Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Projekt od autorů Wolfenstein a DOOM neuspěl. Vznikne demoverze

  16:30aktualizováno  16:30
Dvojice proslulých vývojářů zrušila komunitní financování nové hry Blackroom. John Romero a Adrian Carmack se na Kickstarteru pokoušeli vybrat 700 tisíc dolarů a během prvních čtyř dnů získali 131 tisíc, komunitní financování si však zpravidla vede nejlépe první dny po spuštění kampaně a na jejím konci.

Blackroom | foto: John Romero

Hrozilo tedy, že by autoři potřebné peníze nezískali. Kampaň proto raději ukončili a prohlásili, že ji pouze pozastavují. Cílem je vytvoření hratelné demoverze, která koncepty ukáže v praxi a pomůže v lidech vyvolat větší nadšení.

Prohlášení autoři vydali v rámci příspěvku na Kickstarteru. Ten si ale mohou přečíst pouze lidé, kteří hru v kampani podpořili.

Jeho znění však citoval server Polygon, podle kterého „má (ukázka) naznačit vzhled, herní náplň a inovativní nápady, díky kterým je Blackroom tak unikátní. Koncepty, které jsme střílečkám chtěli přinést již roky a díky nimž jsme ze hry nadšení.“

Pro vývoj projektu se spojil programátor a herní návrhář John Romero s grafikem Adrianem Carmackem, se kterým v roce 1991 spoluzaložil studio id Software. V tom pak pracovali na hrách jako Wolfenstein, DOOM a Quake.

A právě na hry ze staré školy má Blackroom odkazovat. Vývojáři proto hovořili o speciálním pohybu (strafe jumping), arénovém návrhu úrovní a skákání za pomoci raket střílených pod vlastní nohy.

Blackroom

Vizuální pojetí Blackroom zatím naznačily pouze kreslené ilustrace.

Romero navíc sliboval, že veškeré mapy pro Blackroom bude navrhovat přímo on. Titul měl zahrnovat podporu modifikací a kromě síťové hry i sólo kampaň, která zabere zhruba deset hodin.

Popis na Kickstarteru však počin popisoval jen na obecné rovině a chyběly ukázky. Zájem tak pravděpodobně nenaplnil očekávání autorů, kteří se situaci pokusí napravit právě vydáním demoverze. A hráči díky tomu ze situace profitují hned ze dvou důvodů.

Tvůrci totiž pro titul požadovali symbolický rozpočet. Pokud by projekt skutečně měl vzniknout za 700 tisíc dolarů (zhruba 16,8 milionu korun), jeho grafické pojetí by řadu lidí mohlo odrazovat.

Romerova vývojářská bilance je navíc rozporuplná. Stál za některými z největších her minulosti, na kontě má však i jednu z největších katastrof v podobě roky odkládaného a bídně hodnoceného projektu Daikatana (více o hře).

Demoverze tak může posloužit jako obstojná ukázka toho, co od Blackroom očekávat.

Autor:


Nejčtenější

Na Steamu vyšla první necenzurovaná erotická hra. Tak jsme ji vyzkoušeli

Negligee: Love Stories

Hra Negligee: Love Stories se zásadně zapsala do historie. Ne však díky svým výjimečným kvalitám, ale proto, že jako...

Která herečka by se podle vás hodila na roli Ciri v chystaném Zaklínači?

Ciri v třetímu dílu hry Zaklínač

Zpráva, že postavu Ciri v chystaném seriálu podle Zaklínače nebude hrát běloška, vyvolala u mnoha fandů nesouhlasné...



Legendární PlayStation vyjde v mini verzi s dvacítkou her

PlayStation Classic

Připravovaná retro konzole od Sony se jmenuje PlayStation Classic. Vyjde letos v prosinci a obsáhne dvacet...

Špatná hra dostala horší pokračování. Super Seducer 2 vyniká trapností

Super Seducer 2

Jedna z nejhorších her letošního roku se překvapivě dočkala pokračování. Jak někoho skutečně sbalit vás Super Seducer 2...

Podívejte se, jak by vypadal kultovní Half-Life v enginu Unreal 4

Project Lambda

Project Lambda je fanouškovský pokus o převedení legendárního Half-Lifu do moderního Unreal Enginu 4. Sice nejspíše...

Další z rubriky

Red Dead Online vyjde v listopadu ve formě bety

Vydání jednoho z největších letošních trháků se kvapem blíží a  jeho autoři z...

Očekávaná kovbojka Red Dead Redemption 2 od tvůrců série městských akcí Grand Theft Auto vychází 26. října. V listopadu...

Autor BioShocku se po letech omluvil za nepovedeného finálního bosse

Ilustrační obrázek ke hře BioShock

I Ken Levine, autor slavného Bioshocku, si myslí, že si hra zasloužila lepší konec, než nakonec dostala. Na svém...

Restrukturalizace nepomohla, firma Telltale skončí

The Walking Dead: Season 2

Zrovna když jsme si mysleli, že se autoři geniálního herního seriálu Walking Dead dostali z nejhoršího, přichází smutná...



Najdete na iDNES.cz