Od vydání osobité podmořské střílečky BioShock uplynulo už více než deset let. Navzdory spoustě kontroverzních herních mechanik se hra především díky svému příběhu a unikátní atmosféře stala kultovní a později se dočkala i dvou pokračování. Jenže i její největší obdivovatelé musí uznat, že měla chyby a jednou z těch největších byl závěrečný souboj.
BioShock si rozhodně zasloužil víc, než jen drogami napumpovaného svalovce, který po hrdinovi metá ohnivé projektily. A myslí si to i hlavní návrhář hry Ken Levine, který se včera na svém twitterovém účtu za tento souboj omluvil: „Dnes je židovský Den smíření, takže bych se chtěl omluvit za souboj s nahým Atlasem na konci BioShocku,“ napsal doslova.
Den smíření (Jom kipur) je jeden z nejdůležitějších židovských svátků a člověk by se během něj měl očistit od svých hříchů. Jestli je Levinovi líto, že byl boss úplně nahý, nebo myslí zpracování souboje jako takového, není jisté, ale pravděpodobnější je druhá varianta. Už dříve se v rozhovorech nechal slyšet, že konec mohl být daleko lepší.