling Cambionem Aesgerethem. Pokud chcete, můžete si s ním zahrát o magický meč či o svitek Wish, ale příliš to nedoporučuji. Zahrajte si s ním o Gem a vsaďte jeho svobodu. Sice prohrajete, ale žezlo bude složeno. Pokud chcete, můžete Aesgeretha vyprovokovat k boji. Po jeho zabití získáte Scepter Gem (a žezlo se vám také složí) a úchylné karty Deck of Many Things na tři použití (obvykle záporný efekt, kladný efekt, záporný efekt). S kompletním žezlem projděte portálem ve V části jeskyně, ocitnete se v dalším podlaží.

Watcher´s Keep – 4. patro
Promluvte si s Garstonem v podivném stroji, asi se nevyhnete kouzlounebo několika potvorám. V této hlavní velké místnosti je portál ven, portál do nižšího patra (zatím není aktivován) a čtyři východy, na SV, SZ, JV a JZ. Jděte do místností na SV, vyčistěte je (na magické golemy platí jen nemagické zbraně !), v první si všimněte tří barevných kamenů na zemi a ve druhé z bazénku seberte Blue Oil. Pak jděte z hlavní místnosti se strojem na SZ (Illihid Encampment). V sídle Mindflayerů postupujte takto: vyčistěte první místnost, jděte na Z, ze skrýše seberte Illithid Rod, vraťte se do první místnosti, jděte na J, vyčistěte, v jedné z cel po obvodu místnosti pokecejte s učedníkem (Apprentice), jděte na J, pobijte šmejdy, seberte z mrtvoly Illithid Rod, vraťte se do místnosti s celami a jděte na Z, seberte z bazénku Red Oil, vyřiďte poslední psioniky a máte to – vraťte se do velké místnosti se strojem. Nyní se vydejte na JV (Gythianki Encampment). V této lokaci postupujte následovně. V první místnosti seberte z truhly Flint and Tinder, pokud chcete, můžete vyčistit místnost na JV. Z první místnosti jděte na JZ, vymlaťte nepřátele a ze stolu vezměte Handwritten Note. Pokračujte na JV, pobijte gythianky a z mrtvoly kapitána seberte Diary of Carston´s Apprentice a Angurvadal +4. Z fontánky vezměte Purple Oil a ze skrýše Montolio´s Clasp. Na JV vedou schody k drakovi, na JZ k demi-lichovi. S drakem Saladrexem si můžete slušně pokecat, nebo ho vyprovokovat a zabít (stejně je zlý), zbude z něj Staff of the Ram +4. S demi-lichem si pokecat nemůžete, zato po tuhém boji získáte kromě 20 tisíc a pokládku v sarkofágu také Dagger of the Star +4. Nyní se vraťte do hlavní místnosti se strojem. Jděte na JZ, zničte truhly-mimiky a prohlédněte si tři barevné kameny. Jděte dál na JZ a zapalte pochodně dle barevných kamenů, takže vlevo fialová, červená, červená a vpravo červená, fialová, modrá. Otevře se brána na SZ, za ní jsou dveře do místnosti. Pobijte minotaury (po jednom zbude Axe of Unyielding) a salamandery a prohledejte bedny – naleznete Clay Golem Page a Crystal Malet. Vraťte se ke stroji a použijte na sklo Crystal Malet (uhoďte 6x). Promluvte s Garstonem, můžete ho zabít nebo pustit, tak jako tak získáte jeho deník (Garston´s Journal). Použijte stroj podle zápisků: push triangular button, turn red dial, pull medium lever. Portál do dalšího patra je aktivován. Ještě než stroj opustíte, můžete si zlepšit svoje postavy dle poznámek (Handwritten Note). Každé zlepšení funguje jen jednou, a to na postavu, která stroj používá. Zde je seznam kombinací (uvádím jen klíčové označení ovládacího prvku, takže místo „pull short lever“ jen „short“ a podobně).
Long, red, circle = +1 konstituce
Short, blue, square = +1 obratnost
Short, medium, square = +1 síla
Long, circle, blue = +1 inteligence
Short, red, green = +1 charisma
Circle, square, triangular = +1 moudrost
Long, blue, green = +5% magic resistance
Medium, green, triangular = dá palcát Storm Star +3
Až se vyřádíte se strojem, projděte portálem do dalšího podlaží.

Watcher´s Keep – 5. patro
Ocitnete se ve velké místnosti. Na V, J a Z vedou dveře, jsou tu dva portály (zpět do čtvrtého patra a ven) a uprostřed místnosti je pečeť se znakem boha Helma, k jejímuž otevření je zapotřebí tří klíčů. Jděte do dveří na Z. V místnosti je Globe Machine a okolo 4 barevné sloupy. Použijte stroj a postupně mačkejte barevná tlačítka, na pořadí nezáleží. Vždy po stisknutí tlačítka získáte příslušnou kouli a objeví se několik slabších potvor. Až budete mít čtyři barevné koule, vložte je do sloupů kolem stroje, je samozřejmě nutné dodržovat barvy (modrou kouli do modrého sloupu atd.). Až to provedete, získáte Mind Key. Jděte do místnosti na J. Promluvte s duchem (Helmite Ghost) a jděte plnit zkoušky. Čekají vás tři (troje dveře). Za dveřmi na JZ vás čeká místnost plná orků, po jejich likvidaci seberte z bazénku Ixil´s Nail. Za dveřmi na J je zkouškou boj s drakem, z jeho mrtvoly seberte Warrior´s Skull a katanu Hindo´s Doom +3. Za dveřmi na JV vás čeká hravý imp – na jeho hádanku odpovězte 7 a poté si zahrajte hru. Začněte odebráním 2 mincí. Podle toho, kolik odebere mincí imp, zahrajte další tah – je nutno, aby zbylo 5 mincí. Tím už jste vyhráli, bez ohledu na to, kolik nyní imp odebere, můžete v dalším tahu odebrat tak, aby zbyla jedna mince. Vraťte se k duchovi, dostanete od něj Heart Key. Nyní jděte do místnosti na V. Dojděte k oltáři a použijte ho (musíte mít Warrior´s Skull). Nyní ovládáte postavu na cestě bludištěm, postupujte následovně. Jděte na sever, jděte na sever, zabijte ducha a otevřete truhlu, jděte na východ, jděte na jih, prohledejte místnost, jděte na východ, zaútočte na psa a prohledejte místnost, jděte na jih, otevřete truhlu, zaútočte na kostlivce, otevřete truhlu (získáte hůlku), jděte (zpět) na sever, jděte na západ, jděte na sever, jděte na východ, otevřete stůl, jděte na sever, použijte svitek, jděte na západ, prozkoumejte truhlu a projděte chodbou do krypty, použijte hůlku a máte to. Prošli jste tuto malou hru na hrdinu, čímž získáte Spirit Key.

Jděte do hlavní místnosti a postupně odemkněte zámky v malých sloupech kolem kruhu. Po použití Mind Key vás čeká boj s několika Rilmani, zbude po nich Club of Detonation. Po použití Spirit Key na vás zaútočí lich a ohnivé lebky, z lichovy mrtvoly seberte Erinne Sling +4 a Serpent Shaft). Nejtužší boj na vás čeká po použití Heart Key, z mrtvol různorodé tlupy si můžete vzít luk Taralash +4 a Gauntlets of Extraordinary Specialization). Nakonec otočte kolem, otevře se vám portál.

Watcher´s Keep – finále
Vstupte do portálu a ocitnete se ve vězení. Promluvte si s Imprisoned One a souhlaste s jeho návrhem. Jeden portál vede do horních pater, druhý ven. Projděte ven a jděte nahoru na střechu budovy. Promluvte si s Odrenem (řekněte, co vám Imprisoned One řekl) a až odejde, promluvte si s Ghostly Apparition, dostanete Helm´s Scroll. Můžete se teď na vše vykašlat a odejít, nebo můžete přečíst zvenku svitek a obnovit tak pečeti (což je asi nejlepší). Třetí možností (je za ni nejvíce zkušeností) je návrat do vězení a bitva s Demogorgonem – princem démonů.

Tak, to je pro dnešek vše. Příště už se konečně pustíme do hlavní linie příběhu a také vám přinesu seznam receptů, pomocí nichž vznikají mocné artefakty. Zatím nashledanou.

Autor:


Témata: proroctví, Socha

Nejčtenější

První zahraniční ohlasy na českou hru Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Některé zahraniční servery již publikovaly recenze na českou hru Kingdom Come: Deliverance. Jak si vede? U kritiků...

OBRAZEM: Vychází Kingdom Come, přinášíme své dojmy po prvních 20 hodinách

Nejočekávanější česká hra poslední dekády je konečně tady. My už ji sice pár...

Nejočekávanější česká hra poslední dekády je konečně tady. My už ji pár dnů testujeme, ale vzhledem k jejímu obrovskému...



O Kingdom Come: Deliverance je v Česku zájem, mnohé obchody mají vyprodáno

Kingdom Come: Deliverance

Česká hra Kingdom Come: Deliverance sice vyšla teprve v úterý, mnohé obchody však měly rozprodanou většinu z první...

RECENZE: Subnautica je nejlepší podmořská hra všech dob

Subnautica

Podmořská Subnautica je na první pohled nenápadná hra, která se od svého vydání drží mezi nejprodávanějšími hrami na...

RETRO: Winter Challenge je i po 25 letech nejlepší herní olympiádou

Winter Challenge

Je to s podivem, ale i po čtvrt století od vydání zůstávají neoficiální zimní hry od Accolade tou nejlepší olympijskou...

Další z rubriky

Vývojáři si psali pozitivní recenze vlastní hry, Steam zakročil

Recenze na Steamu

Autoři hry Wild Buster si na Steamu kupovali vlastní hru, aby k ní mohli psát pozitivní recenze.

Warhammer: Vermintide 2 vyjde již počátkem března

Warhammer: Vermintide 2

Pokračování skvělé kooperativní akce Warhammer: Vermintide 2 vyjde již 8. března.

Nejvtipnější chyby z českého hitu Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come je obrovská a propracovaná hra, ale její autory čeká ještě spousta práce při odlaďování mnoha chyb, které...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz