Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Blizzard hodnotí World of WarCraft: Cataclysm. Je i kritický

aktualizováno 
Rozšíření Cataclysm populární západní on-line hry World of WarCraft je ve finále. Tvůrci si pochvalují upravené staré zóny, popel na hlavu si sypou za předělané talenty či velkou přístupnost legendárních předmětů.

WoW: Cataclysm

Jedním z cílů aktuálního rozšíření Cataclysm bylo předělat sedm let staré zóny pro úrovně jedna až šedesát. Jen si to představte: založíte si novou postavu a než se dostanete k novému obsahu, musíte se prokousat tím starým. A sedm let je zatraceně dlouhá doba, dvojnásob ve hrách. "Cítili jsme, že přišel čas znovu se věnovat těmto starým zónám," vysvětluje Greg Street, který v týmu zastává funkci vedoucího systémového designéra.

World of WarCraft

World of WarCraft, který má na svědomí studio Blizzard, zahájil provoz v roce 2004 v Americe, do Evropy dorazil v únoru 2005. Od té doby sedí na trůnu nejpopulárnější západní on-line hry na hrdiny.

"S inovací starých zón jsme hodně spokojeni. Každá vypadá úžasně, vylepšili jsme úkoly, všechny příběhy mají smysluplný konec, často se slušnou odměnou. [...] Lépe jsme integrovali instance mezi úkoly dostupné v zóně, takže máte dobrý důvod prozkoumat je," hodnotí Street.

Méně spokojen je s předěláním tzv. talentů, které určují herní styl postavy. "Líbí se nám, jak funguje výběr specializace na úrovni 10. […] Méně spokojeni jsme se zbytkem. Podařilo se nám odstranit některé nudné talenty. Zjednodušení stromu talentů je sice dobrý cíl, ale bylo by lepší, kdyby hráči získali něco na oplátku. Naneštěstí původní problémy nebyly vyřešeny, zatímco vnikly nové," uvažuje Street.

Naopak spokojen je s obsahem pro úrovně 80 až 85. "Zóny vypadají skvěle, jejich příběhy jsou dobré. Nabídli jsme několik nových instancí, raidů a bitevních polí." Pochvaluje si také uvedení funkce Raid Finder, díky níž více hráčů vyzkoušelo finální obsah. "Pokud můžeme nabídnout nový způsob jak hrát hru, v tomto případně zpřístupnit raidy neraiderům, je to velké vítězství."

Za špatný tah považuje rozštěpení nových zón. "Poučili jsme se, jak důležité je hráčům nabídnout ucelené místo, které mohou prozkoumat." Nápravu plánují v nadcházejícím datadisku Mists of Pandaria.

World of WarCraft: Cataclysm

Jako kontroverzní označuje obtížnost heroických instancí a raidů. Nemyslí si, že by instance byly příliš těžké, ale že zde bylo málo alternativ. "S tak různorodou komunitou je cílem, aby si hru užil každý hráč z celého spektra," vysvětluje Street.

Nijak zvlášť není spokojen s přístupností legendárních předmětů. Za špatné označuje i to, že někteří hráči přímo očekávají zisk legendárního předmětu, protože jsou právě na řadě. "V budoucnu budou legendární předměty více legendární, možná tak, že ne každá raidovací skupina jednu získá."

Smíšené pocity má z nové profese, archeologie. Ačkoliv ji považuje za dobrý přídavek, který mělo být těžké vytrénovat na maximální úroveň, nelíbí se mu náročnost na cestování. Nápravu slibuje v datadisku Mists od Pandaria.

Mists of Pandaria
Mists of Pandaria
World of WarCraft: Mists of Pandaria

Mists of Pandaria

Načerpané zkušenosti se promítly i do cílů nadcházejícího rozšíření:

  • nalákat hráče do herního světa
  • nabídnout více činností ve hře
  • oslovit širokou základnu fanoušků, tj. ty, kteří hru považují za snadnou i ty, kteří za příliš těžkou
  •  vydávat rychleji nový obsah

Jak hodnotíte World of WarCraft: Cataclysm vy?

Autor:




Nejčtenější

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Fire Emblem Warriors
RECENZE: Ve Fire Emblem Warriors sekáte nepřátele po desítkách najednou

Ve Fire Emblem Warriors budete na bojišti rozsévat smrt jako nepřemožitelný hrdina nebo hrdinka. A to vše umocněné přepálenými animacemi zdrcujících úderů.  celý článek

Grand Theft Auto 5
Jakým typem hráče jste?

Stejně jako se hry dělí do mnoha různých žárů, z nichž každý má svoje specifické publikum, dělí se do kategorií i hráči. Vzájemné nepochopení těchto skupin pak...  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Další z rubriky

Grand Theft Auto 5
Jakým typem hráče jste?

Stejně jako se hry dělí do mnoha různých žárů, z nichž každý má svoje specifické publikum, dělí se do kategorií i hráči. Vzájemné nepochopení těchto skupin pak...  celý článek

LawBreakers
Průšvih roku? LawBreakers nepomohl ani slavný vývojář

Kvalitní hra ještě není zárukou finančního úspěchu. LawBreakers sice měli všechny předpoklady, aby se stali hitem, v těžké konkurenci se však neprosadili.  celý článek

Netrpělivě očekávanou rubačku ze světa Pána prstenů jsme bohužel nedostali k...
Jatka ve Středozemi. Prvních pár hodin Shadow of War obrazem

Jednu z nejočekávanějších her podzimu hrajeme již třetí den a ještě stále nejsme na konci. Přečtěte si zatím naše dosavadní dojmy.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.