Blair Witch Volume 1: Rustin Parr - návod

  • 68
První díl trilogie Blair Witch nebyl příliš dlouhou hrou a stejně je na tom i návod, který ani nebylo nutné kouskovat na víc částí. Pokud jste se tedy zasekli v některé na oko neřešitelné situaci, zkuste ji vyřešit s pomocí mých dobře míněných rad.
Blair Witch Volume 1: Rustin Parr

Až projdete tutorial (a ten si radši projděte, protože to chce trochu cviku v tasení zbraní a míření, abyste se později vypořádali s hordami lesních potvor), projděte se po budově a najděte briefing room, kde si vyslechnete podrobné znění mise. Pak si ještě můžete promluvit s kolegy (Svetlanou a Strangerem), ale hlavně si dojděte zapakovat své věci do laboratoře, po čemž už bude následovat odjezd.

1. den
Nejdřív se ubytujte, pak prozkoumejte celé městečko. Ne do všech dveří budete mít přístup, protože své pátrání začínáte až ve večerních hodinách, kdy už je většinou zavřeno. Pokud to vezmeme popořadě, zajděte nejdřív do motelové recepce. Vydáte-li se dál, první na řadě je škola (hned naproti hotelu), ta je ale právě zavřená. Další po cestě jsou radnice (zavřená), odbočka k Brodyovým (nezavřená, ale zároveň i neužitečná), kostel (zavřený), bar (otevřený), prodejna (otevřená), knihovna (zavřená) a místní noviny (otevřené). Nejdůležitější je zajít do baru (pohovořit s Gretchen), ale zaskočit můžete i do prodejny a za místním žurnalistou Horacem (dá vám výtisk ranních novin). Až si všechno projdete a kouknete do získaných novin, vraťte se zpátky do motelové recepce, kde vám majitel motelu poradí, abyste se bez mapy do lesa nevydávali. Teprve pak skočte do postele.

Ze spaní vás něco vytrhne, takže se dojděte podívat do koupelny, kde narazíte na podivnou průhlednou bytost. Vybavte se vším, co jste si v kufříku přivezli, a vyražte ven. Uveďte v činnost spektrální senzor a sledujte ducha až k radnici. Ta je teď kupodivu otevřená, takže se po ní porozhlédněte, vzadu zastřelte démonického šerifa a počítejte s tím, že až odtud vyjdete ven, spustí se v Burkittsville hotové peklo. Všude se na vás budou vrhat nepříčetní a neživí-nemrtví obyvatelé městečka a vám nezbude, než je jednoho po druhém rozstřílet na kousky (a to doslova). Mějte se přitom na pozoru před ustřelenými končetinami, protože zbývající akceschopné zrůdy mají ve zvyku je po vás házet. První den neskončí, dokud nezlikvidujete úplně všechny protivníky, kteří se v Burkittsville vyrojili. Na většinu z nich natrefíte na hlavní třídě, ale některé je třeba hledat i v různých zákoutích a na hřbitově. To, že už je po všech, poznáte podle toho, že se otevře vchod do kostela. Vejděte dovnitř, koukněte do bible a na vysklení ozdobného okna a pak běžte ke škole. Až tam všechny zombie pozabíjíte, vyčkejte nástupu nového dne.

2. den
Poněkud zmateni nočními událostmi se probudíte do opět normálního města. Nejdřív ze všeho se vydejte na radnici za šerifem Bowersem. Až si s ním promluvíte a zjistíte, že tady se pomoci nedočkáte, jděte do baru. Jakmile tam po chvíli přijde i Blair Witch Volume 1: Rustin Parršerif, vytraťte se a jděte zpátky na radnici. Tam teď máte možnost bez vyrušování si promluvit s šerifovým pomocníkem Hobartem, který se ukáže být mnohem přístupnější než jeho nadřízený. Pěkně si s ním popovídáte a ještě od něj dostanete mapu lesa, bez které byste se z městečka jinak nikam nedostali. (Druhou možností při nastavení s těžkými hádankami je, že vás šerif se zástupcem nenechá samotné déle než deset sekund a ihned přikvačí z restaurace zpátky na radnici - pak je třeba zajít do knihovny, pak od místního novináře získat nákresy ornamentů na škole, navštívit učitelku, pak si dojít promluvit s paní Brodyovou, u její poštovní schránky sebrat list papíru, vrátit se do školy a prosmýknout se kolem spící učitelky až ke křídě, tu ukrást a namalovat s ní na školu podobné znaky a pak teprve dostanete šanci získat od zástupce mapu lesa. Na plechovku červené barvy z obchodu přitom radši zapomeňte :-). Odtud jděte navštívit knihovnu, kde si jednak můžete promluvit s místním nadšencem pro historii - panem Durantem - a jednak tam najdete hromadu studijního materiálu o Burkittsville. Dalším místem, které je teď otevřené, je škola, takže se podívejte i tam - paní učitelka má taky k tomu všemu co říct. Ze školy se vydejte navštívit rodinu Brodyových - je to ten dům vysoko na kopci, který z dálky něčím připomíná Batesův motel. Na zápraží najdete Kyla Brodyho i jeho matku, ale hovořit se dá jen s ní. Až bude po depresivním setkání, nastal konečně čas vyrazit do lesa.

Nezapomeňte si předtím dojít do hotelu vyzvednout svoje zbraně, bez nich byste daleko nedošli. Cesta do hloubi lesa začíná vpravo od školy a pak už vám nemůžu podrobněji poradit, protože les se porůznu klikatí a navíc jsou v něm podivná dezorientační místa. Nejlepší je nejdříve ho naslepo proběhnout tak, aby se vám automapingem zaznamenala celá mapa, a pak už pohyb po něm není nijak složitý. Prvním místem, které musíte najít, je pochopitelně dům Rustina Parra. Všechno si tam prohlédněte a pokračujte dál - ke Coffin Rocku. Odtud už se můžete vydat zpátky do města, což ale nebude tak snadné jako dojít sem. Na jednom místě vás překvapí dokonalá temnota a ani mapa vám nepomůže. Nasaďte si brýle pro noční vidění a pobíhejte někudy tak dlouho, dokud temnota nezmizí. Bohužel ani pak se vám nepodaří najít z lesa východ - pokud budete všímaví, zjistíte, že chodíte pořád dokola. Pomocnou pařátku nabídne až bílá sova, kterou musíte odteď sledovat. Měla by vás dovést až k obydlí indiánského šamana Asgayi. Ví toho o Blair Witch hodně, takže si všechno vyslechněte a přijměte od něj amulet. Pak už by cesta do města měla být volná - tedy nepočítám-li všechny ty pekelné psy, duchy, zombie a klacíčkovité potvory. Na pekelné psy a zombie je nejlepší obyčejné střelivo, na duchy zabírá světlometná puška a klacíčkovce je třeba nejdřív rozstřelit a pak rukou rozdrtit jejich červené žhnoucí srdce. Nejhorší práce vás čeká až těsně před východem z lesa, kde cestu blokují stromy a olbřímí spektrální škorpión. Vypadá hrůzostrašně, ale s použitím Blair Witch Volume 1: Rustin Parrsvětlometu ho budete mít brzo z krku. Pouze se snažte zabít všechny ostatní, blízko se nacházející potvory dřív, než dojdete ke škorpiónovi, protože pak by toho na vás bylo moc najednou.

3. den
Hned po ránu přijmete ve svém pokoji šerifova zástupce, který má pro vás pár užitečných věcí - policejní zprávu o vraždách v Burkittsville (tu si hned prostudujte) a twanu (to je ta věc z větviček) z Parrovy cely. Pokud máte z lesa nahrané nějaké zvuky (nahrávají se samy a není třeba nic dělat), pokuste se je dešifrovat (správné nastavení by mělo být bass=2, treb=5, freq=3, pitch ve 2. pozici zprava a přehrávat pozpátku), a i když to není nutnou podmínkou pro dokončení hry, občas se dozvíte něco docela strašidelného. Pak zajděte do hotelové recepce a přemluvte recepčního, ať pošle telegram do Spookhousu. Odtud jděte ke škole a u houpačky vyslechněte tajemný rozhovor. Pak si s dívkou jménem Mary Brownová promluvte, slibte, že jí najdete ztraceného medvídka, a zalíbila-li se vám dešifrovací činnost, můžete si ji na nahraném rozhovoru zopakovat (bass=4, treb=2, freq=5, pitch ve 2. pozici zleva a přehrávat normálně). To, co teď hledáte, jsou informace o indiánské kultuře - najdete je v knihovně, kde vás Durant ochotně zásobí hned několika knihami. Pokud se pak vrátíte do hotelu, mělo by tam přijet auto ze Spookhousu a dovézt nějakou výbavu (pokud tam ještě není, jděte se po něm shánět do recepce, ono brzo dorazí). Poberte, co můžete, a vyražte znova do lesa.

Předtím se ještě potkáte se šerifem a paní učitelkou, která vás informuje o zatčení pana Kohla z místního obchodu. Proto se tam dojděte podívat a promluvte se všemi přítomnými čumily i s šerifovým zástupcem. Teprve pak se vydejte do lesa. Nejdřív navštivte Indiána. Očaruje vám twanu z Parrovy cely, takže se odtud vydejte k Parrovu domu a tam na dřevěnou konstrukci (nachází se na úzké přístupové cestě těsně před mýtinou s domem) začarovanou twanu pověste. Přenesete se tak do jiného času, kdy dům ještě nebyl vypálený. Pozorně ho projděte, posbírejte všechny listy z Parrova deníku (celkem jsou čtyři) a ze zdi seberte další twanu. Nezapomeňte zajít i do sklepa, kde po skončení scény zvedněte ze země cár papíru (druhý díl Kylova obrázku). Pak to ještě zaskočte prozkoumat na Coffin Rock, kde najdete ztraceného medvídka Mary Brownové. Až budete chtít zpátky, pověste na konstrukci u přístupové cesty k domu druhou twanu, kterou jste v domě našli - tím se čas vrátí do přítomnosti.

Jděte směrem ven z lesa. Cestou narazíte na velkého větvičkovitého pavouka, kterého zabijete jen tak, že rozkopete všechny čtyři hromádky kamenů a rozstřílíte všechna jeho srdce. Až bude po něm, potkáte lovce čarodějnic Jonathana Pryeho - muže z minulosti, který vám povykládá o svém životním poslání. Jděte na Coffin Rock a vyzvedněte si tam mužův deník, o kterém vám řekl. Pak se ještě dojděte s výsledky pochlubit Indiánovi. Až tak učiníte, můžete se vrátit zpátky do městečka.

Blair Witch Volume 1: Rustin Parr

4.den
Nejdřív se zastavte ve škole. Od paní učitelky se dozvíte o vypálení budovy místních novin a o zmizení novináře Gerstena. Objektem vašeho dalšího zájmu je kostel. Promluvte si s pastorem a pak jděte do zadní místnosti. Až se Kyle dá na útěk, běžte za ním a snažte se ho dohonit dřív, než doběhne k radnici, protože tím by pro vás hra skončila. Až ho chytíte, použijte na něj twanu na vyhánění zlých duchů (nebo tak nějak se jmenuje). Jakmile vám Kyle odhalí všechny ty šokující informace, vydejte se shánět pastora. K zastižení je na zadní cestičce kolem hřbitova. Pokuste se s ním rozumně promluvit, ale nebude to k ničemu. Zvedněte lopatu, kterou pastor upustil a urychleně běžte za ním. Nejlepší příležitost bacit ho lopatou po hlavě budete mít o branky do lesa, vyžaduje to ale dost zručnosti trefit ho dvakrát (když to schytá jen jednou, oklepe se a odvleče děvčátko do lesa, čímž hra opět skončí s pro vás nepříznivým skóre). Taky předtím nezapomeňte lopatu správnou klávesou uvést do pohotovostní polohy, jinak se budete snažit (jako já :-) marně.

Po dalších videosekvencích běžte do lesa. Tam vstupte do modrého světla (v případě, že hrajete na vyšší obtížnost, použijte na oheň Strangerovy cigarety) a až se objeví postava staré ženy, následujte ji na mýtinu s domem. Vejděte do domu, tam si s ní promluvte (zjistíte, že je to skutečně Robin Weaverová) a vybaveni listem papíru a novou twanou se můžete vrátit do Burkittsville. Až se na vás všichni před školou sesypou, vyčkejte příchodu Strangera a pak se společně vydejte do lesa. Stranger se vám sice brzy ztratí, ale vy jděte k Indiánovi a vyslechněte si poslední rady pro boj s Hec-aitomix. Odtud jděte k Parrovu domu, kde na známou konstrukci zavěste twanu od Robin Weaverové a následně po videu ještě k vytvoření pasti použijte Bleeding Boy twanu. Pak běžte ke Coffin Rocku, zvedněte chlapce a urychleně s ním běžte zpátky ke konstrukci s twanou. Musíte být dost rychlí, jinak vás temnota dostihne a způsobí nepříznivý konec hry. Držte se přitom poblíž Strangera, ale nepředbíhejte ho - nejlepší je běžet těsně za ním. Jakmile dostanete chlapce k pasti z twany, můžete si už jen užívat závěrečných rozuzlení.