|
Blitzkrieg II pochopitelně nezmění nijak své zasazení ani žánr. Opět půjde o čistokrevnou RTS ze druhé světové války. Hráč se stane velitelem jedné ze čtyř stran konfliktu – bojovat může za hitlerovské Německo, Velkou Británii, Sovětský svaz či USA. Každá země má svoji kampaň, jež se skládá z historicky věrných bitev. Jednotlivé mise jsou úzce provázané a ovlivňují se navzájem – úspěch v jedné může ulehčit splnění další následující (například zajme-li hráč leteckou základnu, může později žádat o vzdušnou podporu). V game designu se obecně Nival Interactive (dle vlastních slov) soustředí na maximální variabilitu strategických možností. S tím souvisí větší počet jednotek, jež ve hře vystoupí, či přítomnost historických hrdinů, reálných postav druhé světové války, které budou fungovat jako maximálně zkušení vojáci a zároveň zvyšovat schopnosti okolním jednotkám. Hra též představí zbrusu nový 3D engine a spektakulární audiovizuální zpracování.
Konkrétních údajů ke kampaním zatím tiskoví mluvčí autorů hry příliš neprozradili. Nicméně i přesto se ví, že sovětští generálové budou mimojiné vést obranu Oděsy či Sevastopole, v britské kampani se objeví útok na Havre, zatímco Američané budou bojovat s japonskými silami na Filipínách. To je nicméně samozřejmě jen několik příkladů z mnoha. Každá mise bude mít cíle primární a sekundární. První slouží k jejímu prostému splnění, druhé mohou poskytnout výhodu v navazujících bojích. Hráč dostane výrazně větší svobodu ve výběru posil. Přijít na pomoc může letectvo stejně jako pozemní jednotky, přičemž jejich složení, počet a čas, kdy se na bojišti objeví, záleží na postupu v misi samé (například pro příjezd techniky je třeba nejprve obsadit železniční stanici a podobně).
Blitzkrieg II se výrazně více soustředí na RPG prvky. Ty se týkají samotného hráče. Za úspěšný postup získává metály a je povyšován, což krom pocitu z dobře vykonané práce s sebou nese ještě i možnost velet většímu počtu vojáků. Zkušenostní body získávají též obyčejné jednotky. Tak tomu bylo i v předchozích dílech série, nicméně nyní by měly s bodíky přicházet užitečnější a početnější schopnosti, čímž výrazně stoupne hodnota veteránů. V této souvislosti je pak zajímavé zabudování historických osobností a elitních jednotek. V Blitzkriegu II se objeví jednak skuteční vůdci (například Pokryškin, Peter Churchill nebo Wittmann), jednak známé speciální síly (USA 101 Airborne Division, Commandos a další). Takovéto jednotky dostanou do vínku unikátní schopnosti – například Peter Churchill se může převléci do nepřátelské uniformy a jako zvěd prozkoumat cizí území a získat důležité informace o postavení sil protivníka.
Co se jednotek týká, hráči se mohou – logicky – těšit vesměs na všechny kousky známé už z jedničky. Nové dodatky se týkají především námořních bitev, jež by měly hrát zejména v americké kampani výraznější roli. Objeví se tak nové lodě, motorové čluny, ale i dosud nevyužité druhy pěchoty, tanky či dělostřelecké modifikace. Sečteno a podtrženo to dělá více než 300 různých jednotek a 60 druhů vojáků, což je ohromující číslo. Krom toho, některé už dobře známé postavy získaly nové schopnosti (inženýři například dovedou stavět bunkry), takže bude Blitzkrieg II plný překvapení i pro zkušené hráče předchozích dílů.
Změny a zlepšení se dotknou pro strategie velmi důležitého, avšak často přehlíženého a do pozadí odsouvaného aspektu: umělé inteligence. Nepřátelští generálové by v Blitzkriegu II měli být výrazně chytřejí a měli by si počínat odvážněji a tvrději. Budou si umět zavolat vlastní posily a zažádat si o takové jednotky, jež budou proti hráčově armádě nejúčinnější. Nezbývá než doufat, že se tím ještě nezvedne už tak dosti vysoká obtížnost hry. Další technické změny hovoří o vylepšeném interface (jakým způsobem, to už ale autoři nedodávají), či změnách v pathfindingu. Jednotky se nyní budou plynule přesouvat i ve velkých počtech, hlavně si však budou držet formaci i ve chvíli, kdy se v jednom houfu nacházejí rozdílně rychlé druhy vojáků a techniky.
Už u původního Blitzkriegu hrál důležitou roli multiplayer – a ani u druhého dílu tomu nebude jinak. Nival Interactive připraví takzvaný "matchmaking" servis, jenž bude spojovat na serveru proti sobě zhruba stejně dobré hráče (o kvalitách rozhodne interní žebříčkový systém). Zatím se nemluví přímo o nových módech, změn se ale dočká capture the flag – hráči v něm budou tentokrát zabírat různá postavení a každé z nich jim přinese jiný bonus pro boj. Výraznější součástí taktiky v multiplayerových bitvách by se mělo stát přivolávání vhodných posil.
Velkou část všech tiskových materiálů a rozhovorů zabírají chvalozpěvy na grafické zpracování. Ačkoliv už původní Blitzkrieg vypadal naprosto skvěle, Nival Interactive se dušují, že je ještě hodně co zlepšovat. Blitzkrieg II představí zbrusu nový 3D engine. Celá hra nabídne velké množství detailů a precizních animací, i maličkosti jako prach za valícími se tanky, dynamické vlnění na moři, efekty ohně, kouře, explozí, deště budou vypadat všechny jako živé. Ve hře bude probíhat střídání denní doby, stejně tak se může v průběhu jedné mise výrazně měnit i počasí. Další věcí, nad kterou se ruští vývojáři doslova rozplývají, jsou 3D modely jednotek. Jednak jsou vysokopolygonové a detailně otexturované, jednak mají obrovské množství animací pohybu, boje i smrti. Pro strategii samotnou jsou nicméně důležitější možnosti kamery: slíben je neomezený zoom a rotace, což by mělo dát dostatečný přehled o situaci na bojišti z globálního pohledu a zároveň umožnit kochat se pohledem na průběh boje zblízka.
Samozřejmě, na místě jsou obavy, zda nebudou hardwarové nároky hry příliš krvavé. Druhý Far Cry zřejmě však v tomto případě nehrozí, neboť minimum bylo stanoveno na 800 MHz procesor, 128 MB RAM a 32 MB na grafické kartě, pro optimální chod by pak měl stačit počítač se zhruba dvojnásobnými hodnotami všech zmíněných veličin. Nicméně předčasné jásání není na místě: hra zatím dosáhla teprve stádia alfaverze a do jejího dokončení ještě pěkných pár měsíců zbývá. Konkrétně bylo očekávané datum vydání odhadnuto na první čtvrtletí roku 2005, do konce roku letošního by mohlo spatřit světlo světa demo a proběhnout alespoň první kolo betatestu.
Závěrečné shrnutí se nemůže nést v jiném než nadšeném duchu. Nival Interactive už dokázali, že válečné RTS dělat opravdu umí - a jakkoliv bude krok ke kompletně 3D zpracování (předchozí hry kombinovaly 2D a 3D) obtížný, vše nasvědčuje tomu, že ho ruští autoři zvládnou.