Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Black & White - svět Petera Molyneauxe

  12:01aktualizováno  17. dubna 7:54
Vše začalo temnotou, která se rozpínala nekonečnou prázdnotou. Nicota, ta naplňovala vše, ale zároveň nic, až jednou mocným bytostem přišlo líto, že je nikdo neobdivuje, a tak vytvořili světy. A jeden z nich patří i geniálnímu hernímu vývojáři Peteru Molyneauxovi.
Black & White

Vše začalo temnotou, která se rozpínala nekonečnou prázdnotou. Nicota, ta naplňovala vše, ale zároveň nic, až jednou mocným bytostem přišlo líto, že je nikdo neobdivuje, a tak vytvořili světy.

My se právě teď půjdeme do jednoho takového světa podívat skrz sklíčko, které nám umožní vidět do budoucnosti, ale i do minulosti a přítomnost, ta taky není nepodstatná. Vydejme se tedy na tajuplnou cestu k poznání kouzla Black & White.

Sklíčko se barví do podivného odstínu temně zelené barvy a obraz viděný přes něj se začíná pomalu zaostřovat. Vidím město jehož sláva hvězd se bude dotýkat... ehm, to jsem si nějak spletl letopočty. Takže znovu, uděláme jen malinkatý posun v minulosti, někdy na počátek devadesátých let, kdy se zakládala firma Bullfrog. Její zakladatel Peter Molyneux zrovna programoval naprosto revoluční záležitost jménem Populous. Myslím, že je naprosto zbytečné, abych popisoval jednu z nejlepších her tohoto milénia. Přece jen, kdyby se našli takoví heretikové, kteří by neznali Populous, o čemž dost silně pochybuji, uvedu pár dalších děl z rukou tohoto umělce - Magic Carpet a Dungeon Keeper. Tak co už jste v obraze?

Black & White

Ale jak čas plyne, lidi přicházejí, ale také odcházejí, a tak jednoho dne se cesty Petera a Bullforgu rozešli. Lidé v Bullfrogu se snaží, ale bez svého zakladatele jim to moc nejde, zato Peterovi všechno trvá trochu moc dlouho, což ale jistě nebude vůbec na škodu. Jeho prvním počinem pro jeho novou firmu Lionhead Studios je pravě, schválně si všimněte toho výrazu, dílo Black & White.

Ale to už se nám opět naše kouzelné sklíčko kalí do bílé barvy, mléčně bíle. Povrch sklíčka jakoby se čeřil a nám opět vystupuje na hladinu obraz. Vidíme v něm nádhernou hru a já se kochám pohledem na krásu a jsem neschopný pohybu. O co tedy v B&W půjde. Princip vychází z "božských" her, tedy z her kdy jste v roli boha. Budou tu i jisté prvky strategie a RPG vývoje. Objevíte se v nádherném a nedotčeném světě s příznačným názvem Eden, kde žije v naprosté harmonii s přírodou několik domorodých kmenů, jako jsou třeba Indiáni, Aztékové a spousta dalších. Jednoho krásného dne však pro svět Eden přijde asi ten nejhorší den, kdy se v tomto světě objeví vaše maličkost se svojí Citadelou, která bude pro vás útočištěm, kde budete moci posbírat nových sil. V Citadele si také budete trénovat vybrané domorodce, netřeba zdůrazňovat, že vše se bude odehrávat za pomoci magie, jak černé, tak i bílé. Ale pořád ještě nevíte, o co vlastně v B&W půjde.

Black & White

Na začátku hry si vyberete "zvířátko," které vy sám nebudete moci ovládat, ale budete mu moci dělat laskominky, nebo ho také pěkně terorizovat. Abyste se mohli pořádně vyřádit, budete potřebovat manu, kterou vám budou dávat domorodé kmeny, které si podmaníte. Máte na to dvě možnosti, buď na ně budete hodní a vámi vybraný kmen si bude jen lenošit, protože všechno co budou potřebovat, jim obstaráte vy a nebo na ně budete zlí, budete metat blesky, pošlete na jejich vesnici nějakou živelnou katastrofu a nebo je jen budete postupně vyhlazovat. Obě dvě cesty vedou ke kýženému výsledku - k vašemu uctívání. Ale to není všechno. Podle toho, jak se budete vy chovat ke kmeni, tak se bude chovat i vaše "zvířátko," takže když budete zlí, tak ono bude taky, ale když budete hodní, tak bude "zvířátko" taky hodné. Lidé z kmenu budou mít před vašim výtvorem ohromný respekt a toho můžete využít k naučení vašeho "drobečka" různých psí kusů. Můžete ho naučit, aby lidem pomáhal, aby si hrál s jejich dětmi, ale také ho můžete naučit, aby lidem ničil domy, aby je jedl, prostě chci tím říct, že v těchto směrech bude B&W prakticky neomezený, protože bude tolik cestiček a odboček, kterými se vaše "zvířátko" bude moci vydat, že výsledný počet kombinaci bude naprosto neuvěřitelný.

Black & White

Abyste získávali nová kouzla, budete muset vždy odchytit alespoň jednoho člověka z jednotlivých kmenů a dát ho do Citadely, kde vás naučí jejich jedinečným kouzlům, které pak předáte vašemu "zvířátku." Celá hra bude založena jenom na tom, jak se budete chovat k vašemu okolí. Pokud budete zlí, tak vaše Citadela zčerná a vše okolo ní bude spálené a vypleněné, jen zápach síry bude cítit ve vašem okolí, ale pokud budete hodní, tak vaše Citadela bude jen zářit čistotou, její okolí bude posázeno krásnými keři, růžemi, vše bude vzkvétat a vše bude krásné.

Málem bych zapomněl, samozřejmě že ve světě Eden nebudete sami. Bude tu s vámi i několik dalších mágů, kteří se budou pokoušet o to samé co vy, tzn. o naprosté ovládnutí celého světa. A právě ke svádění bojů mezi mágy budou taky sloužit "zvířátka." A proto se budete muset hned na začátku snažit udělat si co možná nejsilnější bytost, protože souboje budou těžké a pokud vám vaše "zvířátko" zemře, tak se s ním budete muset piplat znovu.

Black & White

Zajímavé jistě je také to, že vaše "zvířátko" si budete moci přenést i do multiplayeru, kde se bude moci přiučit novým útokům, ale i kouzlům. Pak až budete mít všeho dost, tak zase zvířátko vezmete a přenesete nazpět do single playeru.

Autoři se B&W rozhodli prodávat ve dvou verzích. Jedna bude v černé krabici za úplně normální cenu a druhá verze se bude prodávat v bílé krabici, která bude o nějakých 10-20% dražší a právě tyto peníze půjdou na dobročinnou činnost.

To je prozatím vše, co jsem vám mohl o B&W říct. Musíme jen doufat, že autoři dodrží termín vydání, který je momentálně stanoven na duben, i když si tím nejsem moc jistý. Vzpomeňte si třeba na odklady při Dungeon Keeperovi. A ještě chci říct, že držím autorů palce, aby hra dopadla, tak jak si všichni přejeme, protože jedno je jisté už teď, tato hra bude po dlouhé době opět revoluční.

Autor:


Témata: katastrofy, Umělec


Nejčtenější

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

The Orange Box
Risk, který vyšel. Legendární The Orange Box oslavil desáté narozeniny

Už je to deset let, co vyšel slavný The Orange Box od firmy Valve. Nápad vydat tři nové, zcela odlišné hry v jedné krabici, byl sice na první pohled šílený,...  celý článek

Mafia: The City of Lost Heaven
Legendární první Mafia je opět v digitální distribuci

Fanoušci nejpopulárnější české hry všech dob si konečně zase mohou koupit její digitální kopii.  celý článek

Porsche v Gran Turismo Sport
Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

Další z rubriky

Hobo: Tough Life
Prohrabování popelnic může být zábava. V české hře Hobo hrajeme za bezdomovce

Pokud se chcete vžít do role bezdomovce a nechce se vám kvůli tomu udělat nějakou kardinální blbost a skončit na dlažbě, můžete si ten pocit nasimulovat v nové...  celý článek

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

Ghost Recon: Wildlands
Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

Kočárky, které přežijí i dva raubíře.
Kočárky, které přežijí i dva raubíře.

Přečtěte si recenze kočárků na eMimino.cz a vyberte ten nejlepší.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.