Minule jsem skončili v chrámu u pološílené Nyalee, která vám slíbila pomoc s oslabením mocného Yaga-Shury. Nyní se tedy vypravíme do jeho doupěte, abychom našli klíč k jeho nesmrtelnosti – jeho srdce.
Marching Mountains
Pobijte ohnivé obry a partu prťajzlíků v S části. Jděte do SV části lokace, kde je vstup do Yaga-Shurovy jeskyně.
Yaga-Shura´s Lair
V této lokaci se kromě elitních obrů a dalších neřádů budete potýkat i s ohnivými trolly (na jejich doražení je potřeba kyselina či chlad) a s Burning Many (kouzlí strach, takže je nutno před boji s nimi nahodit protistrachová kouzla typu Resist Fear). Vpravo a vlevo jsou malé místnosti se zlatou koulí, u schodiště kousek nad nimi jsou dva zavřené průchody. Zatím vše nechte být a jděte po schodech až nahoru, k podivnému stroji (Device). V místnosti SZ od stroje je schránka s Hammer Wardstone a Girdle of Fire Giant Strength, v místnosti na JV od stroje je schránka se Skull Warstone. S oběma wardstony běžte do dolních místností a použijte zlaté koule (několikrát na ně klikněte) – otevřou se průchody v prostřední části schodiště. V místnosti vlevo seberte ze schránky Flame Wardstone, vpravo Blood Wardstone a Psion´s Blade +5. Použijte stroj, otevře se cesta dál nahoru na SV. Projděte do dalšího patra. V hlavní místnosti sejměte Berenna a jeho obry a seberte Baalor´s Claw. Ve třech schránkách jsou různé poklady, nad ohništěm v S části místnosti je Yaga-Shurovo srdce, seberte ho. Dveře dál na S otevře jen extrémně silná postava, můžete použít flakónek obří síly, jichž se několik po místnosti povaluje. V další místnosti zabijte Imixe a spol, má u sebe Ravagar +4 a Amulet of Master Harper. Na podstavci uprostřed místnosti je skrýš – seberte Yaga-Shura´s Journal, Beating Heart a Bag of Plenty +1. U stěny je otrokyně, osvoboďte ji a prokecněte. Kousek od ní je skrýš ve stěně, ve které je mj. Stone Golem Page. Vraťte se do chrámu v Mirském lese, pokecejte s Nyalee a dejte jí obě srdce. Po krátkém rozhovoru ji budete muset zabít.
Siege Camp
Přejděte most a hned se pusťte do Yaga-Shury. Až bitvu vyhrajete, nezapomeňte si kromě jiného vzít Shuruppak´s Plate, Shield of Order +4 a Runehammer +4. Po boji budete na chvíli přeneseni do Planar Pocket a po rozhovoru se vám otevře další zkouška (spočívá jen v boji, ovšem není to žádná legranda). Na bojišti si promluvte s Melissan, doplní vám mapu o nové lokace.
Oasis
Touto lokací musíte projít do její V části, abyste mohli pokračovat do vesnice Amkethran. Bude vás tu obtěžovat horda vojáků, důvod vám napoví úvodní rozhovor s jejich velitelem Tombelthenem a také svitky Notice a Bounty Notice, které můžete sebrat.
Amkethran
Mapa vesnice je celá odkrytá a obsahuje všechny důležité body, takže budete mít lehkou orientaci. Ve vesnici vás čeká několik zajímavých epizod. Hádkou a bojem s kapitánem Erelonem získáte zkušenosti a Darkfire Bow +4, o kus dál se můžete zapojit do sporu Saemona a žoldáků – Saemon uteče a vy budete muset pobít žoldáky. V JV části pomozte knězi, který bojuje s mnichem. Poté dejte knězi peníze na jídlo pro chudé. Poblíž je chrám s knězem Chyil, můžete se tu léčit a podobně. Podle mapy najdete domek kováře Kerricka a magické archívy II, můžete obchodovat se starým známým mágem Lazarusem. V taverně promluvte s barmanem Zakeem (info, obchod, drby, spaní) a slibte Marlowemu, že ho navštívíte v jeho domě. Kousek do hospy vás požádá o pomoc Omar Haraad, pobijte žoldáky a zachraňte jeho dceru Asanu. Promluvte s Omarem, dostanete Montolio´s Cloak. Jděte do Smuggler´s Cave, zasáhněte do hádky a pobijte mnichy. Promluvte s Carrasem, můžete s ním obchodovat. Jděte na horní plošinu v SV části a navštivte Marlowa. Promluvte s ním a slibte mu pomoc proti lichovi. Vydejte se do Cave fo Death a promluvte s lichem. Vyslechněte si jeho verzi a vraťte se pokecat s Marlowem. Po rozhovoru se ocitnete u liche a dostanete duši dívky. Potom můžete Marlowa nechat napospas lichovi nebo se do toho vložit a liche zabít. Až liche porazíte, promluvte s Marlowem a duši mu dejte. Otočte postupně čtyřmi kulatými podstavci (vždy se objeví několik nepřátel) a poté zkusmo projděte dveřmi na horních plošinách. Poslední dveře nejdou otevřít, klíč k nim získáte později. Je to tajná cesta do kláštera. Jděte ven k branám do kláštera (Monastery Bill Gates) a promluvte si s Balthazarem. Získáte nové lokace do hlavní mapy.
Sendai´s Enclave
Promluvte si s dřevorubcem a vydejte se do JZ části lokace. Pobijte partu drowů a jděte do SV části, kde si prohlédněte hroby. Vraťte se za dřevorubcem a pořádně s ním promluvte. Ukáže se, že je to drow, zabijte ho i s jeho kumpány. Prohlédněte chatu, z truhly seberte Rune of Clangeddin. Jděte na S, je tam odmaskovaný vchod do podzemí. Směle vstupte.
Sendai´s Enclave Dungeon
Pobijte Myconidy, pavouky a Umber Hulky a postupujte na SV. Přes most dojdete na rozcestí, vydejte se do Drow Barracks. Zabijte Thelyn´sse a jeho vojáky a seberte Drow Guards Key a Amulet of Cheetah Speed. S klíčem můžete na rozcestí otevřít cestu do tunelů. V North Tunnels vás čekají bitvy s hlubinnými trpaslíky a Slave masterem, v South Tunnels se musíte probít přes pavouky (pozor na pasti-pavučiny). Obě cestx vedou na křižovatku se čtyřmi východy: na JZ do South Tunnels, na JV do North Tunnels, na SZ do Lich´s Lair a na SV jsou zamčené dveře. Jděte do lichova doupěte a liche Odamarona zabijte. Seberte Drow Wardstone, Heart of the Damned a Eye of Tyr (Powel Gem). V místnosti čouhá ze zdi několik „něcojakotrubek“. Z jedné lze sebrat Skull of Lich. Vraťte se na křižovatku a projděte dveřmi na SV. Promluvte si s Diaythou a jděte do JV dveří. Zabijte elementálního prince a jděte do dveří na SZ. Sejměte kněžku a její poskoky, seberte Darksteel Shield +4. Pak jděte do hlavních dveří na SV. V boji jeden na jednoho zabijte kapitána Egeissaga (má u sebe String of Gond) a promluvte si se Spectatorem (je to váš kámoš z města Sahuaginů v BG2:SoA). Vydejte se na SV. Z kulaté místnosti vedou dveře na JV a V (vedou do malých místností, v každé je jeden psionický šmejd) a dále na SV. Cestou na SV se dostanete do místnosti s Mithykylem a dalšími silnými Mindflayery, ale neměl by to být problém. Dále na SV vedou dveře do místnosti se Sendai. Čeká vás dost tuhý boj, po vítězství nezapomeňte sebrat Wong Fei´s Ioun Stone a Studded Leather of Thorns +6. Po boji budete opět na chvíli přeneseni do Pocket Plane a po vyprávění se vám odkryje další zkouška (test spočívá v rozhovoru s vaší vlastní nevinností a v boji se Slayerem, pohoda). Ze Sendaina úkrytu vede přímá cesta na povrch pomocí portálu.
Abazigal´s Lair
Promluvte si s Draconisem a pusťte se do boje. Až mu poteče do bot, změní se v draka a do bot začne téci vám. Pro tento boj je každá rada drahá, dost záleží na složení vaší družiny, ale rozhodně neuškodí, pokud své slabší postavy ochráníte kouzlem Protection From Energy a budete mít v zásobě pár Death Spellů na otravné Invisible Stalkery. Z Draconisovy mrtvoly vezměte Draconis´ Head a Tzu Zan´s Bracers (jen pro mnichy) a projděte branou na SV do podzemí. Vyčistěte jeskyni (budu ji nazývat úvodní jeskyní) a z Wyverna seberte Empty Breath Potion Flask a svitek Stone to Flesh (bude se hodit). Všechny dveře jsou zamčené, takže jděte k nejzápadnějšímu bazénku a proplavte do další lokace (klikněte na bazének). Pobijte salamandery a vstupte do místnosti na JZ. Použijte nádrž – naplní vám Breath Potion Flask. Vraťte se do úvodní jeskyně a proplavte nejvýchodnějším bazénkem. Vyčistěte celou lokaci, od vynoření jděte na Z, pak na S a na V. Otevřete vězení a promluvte s mnichem, než zemře, dá vám provaz. Z jeho mrtvoly seberte Hindo´s Hand. Pokud chcete, vymlaťte Olhydru v nejzápadnější místnosti, jinak se vraťte do úvodní jeskyně. Proplavte severnějším prostředním bazénkem a přes oči se probijte až do SZ části. Promluvte si s čarodějem (Iycath the Mad) a přistupte na obchod. Proplavte bazénkem V od zkamenělců, pobijte Beholdery a seberte Eyestalk. Vraťte se, jděte na S do laboratoře (lze tam proplavat bazénkem Z od zkamenělců) a dejte čaroději Eyestalk. Dostanete Reverse Scroll, ze stolu seberte Juggernaut Golem Page. Pak na zkamenělce sešlete Stone to Flesh a promluvte s nimi. Pokud máte tuto lokaci vyčištěnou, pošlete je domů. Vraťte se do úvodní jeskyně a proplavte posledním (tedy prostředním jižním) bazénkem. Promluvte s dračicí Fll´Yissetat, přečtěte svitek, dostanete Abazigal´s Wardstone. Jděte na V a vstupte do hlavní jeskyně. Pobijte salamandery a nakonec si to rozdejte s Abazigalem. Stejně jako jeho syn Draconis se po chvíli změní v draka. Ale pokud na sebe naházíte Protection From Lightning, měli byste ho zvládnout. Po jeho smrti budete opět na chvíli přeneseni do Planar Pocket, dozvíte se nějaké informace a otevře se vám čtvrtá zkouška (rozhovor s Cyricem a po chvilce souboj se třemi jeho nohsledy). Z Abazigalovy mrtvoly seberte Blue Dragon Scales, Electric Flail Head a Gram the Sword of Grief. Poté jeskyni opusťte portálem poblíž. Na povrchu se setkáte s Elminsterem.
Zpět v Amkethranu
Po návratu do vesnice na vás stále budou útočit Balthazarovi vojáci. Nedaleko brány do kláštera je i kapitán, po jehož zabití můžete sebrat klíč k bráně. Projděte do hospody a pokecejte s barmanem o cestě do kláštera. Odkáže vás na Faheeda a Majiru, jděte za nimi (domek na útesu vedle Marlowe´s Home). Promluvte s Faheedem, získáte klíč. Je to klíč od dveří v Cave of Death, za nimiž je cesta do kláštera. Do kláštera ale můžete jít rovnou hlavní branou a na ochozu použít dveře na V. Tak jako tak, setkáte se s Balthazarem a čeká vás bitka, není to ale nic strašného. Po boji budete opět na chvíli přeneseni do Pocket Plane a po rozhovoru se vám odkryje další (poslední) zkouška – tuhá bitka s Ravagerem (doporučuji nevšímat si kostěných čepelí, případně jim nechat na hraní pár elementálů, a co nejdřív hrubou silou rozsekat Ravagera). Z Balthazara v podstatě nic zajímavého nezbude, takže pokud jste se vším hotovi, přeneste se do Pocket Plane. Nyní vás čeká finále. Při odchodu z Pocket Plane si můžete vybrat, zda-li se vrátíte do normálního světa, nebo zda půjdete do závěrečné lokace – na Bhaalův trůn. Před rozhodujícím střetnutím se dobře vyspěte a vybavte, jelikož už není cesty zpět ani možnost odpočinku.
Throne of Bhaal
Boj s Melissan je sice celkem snadný, ale než ji zabijete, tak uteče. Jděte na JZ ostrůvek, pobijte vzdušné elementály včetně prince a použijte bazének. Opět vás čeká boj s Melissan a opět z něj uteče. Postup opakujte na JV ostrůvku, čekají tu na vás ledoví elementálové. Poté následuje další boj s Melissan a její další útěk. Poslední ostrůvek je na SV a po jeho vyčištění od ohnivých elementálů a použití bazénku vás čeká opravdu závěrečný boj. Všechny boje s Melissan (kromě prvního) jsou dost tuhé, pokud nebudete zvládat, přeměňte se ve Slayera a vyřiďte si to s ní osobně, ostatní zatím mohou zaměstnávat její pomocníky. Po závěrečném vítězství vás již čeká jen rozhovor se Solar a těžké rozhodnutí, zda se stanete bohem a opustíte své přátele, nebo se Bhaalovy esence vzdáte a stanete se normálním smrtelníkem. Poté již jen filmeček a dojemné povídání o dalších osudech vašich parťáků…
Uf, právě jsme dosmažili jedno vynikající RPGčko, v rámci rodiny Black Isle rozhodně jedno z těch tužších. Nezapomeňte si schovat závěrečné pozice, případně exportovat vašeho hrdinu do Characters. Sága Baldur´s Gate sice (asi) končí (no, možná ne, už se něco šeptá o třetím díle :o) - pozn. mondy), ale Neverwinter Nights už se pomalu blíží.