Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Big World: Citizen Zero

  12:00aktualizováno  12:48
Jak se ještě nedávno zdálo, že žánr RPG zmizí z našich počítačů, tak se těchto her objevilo v poslední době vskutku nebývalé množství. Málokterá z nich však obsahuje výrazné prvky akčních adventur. Big World: Citizen Zero ano.

Big World: Citizen ZeroNení to ani tak dávno, co se zdálo, že žánr RPG zahyne na úbytě. Pak naštěstí došlo k masivnímu rozvoji internetu, a společně s ním i k obrození tohoto unikátního herního systému, který však doznal několika změn. Stručně řečeno - zglobalizoval se. Je již jen velmi málo týmů, které vyvíjejí RPG hry pouze pro singleplayer - většina se soustředí na tzv. MMORPG, tedy masivní online hry na hrdiny. V nich tvůrci připraví obrovský svět, do kterého hráči vstoupí, bojují s protivníky, navzájem se setkávají, zakládají družiny, řeší společný postup, či pouze žijí „obyčejný“ život a pomalu proplouvají příběhem. Ten je až na výjimky vypracován v žánru fantasy - sci-fi se vyskytuje mnohem méně. A už jen velmi zřídka nese silné prvky akčních adventur. Přesto se takové najdou - a mezi ně patří titul Big World: Citizen Zero od společnosti MicroForte.

Příběh se odehrává na planetě Neo-Eden, která dříve sloužila jako trestanecká kolonie. Nyní je to však zcela jiný svět - její obyvatelé tvoří rozvinutou společnost, která je dále Big World: Citizen Zeropoháněna nadějí a touhou po dobrodružství. Prozkoumáváte své nádherné okolí, stroje, které kdysi udržovaly kolonii v chodu a které nyní bez užitku zahálejí, a snažíte se co nejvíce zdokonalit své vlastnosti, abyste mohli co nejlépe plnit úkoly, které na vás společnost klade.

Jak tedy jistě tušíte, základem Big World: Citizen Zero je přijímání a plnění questů. Ty jsou všechny součástí větších plánů, ale přinejmenším z počátku jste příliš bezvýznamní, abyste pochopili jejich pravý smysl. Za splnění těchto úkolů budete pokaždé odměněni - zkušeností, penězi, novým vybavením, zbraněmi, ale také speciálním tréninkem či novými schopnostmi. Těch je dohromady 46, takže máte na výběr z opravdu velice široké škály a svou postavu si tak můžete vypiplat přesně podle vlastních požadavků.

Mise jsou pro vás automaticky generovány, avšak ne zcela náhodně. Při vytváření jsou používány informace o tom, s kým jste se během hry již setkali, s kým máte dobré vztahy Big World: Citizen Zeroa s kým jste naopak na nože, jakým questům dáváte přednost a jaké schopnosti máte, případně i podle toho, jak na tom jste ve vztahu se svým okolím. Vše je přitom generováno dynamicky - prostředí, předměty i postavy, které se v misi objeví.

Jako většina ostatních online RPG, i Big World: Citizen Zero se velice opírá o týmovou souhru. Velké množství misí je možno splnit právě pouze ve větší skupině, tudíž hráči jsou tímto způsobem k jejich zakládání jistým způsobem tlačeni. Je logické, že jednotliví hráči si poté rozdělí pomyslné role a každý z nich se specializuje na jinou činnost, aby celou skupinu nemohla zaskočit žádná situace.

A nyní přichází nejzákladnější otázka - kdy si budeme moci ozkoušet dobrodružství Big World: Citizen Zero na vlastní kůži? Podle všech dosavadních informací až za rok, tedy koncem roku 2001. Naštěstí by se mělo v krátké době na trhu objevit vícero srovnatelných titulů, takže budeme mít čím si dlouhou chvíli alespoň trošku zkrátit.

Autor:


Nejčtenější

KVÍZ: Poznáte DOSové klasiky podle obrázku z krabice?

Kvíz -  Poznáte DOSové klasiky podle obrázku z krabice?

Tentokrát to bude opravdu těžké. V následujícím kvízu naleznete výřezy z originálních krabic těch největších herních...

Pornoparodie nejpopulárnější hry současnosti není vtipná ani vzrušující

Pornoparodie na hru Fortinte nazvaná Fortnut

Hra Fortnite, oblíbená především mezi nezletilými hráči, se dočkala své pornoparodie. A výsledek je přesně takový, jaký...



Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

Nejlepší hry roku 1998

Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...

Konec dohadů. Unreal, nebo Quake?

Střílečka Quake je šestnáct let stará a stále září.

Pokud byste si museli vybrat, dáváte, případně dávali jste přednost značce Quake, nebo raději konkurenci v podobě...

RETRO: Sexy střílečku SiN potopil revoluční Half-Life i vlastní chyby

SiN

Letos slavíme dvacet let od vydání kultovní střílečky Half-Life, jejíž sláva zcela zastínila méně známou střílečku SiN....

Další z rubriky

VIDEO: Sledujte božský gameplay z kovbojky Red Dead Redemption 2

Red Dead Redemption 2

Šestiminutové video z očekávané kovbojky Red Dead Redemption 2 od Rockstaru ukazuje řadu aktivit a herních možností....

Nový Tomb Raider umožní nastavit obtížnost soubojů, hádanek a průzkumu

Shadow of the Tomb Raider

Shadow of the Tomb Raider jde dál v nastavení obtížnosti. Kromě klasických stupňů Easy, Normal, Hard umožní dále...

Bethesda přehodnotila svoji politiku poskytování her recenzentům

Evil Within 2

Zaměstnance Bethesdy už nebaví věčné lamentování novinářů nad tím, že nemají dostatek času na recenzování. Hry budou...

ZE ŽIVOTA MÁMY: Když nastane noční(ková) můra
ZE ŽIVOTA MÁMY: Když nastane noční(ková) můra

Náš syn oslavil první narozeniny a rozběhla se další velká epizoda v jeho i našem životě. Ta měla mít trvání rok a půl. Abych nastínila situaci. Moje máti, a i ta manželova, jsou staré školy s utkvělou představou, že batole by mělo s první sfouknutou svíčkou odhodit pleny. Proto jsem si téměř každý telefonát vyposlechla (moje máti) nebo v každé druhé textovce dočetla (manželova máti), že bychom se už měli na to „lulání“ zaměřit.



Najdete na iDNES.cz