Blitzkrieg - papežštější než papež?

  • 168
V dílnách CDV se pilně pracuje na další ""realistické"" realtimové strategii z doby druhé světové války s výmluvným názvem Blitzkrieg. Jak je tomu již u produktů CDV zvykem, budeme se moci těšit na atraktivní grafický kabát. Naplní se však sliby vývojářů, že bude hra vypadat lépe a reálněji než legendární Sudden Strike?
Blitzkrieg

Je tomu již skoro rok, co se na pultech obchodů objevila v mnohém revoluční realtimová strategie Sudden Strike, která poměrně značně rozvlnila stojaté vody všemožných Red Alertů, Warcraftů či Dun. Sudden Strike nabízel do té doby nevídaný stupeň realismu bojů a bez důkladného zvládnutí taktiky nebyla šance vyhrát již prvních pár misí. Poprvé se tak mohli hráči realtimových strategií ve větší míře setkat s fenoménem "opatrnosti", kdy nestačilo nahnat na bitevní pole proti pěšákům pár tanků. I silná obrněná formace byla bez důkladného průzkumu a pěchotní podpory bezbranná - z ničeho nic na ni začaly létat odkudsi z hloubi nepřátelského území granáty a milé tanky se záhy proměnily v hromadu druhotně neupotřebitelných surovin. Vydavatelé z CDV se rozhodli z komerčního úspěchu vyždímat, co se dá, a tak není divu, že se vedle datadisků a pokračování původního Sudden Strike připravují i klony této populární hry. A právě Blitzkrieg připomíná Sudden Strike možná více, než by bylo zdrávo.

Blitzkrieg

Jak je patrné již z názvu, odehrává se děj Blitzkriegu ve druhé světové válce, tedy přesněji řečeno na jejích evropských bojištích. Hráč bude mít možnost kontrolovat jednu ze tří obligátních stran - Spojence, Němce, nebo Rusy. Každý národ disponuje širokou paletou jednotek všeho druhu, jenom takových pěšáků je na čtyřicet typů (střelci, snipeři, kulometčíci, pancéřoví granátníci, minometčíci...). Také obrněné síly a letectvo by měly odrážet jednotlivá období válečného konfliktu - do 150 modelů se vejdou kromě obligátních T-34, Tigerů či Shermanů také exotická samohybná děla, méně známé spojenecké tanky a rovněž letectvo (včetně lahůdkových útoků Stuk). Ohromující čísla pak dokresluje i 250 různých budov, jak civilních (ty jsou většinou jenom na ozdobu, chabý úkryt v dřevěné chajdě nemá proti tankovému klínu šanci), tak "funkčních" vojenských. Hlavní změnou oproti Sudden Strike bude systém misí - již nepůjde o rozvětvený scénář událostí, ale většina bitev se vygeneruje na základě aktuální bojové situace, která na začátku vychází ze skutečných historických pramenů (a pak děj se vůle Boží). Autoři slibují, že Blitzkrieg tento způsob zaručí mnohem větší realismus válečných tažení, kdy jeden prohraný boj ještě nemusí znamenat porážku v celé válce.

Grafické zpracování Blitzkriegu se bude v mnohém podobat Sudden Strike - ostatně jinak by to ani u podobného typu her nešlo. Podle slov vývojářů bude zbrusu nový isometrický 3D engine zvládat masové bitvy několika stovek jednotek (pěšáci zachovávají v rámci možností vzorné formace) i na starších počítačích. První alfavarze však na 733 MHz počítači v 1024x768 jde při vypjatých okamžicích pod 10 fps, takže je jasné, že programátory ještě čeká spousta práce s optimalizací kódu. Několikrát zmiňovaný realismus s sebou přináší i další příjemnou věc - na první pohled jsou patrné jednotlivé typy zbraní (tj. dá se rozeznat T-34/75 od T-34/85), což v boji značně urychlí rozhodování o dalším postupu. Vývojáři rovněž slibují, že multiplayerový mód bude obsahovat možnost hry proti jakési obdobě "botů" z 3D akcí. Komu by tedy nestačilo několik úrovní obtížnosti v singleplayeru (popřípadě nemá kolem sebe milovníky druhé světové), může si nechat náhodně vygenerovat mapu a zahrát si proti sofistikovanému silikonovému nepříteli.

Podle prvních kusých informací to vypadá, že je na světě další kategorie "typicky německých" her - vedle všelijakých klonů Settlerů s roztomilou kýčovitou grafikou a stovkami malinkatých postaviček se objevuje u našich západních sousedů tendence vytvářet "realistické" realtimové strategie, opět se stovkami roztomilých malinkatých vojáčků, tančíků a letadýlek. Bohužel, v případě Blitzkriegu si budeme muset počkat ještě více než rok na odpověď, zda přinese svému žánru něco nového, nebo pouze okopíruje starý Sudden Strike - hra by měla vyjít až ve čtvrtém čtvrtletí roku 2002. Již teď se však můžeme těšit na krvavá střetnutí na východní i západní frontě - Tigery již pomalu nahazují motory...


Témata: Blitzkrieg