Bionic Commando: Spiderman hadr

aktualizováno 
Geneticky vyšlechtěný hrdina se vydává nakopat zadky novodobým teroristům. Má k tomu celou řadu fantastických útoků i možností pohybu!
Bionic Commando

Bionic Commando

 
Bionic Commando (PC)Před dvaceti lety se Capcom postaral o nový zápis do pomyslné knihy mapující herní historii. Akční Bionic Commando bylo založené na jednočlenné armádě, jakémsi mutantovi s bionickou paží, kterou mu záviděl kdejaký boxer. Hra se do myslí hráčů zapsala vynikajícím, rozvětveným designem úrovní, a jak už to tehdy bývalo zvykem, také proklatě vysokou obtížností. Především v Americe se zrodil nový kult, který nevyhasl dodnes – stále byly slyšet hlasy volající po remaku. Jak vidno, Capcom se smiloval a v netradiční spolupráci se švédským studiem Grin (Ghost Recon Advanced Warfighter 2) rozjel vývoj remaku, a to nejen pro Playstation 3 či Xbox 360, ale také pro PC.
 
Bionic Commando (PC)Nepůjde však o remake ve smyslu okopírování dějové linky. Ta je totiž kompletně nová, deset let po originálu se odehrávající. Post hlavního hrdiny obsadil Nathan Spencer, vládou vysoko hodnocený „úředník“, který se proslavil potíráním skupiny zvané Imperials. Je však zrazen svým velitelem Super Joem (znalci originálu ho jistě dobře rozeznají), obviněn z přečinů, které nespáchal a především uvězněn, což předpokládá i odstranění jeho mocné bionické paže (s tou by jinak celé vězení srovnal se zemí). V den, kdy má být popraven, však jako na zavolanou zaútočí na Ascension City teroristé, a to takovým způsobem, že se zničené město propadne do chaosu, jíž tajemní útočníci ještě podporují. Město musí popravu hrdiny odložit. Ten tak dostává nabídku od Super Joa – pokud se mu podaří teroristy zastavit, nabude znovu svobody. Samozřejmě ve zdánlivě nerovném boji potřebuje svou bionickou paži, takže dostává zcela novou.
 
Bionic Commando (PC)Bionic Commando je jednoznačně postaveno na schopnosti Nathana cestovat v prostoru města vskutku takřka bez omezení. Může se zachytit na každém objektu a podobně jako Spider-Man se k němu přitáhnout. Ze hry pořízená videa pavoučího muže zejména v jeho třetím vydání připomínají opravdu silně. Důležité však je, že navazování průletů působí naprosto přirozeně, bezešvě a nekomplikovaně. Za tímto účelem by vám hra měla dokonce radit, například jakou silou se odrazit, abyste doletěli tam a tam atd. S tím se pochopitelně pojí absolutní volnost pohybu. Máte poměrně rozlehlé Ascension City a můžete si v něm dělat doslova, co se vám zamane. Úkoly mohou nějakou dobu počkat – co si takhle dát průzkumnou „procházku“ a obdivovat se krásám města? Ačkoliv o kráse v tomto stavu není radno hovořit – Bionic Commando (PC)metropole se ocitla v troskách, ale právě to atmosféře jedinečným způsobem pomáhá. Jelikož bude prostor vážně rozsáhlý, rozhodli se tvůrci neodkazovat hráče pouze na pohyb pomocí novodobých lián, ale bionické paži přidali i jakousi novou funkci, jejíž efekt je jednoduchý, ale nanejvýše praktický. Vyberete si místo a přemístíte se na něj prakticky za okamžik. To se hodí pro změnu v době, kdy se vám nechce objevovat město, ale rádi byste rovnou přešli k plnění úkolu.
 
Prostředí má být do značné míry fyzikálně akurátní. To znamená, že stav, v jakém do něj přijdete, není konečný. Velkou roli v tom hrají právě ruiny, které lze nejrůznějším způsobem využívat, ale zároveň je na ně třeba dávat pozor. Pokud se zachytíte nějakého nepříliš stabilního objektu, měli byste se rychle přesunout dále, protože by se vám mohlo stát, že se zřítíte do hlubin.Bionic Commando (PC) Zatímco ve většině lokalit města nezůstanou změny, které jste provedli svým konáním, napořád, v příběhových lokacích ano – tam můžete ovlivňovat okolí fatálně. Tím nejjednodušším prostředkem, jak využít prostředí ve vlastní prospěch, je interakce bionicky vylepšenou částí těla. Ve chvíli, kdy na vás poběží dav rozzuřených nepřátel, není nic efektivnějšího a zároveň jednoduššího než na ně speciálním pohybem svrhnout nepříliš dobře zajištěné části domu nad vámi. Menší fragmenty potom lze uchopit a po protivnících je vrhat. Tím se dostáváme k boji, který je další zásadní součástí hry. Navíc je o řád variabilnější než ve Spider-Manovi 3. Kromě šikovného využití prostředí, jež by se mělo doslova nabízet na každém kroku (bude to ale chtít rychlé uvažování, jelikož hra jede vysokým tempem), tu jsou útoky na blízko, jichž má vylepšená ruka, ale i ostatní části těla v repertoáru dostatek. V neposlední řadě bude Nathan moct využít plejády futuristických palných zbraní. Výsledkem je potom přímo adrenalinově zpracovaný boj, ve kterém bude vždy dostatek variant.
 
Bionic Commando (PC)Pro pamětníky stařičkého Bionic Commanda připravují v Grinu celou řádku sympatických odkazů. Například Nathan vystupuje v zelené barvě, zatímco jeho protivníci, takzvaní Bio-Rain teroristé, jsou vyvedeni červeně. Ale typově budou nesrovnatelně bohatší než dříve. Ti jsou sami biologicky upravení a vedle několika typů základních padouchů narazíte na opravdové oříšky – pod-bossy a bossy. Všichni by měli mít určitý způsob útoku, přičemž závěrečné nepřátele nepůjde pokořit nikterakt jednoduše. Jak už to tak bývá, je třeba vymyslet způsob, který na ně platí.
 
Bionic Commando vypadá výborně. Nejedná se o žádný příběhově sofistikovaný titul, ale nesmírně svižnou akci, která toho nabízí opravdu hodně. Volně prozkoumávatelné město s mnoha taji (a vedlejšími úkoly) láká, stejně jako pokaždé jiné souboje s padouchy. K tomu připočítejte bezvadnou grafiku a mocný fyzikální model a můžete se začít těšit.
Autor:


Nejčtenější

Herní rekordman má 1 720 platinových trofejí. Vypadá, jako kdyby nespal

Herní rekordman Hakam "Hakoom" Karim

Bahrajnec Hakam Karim, vystupující pod přezdívkou Hakoom, se stal oficiálním držitelem Guinnessova rekordu v počtu...

Kvůli ukliknutí se ze hry stal nečekaný hit, vývojáři stejně nezbohatli

Evolvation

O tom, že i špatná reklama je stále reklama, se přesvědčili nezávislí vývojáři z nizozemského týmu HyperReuts. Poté, co...



Sedm nejtypičtějších výmluv chudáka hráče

Hráč na kokainu - ilustrační foto (Angry Gamer)

Za okny pomalu vychází slunce, na krku spousta povinností a rozechvělé prsty ospalého hráče se jen velmi neochotně...

RECENZE: Call of Duty: Black Ops 4 je pro sérii přelomovým dílem

Call of Duty: Black Ops 4

Veleúspěšné Call of Duty letos poprvé odvrhlo kampaň pro jednoho hráče a láká fanoušky na svoji verzi populárního módu...

Pět nadějně vypadajících komiksových her, z nichž se vyklubaly propadáky

Superman: The New Superman Adventures

Doufalo se v hodně, dostali jsme málo. Připomínáme pět komiksových videoher, které to projely na plné čáře.

Další z rubriky

Fear the Wolves by chtěl být multiplayerovým Stalkerem. Ale není

Fear the Wolves

Kombinace fantastického světa kultovního Stalkera a populárního žánru battle royale vypadá jako geniální nápad....

Kultovní značka na rozcestí. Vše, co víme o chystaném Falloutu 76

Fallout 76

Oznámení Falloutu 76 nepřineslo takové nadšení, jaké si asi Bethesda představovala. Jde jen o snahu naskočit za každou...

Mutant Year Zero je jako XCOM s příběhem a zvířaty. První dojmy

Mutant Year Zero: Road to Eden

Vezměte Fallout, XCOM, Beyond Good & Evil a pořádně je zamíchejte. Na výsledku si pochutnají příznivci hardcore...

Advantage Consulting, s.r.o.
KONSTRUKTÉR V AUTOMOTIVE

Advantage Consulting, s.r.o.
Středočeský kraj, Plzeňský kraj



Najdete na iDNES.cz