Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bioshock Infinite je vstupenkou do utopistického města plovoucího v oblacích

aktualizováno 
Podmořská utopie Rapture se už okoukala, a tak další díl Bioshocku představuje utopii pokaženou pro změnu ve vzduchu.

Bioshock Infinite

Bioshock odehrávající se v pokaženém utopickém světě Rapture, jež bylo netradičně umístěno do mořských hlubin, se stal jedním z nejvýraznějších herních počinů posledních let.

Dočkal se standardního druhého dílu, tím však využití značky nekončí. Jak poznamenává duchovní otec hry, Ken Levine, Bioshock není o konkrétním místě. Mnohem více se jedná o filozofii útočící na génie a vizionáře, kteří sami sebe považují za povolané vládnout ostatním.

Bioshock Infinite se tak může přemístit z podmořského světa do létajícího města v oblacích, a přesto zůstat Bioshockem.

Bioshock Infinite

Jiné je i časové zařazení. Zatímco první dva díly se odehrávaly v šedesátých letech minulého století, Bioshock Infinite bude umístěn do jeho prvních dekád.

V roce 1900 dosáhly Spojené státy americké nebývalého rozmachu a nadechly se k tomu stát se nejmocnější říší světa. Jako důkaz své převahy se rozhodly vybudovat v oblacích plovoucí město Columbia.

Columbia se stala symbolem převahy demokratického režimu nad tyranským a despotickým způsobem vlády. Tvůrci však svou herní filozofií upozorňují na to, že dobré úmysly nevedou vždy k dobrým koncům.

Ken Levine připodobňuje herní realitu ke skutečnosti, která se odehrávala ve stejné době. Na počátku dvacátého století se Američané rozhodli, že civilizují Filipínce. Ti o to nejevili žádný zájem, ale misionáři byli přesvědčeni o své pravdě, o demokracii, o společenských pořádcích. Na konci civilizačního procesu byl milion mrtvých Filipínců.

Bioshock Infinite

Bioshock Infinite představuje alternativní realitu, která vychází ze skutečných událostí. Disponuje ale mnohem větší fantaskností.

Dobrou věc, která se pokazila, v tomto případě představuje město Columbia. Výkvět společnosti se do sebe brzy pustí a stejně rychle jako dříve prosperovala, začne degenerovat.

Hráč se chopí hrdiny Bookera DeWitta, který v roce 1912 opouští detektivní agenturu Pinkerton, aby se dal na dráhu soukromého očka. A hned dostává tučnou odměnou vybavený úkol.

Booker má proniknout na Columbii, najít a vysvobodit zde dívku jménem Elizabeth, která byla z neznámých důvodů unesena.

Bioshock Infinite

Jak se v prvních misích ukáže, vystopování únosců a osvobození Elizabeth není tím nejtěžším. Tím je teprve únik z Columbie, která se dostává do varu.

Záhy totiž zjistíte, že Elizabeth disponuje blíže nespecifikovanou mocí, jíž si nebyla ani vědoma a kvůli níž se stala středobodem konfliktu soupeřících frakcí na Columbii.

Spolu s Elizabeth se do hry dostává element spolupráce. Dívka bude ve hře od chvíle svého vysvobození fyzicky přítomná. Coby hráč musíte využívat jejích speciálních schopností, případně je kombinovat s těmi svými, abyste dosáhli maximálního efektu.

V plovoucím městě navíc bude nutné kooperovat i co do pohybu. Vzájemně si vypomůžete ve šplhání po budovách či ve zdolávání nevyplněných prostor mezi nimi.

Bioshock Infinite

Ostatně, právě pohyb bude jednou z největších změn vůči předchozím dílům. V těch bylo jasné, kde je strop a kde podlaha. V Bioshock Infinite nic takového není. Kolem jsou jen mraky, pod nimiž občas prosvitne několik kilometrů vzdálená zem. Padáky se tu nevedou, a kdo se na poslední chvíli nezachytí některého z provazů či výklenků, špatně skončí.

Pohyb mezi plovoucími jednotkami Columbie je zajištěn pomocí lanové dráhy. Ta se ale nehodí vždy, zejména v adrenalinových chvílích je poněkud zdlouhavá. Proto bude hlavní hrdina vybaven také lanem zakončeným hákem, s nímž se dokáže dostat z jednoho místa na druhé.

Z prvních záběrů ze hry je možné vyčíst přítomnost vzducholodí. Jejich role dosud nebyla objasněna. Může jít o další pasivní dopravní prostředek, ale natěšení fanoušci už spekulují nad tím, že by je mohlo být možné ovládat a použít ve vzdušných bitvách.

Bioshock Infinite

Navzdory všem změnám zůstává zachováno akční jádro hratelnosti Bioshocku. Opět budete vybaveni repertoárem zajímavých zbraní, kterých by tentokrát mělo být více než osm. A opět je doplníte speciálními psionickými schopnostmi, které se v mytologii Bioshocku nazývají plasmidy. Lze očekávat, že jejich zaměření bude přizpůsobeno odlišnému prostředí, v němž se hra odehrává.

Za každých okolností bude třeba dávat pozor na Elizabeth. Jakkoliv je mocná, je také velmi zranitelná a její smrtí hra pochopitelně končí. Že to s ní jde do tuhého, zjistíte například podle jejího kulhání či krve cákající z nosu.

Původní Bioshock ohromil hráčské publikum dech beroucím vizuálním stylem. Ten musel být pro Infinite z logických důvodů změněn, ale ze zveřejněných záběrů lze soudit, že to rozhodně není změna k horšímu.

Bioshock Infinite

O Bioshock Infinite zatím není známo tolik, kolik bychom si přáli. Důvodem je poměrně raná fáze vývoje, v níž se hra nachází. Na pulty obchodů se dostane nejdříve koncem příštího roku, ale možná až v roce 2012. Evidentně se nejedná o klasické pokračování, ale zcela novou hru postavenou na filozofii Bioshocku.

Autor:


Nejčtenější

Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

Nejlepší hry roku 1998

Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...

Hry a porno generují největší příjmy z virtuální reality

Pornografická videa v VR

Největším motorem v oblasti virtuální reality jsou hry a porno videa. Vyplývá to z úniků dat Valve a analýzy...



Lepší než GTA? Ohlédnutí za prvním dílem Red Dead Redemption

Red Dead Redemption

Původní Red Dead Redemption patřilo s přehledem k nejlepším hrám minulé generace konzolí. Cenami ověnčená kovbojka...

Nejpopulárnější streamer Ninja nechce natáčet se ženami

Richard Tyler Blevins aka Ninja

Než aby se stal předmětem drbů, nebo byl nařknut z nemístného flirtování, tak se raději oblíbený streamer Ninja úplně...

Vynikající střílečka Insurgency je dočasně zdarma

Insurgency

Multiplayerová střílečka Insuregncy dostane 18. září nepřímé pokračování nazvané Sandstorm. Aby její autoři zvětšili...

Další z rubriky

V Hitmanovi 2 můžete mlátit lidi chlazeným tuňákem po hlavě. První dojmy

Hitman 2

Po ukončení spolupráce mezi IO Interactive a vydavatelstvím Square Enix to se slavným plešatým zabijákem vypadalo...

Nintendo na E3 opět ukázalo, že je úplně jinde než veškerá konkurence

E3 2018

Pomalu se blížím ke konci svých zápisků z letošní E3, a i když si dávám pečlivý pozor, abych „nenadržoval“ některé...

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...



Najdete na iDNES.cz