Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Blizzard oživí žánr, který mu málem ukradli. Preview Heroes of the Storm

aktualizováno 
V loňském roce z toho bylo menší drama. Dva velikáni herního průmyslu se do sebe totiž opřeli mediálně i právně. Řeč je o společnostech Blizzard a Valve, které bojovaly o značku DOTA. Tedy o akronym pro Defense of the Ancients.

Hra totiž původně vznikala jako modifikace pro Warcraft 3 a podobné hříčky měly tradici již ve strategii Starcraft. Tedy v titulech právě od studia Blizzard. Firma Valve pak značku DOTA zaregistrovala jako ochrannou známku pro svůj komerční titul DOTA 2. A Blizzard se proti tomu ohradil. DOTU označil za komunitní projekt, který by si žádná společnost neměla přivlastnit.

Soud nakonec rozhodl, že značka DOTA zůstane majetkem Valve. Blizzard nicméně název může i nadále používat v modifikacích, musí však přejmenovat svůj oficiální projekt. Z Blizzard DOTA se tak stal titul Blizzard All-Stars, který na čas zmizel z herních radarů. Na letošním ročníku festivalu Blizzcon ho však vývojáři opět odhalili, tentokrát jako titul Heroes of the Storm.

Původně to měla být modifikace Starcraftu 2, která naznačí možnosti herního editoru. Blizzard však své plány později změnil, a hra vyjde samostatně. A to za využití obchodního modelu ke hraní zdarma (free 2 play).

Heroes of the Storm

Postavu vám již nikdo "nevyfoukne"

DOTA neboli Defense of the Ancients se zaměřuje čistě na síťové soupeření, nejčastěji hrané v deseti lidech. Ti se rozdělí do dvou týmů po pěti postavách, kde každý hráč ovládá jednu z nich a během zápasu získává úrovně, vylepšuje dovednosti či nakupuje předměty.

Blizzard však řadu ze zavedených konvencí hodlá zbořit. Slibuje například posílení spolupráce, kterého docílí týmovým získáváním úrovní. V ostatních hrách totiž hráči úrovně nabírají individuálně v závislosti na počtu zabitých nepřátel. V Heroes of the Storm však zkušenosti sbírá celý tým a úrovně všech postav se zvyšují souběžně.

Vývojáři také zrušili obchod s předměty, ve kterém jste postavu pro jednotlivé hry mohli vybavovat. Místo toho se v titulu objeví strom talentů, ze kterých můžete volit při získávání úrovní a vybírat tentokrát budete i svou speciální schopnost. Cílem je udržet postavy zajímavé a vyvážené po celý zápas.

Heroes of the Storm

V tradičních DOTA titulech totiž zpravidla někteří hráči získávají značně navrch, a nováčci jsou naopak již v půlce hry nepoužitelní. Ze systému budou dodatečně těžit podpůrné postavy, které svůj tým například léčí.

Studio také usiluje o zápasy, které potrvají kratší dobu. "Jednou z prvních věcí, které jsme chtěli změnit, byla délka zápasů. Průměrně to zabere patnáct až dvacet minut. Osekali jsme tedy herní obsah jen na ty nejzábavnější prvky. To vám umožní připojit se do hry, bavit se, ukončit to a celé to absolvovat znovu," vysvětluje producent Kaeo Milker.

Novinkou bude také volba hrdinů ještě před připojením do hry. V obdobných hrách totiž postavu vybíráte společně s ostatními hráči. A může se tak stát, že vašeho oblíbeného hrdinu zvolí někdo dříve než vy. Volba předem tak v Heroes of The Storm může vám i přátelům zajistit, že sestavíte tým přesně podle svého přání.

Heroes of the Storm

Archanděl Tyrael jako démon

Heroes of the Storm jsou střetem světů. Hrát tak půjde za postavy, které spojuje jen vydání pod hlavičkou Blizzard. Na výběr bude například archanděl Tyrael z Diabla, Sarah Kerrigan ze Starcraftu či Arthas z Warcraftu.

Plánovaných postav je celá řada a vývojáři prý usilují i o oživení hrdinů z jejich takřka zapomenutých titulů. Tedy her jako The Lost Vikings, Rock n' Roll Racing či Blackthorne.

Cílem autorů je složit poklonu původním postavám, které ve hře budou výjimečné a dobře vystihnou podstatu předlohy. Arthas tak bude hrdina, který přežije obdivuhodné množství útoků (tank) a zároveň napáchá citelné škody na bojišti. Hráči u něj budou mít na výběr ze dvou speciálních schopností. Vyvolat půjde mocného draka, či armádu nemrtvých.

Heroes of the Storm

Jednotlivé postavy chce Blizzard oživit prostřednictvím volitelných vzhledů. A ačkoliv o tom v oficiálních materiálech nepadla zmínka, lze předpokládat, že právě to bude jádrem obchodního modelu.

Heroes of the Storm totiž budou bláznivou směsicí her od Blizzardu. Nové vzhledy tak mohou nabídnout například paladina Uthera v mariňáckém brnění či démonickou variantu archanděla Tyraela.

Osedláte vlka i koně

Vývojáři mají v plánu oživit i herní plochu. Místo jedné mapy tak budou na výběr rozličná bojiště s unikátními prvky, které zápasy osvěží. Pojetí středověkého bojiště Kings Crest je zřejmě nejblíže klasickým DOTA mapám.

Jednotlivé části mapy jsou však rozdělené hradbami, které náleží vždy jednomu z týmů. Zatímco jejich majitelé mohou projít branou, nepřítel nejdříve musí opevnění zlikvidovat. Hradby jsou bráněny útočnými věžemi a na přátelském území je možné objevit studny, kterými si hráči doplňují život a manu.

Heroes of the Storm

Dynamiku mapy však proměňují žoldácké tábory, ve kterých hráč narazí na neutrální monstra. Pokud je totiž porazíte, přidají se na vaši stranu, a slouží tak jako posila v boji.

Originálnější variantou je pak mapa Blackheart's Bay, v jejímž středu je pirátská loď duchů. V úrovni lze sbírat poklady, kterými si koupíte přízeň pirátů. Ti pak namíří kanóny na nepřátelské hradby a chvíli je bombardují.

Map s originálními prvky bude na výběr celá řada a Blizzard rovněž slibuje, že novými úrovněmi bude nahrazovat ty méně oblíbené. Cestování navíc urychlí například koně či vlci, které půjde osedlat pro svižnější pohyb. Ze sedla však pravděpodobně nepůjde útočit.

Vydání hry je vzdálené

Blizzard nikdy nebyla revoluční společnost. Vždy šla cestou citlivých inovací, které nabídly ten nejvypilovanější zážitek. Tentokrát však čelí ohromné konkurenci a zaujmout opět pozici jedničky se nemusí podařit. Dva nejpopulárnější tituly v žánru totiž patří mezi nejpopulárnější hry vůbec. Na mysli máme pochopitelně dvojici League of Legends a DOTA 2.

Fotogalerie

Heroes of the Storm se však nebojí citelněji odlišit od tradiční formulky a potěšit může i občasné hráče. Žánr akčních strategií totiž patří k těm nejsoutěživějším a komunita bývá k nováčkům neúprosná.

Vývojáři již otevřeli registrace do uzavřeného betatestu, ten veřejný však spustí až v první polovině příštího roku. Vydání titulu tak ještě nějakou dobu potrvá. A jak bývá zvykem u titulů od Blizzardu, plná verze může být stále na míle vzdálená.

Autor:




Nejčtenější

PlayerUnknown’s Battlegrounds
Příběhová kampaň do PlayerUnknown's Battlegrounds jen tak nepřibude

Brian Greene, autor úspěšného PlayerUnknown's Battlegrounds, utnul všechny spekulace svým oznámením, že příběhová kampaň pro jednoho hráče do největšího hitu...  celý článek

WolfenDoom: Blade of Agony
Nemůžete se dočkat nového Wolfensteina? Vyzkoušejte WolfenDooma

Projekt vytvářený fanoušky skvěle kombinuje retro zpracování s moderními herními prvky. Takhle by dnes vypadal Wolfenstein, kdyby nedošlo k žádnému nárůstu...  celý článek

Výstava Game On v Praze
Game On byste měli vidět. Ukazuje průřez herní historií tou nejlepší formou

Ve čtvrtek otevřela své brány v hale 40 Pražské tržnici putovní výstava Game On, která přibližuje historii her a herních zařízení. Redakce Bonuswebu měla...  celý článek

Pokkén Tournament DX
Povedená bojovka Pokkén Tournament je v DX verzi ještě o fous lepší

Přímočará, snadno pochopitelná, ale rozhodne ne mělká bojovka Pokkén Tournament vyšla ve vylepšené verzi DX na konzoli Switch. Povedenou hru s Pokémony...  celý článek

Pimax: The World's First 8K VR Headset
Virtuální realita v 8K rozlišení? Helma od Pimaxu boduje na Kickstarteru

Po třech dnech na Kickstarteru už má nová helma pro virtuální realitu od společnosti Pimax více než čtyřnásobek požadovaných peněz. Na papíře totiž vypadá...  celý článek

Další z rubriky

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Destiny 2
Beta sci-fi Destiny 2 nabízí epickou filmovou podívanou. První dojmy

V právě probíhající betě k chystané sci-fi střílečce Destiny 2 si hráči mohou vyzkoušet příběhovou kampaň, kooperativní misi, nebo bojování v arénách. Hra...  celý článek

Assassin’s Creed: Origins
Královna Kleopatra a zrození asasínů. Velký speciál o Assassin’s Creed: Origins

Že letošní Assassin’s Creed bude zasazen do starověkého Egypta, nebylo žádným tajemstvím. Oficiální oznámení uskutečněné v rámci herního svátku E3 však...  celý článek

Okurková limonáda v 7 minutách!
Okurková limonáda v 7 minutách!

Vyměňte kupované limonády za domácí.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.