Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Blood Omen 2 - Legacy of Kain

  12:00aktualizováno  26. dubna 4:00
Dnes můžeme již počtvrté poodhalit oponu příběhu největší upírské ságy, jakou kdy nabídl videoherní virtuální svět. Staňte se znovu Kainem, který mohl v prvopočátcích svého pádu zachránit Nosgoth, ale namísto toho se stal jeho vládcem a uzurpátorem. Jaký osud ho nyní na platformě PS2 čeká?

Blood Omen 2

První se řadí mezi ty hry, které sice neoplývají velkou chválou od kritiků, ale mezi hráči se stávají velice populární. Vždyť hrát za upíra a rozhodovat se na konci pohnutého příběhu, zdali danou zemi zachráníme nebo podmaníme, tak s tím se rozhodně nesetkáváme každý den. K našemu štěstí (smůle) se za nás rozhodli sami vývojáři a tak dnes již víme, že Kain se stal pánem Nosgothu. Měli jsme již možnost vtělit se do jednoho z jeho služebníků – Raziela, a prožít s ním dvě podařená dobrodružství. Jenomže fanoušky prvního dílu tohle moc neuspokojovalo, vždyť Kain hrál v obou herních kapitolách jen druhé housle a Raziel je svým způsobem až moc kladný hrdina - ale teď se má vše změnit. Kain se tedy dočkal svého druhého vystoupení a tak i my hráči máme jeho prostřednictvím možnost opět páchat zlo, vysávat z nebohých obětí krev a provádět plno jiných ohavných libůstek - nebo tomu snad na PS2 bude úplně jinak? Jste-li již notně zvědaví, pojďte se s námi ponořit do již čtvrtého dílu této ságy, přičemž nás opět čeká návštěva starého a stále zvráceného Nosgothu. Takže výlet právě začíná.

Blood Omen 2

Příběh je jako vždy nejsilnější stránkou hry, ale na druhou stranu je přitom nejslabší při porovnání se zbytkem celé série. Zdá se, že vývojáři již omílají to samé pořád do kola. Znovu ale musím podotknout, že bez dobré znalosti angličtiny porozumíte jen velmi malému procentu dialogů, protože jako obvykle chybí nastavení titulků. Kainovo dobrodružství pokračuje 400 let po prvním Blood Omen.
Při dobývání posledního města Nosgothu narazil Kain i se svou armádou upírů na mocné Sarafanovovo vojsko, přičemž samotný Kain byl ve střetu tváří v tvář poražen Sarafanem a ztratil přitom většinu svých schopností a především meč Soul Reaver. Boj s Pánem Sarafanů však pro něj navíc znamenal i dočasný odchod do světa stínů; ale po čase se Kain znovu probouzí z dlouhotrvajícího spánku působícího dojmem smrti, aby se postavil svému úhlavnímu nepříteli. V tuto chvíli se již ujímáte hlavní role vy a vše záleží jen na vaší dovednosti. Po rozkoukání budete mít neodbytný pocit, jako by se všechno vrátilo v čase a Nosgoth opět ovládly zlé síly. První úroveň, kterou absolvujete, je toliko pro rozehřátí, jedná se o tréninkovou pasáž, kde se naučíte všechny dovednosti a vychytávky, co můžete s Kainem vlastně provádět. A jakže to celé vypadá?

Blood Omen 2

Grafika a celkové zpracování - abych byl upřímný, tak se mi zdá, že v této oblasti vývojáři zaspali dobu. Ne, že by to snad vypadalo tak hrozně, ale neodpovídá to standardu celé série. Největší problém vidím ve skutečnosti, že celá hra je rozdělena na levely a není tak komplexní jako její předchůdce. Takže vlastně začínáte na bodu “A“ a až dojdete k bodu “B“, tak se daná úroveň pro vás uzavře a už se do ní nevrátíte. No prima a když k tomu připočtu, že se to v některých místech ještě nepříjemně zadrhává, mám v té zjednodušenosti takový neodbytný pocit nedoladěnosti. A třebaže je úrovní dostatek, stejně nabudete dojmu, že oproti předešlým dílům je celá hra strašlivě stereotypní. Dalším problémem je design samotných levelů a s nimi spojená puzzle. Již minule () jsem se zamýšlel nad tím, kterak má zdejší svět opravdu bohatou historii a co všechno by se z toho dalo využít nejenom při tvorbě herních rébusů. Ať už nápad s překládáním různých druhů písma v kronikách a jiných dokumentech, rafinované mechanické pasti a tady třeba v návaznosti na stylové nástěnné malby a interiér zdejších staveb, Blood Omen 2 jejichž architektura přímo svádí k nějaké zajímavé interaktivitě a silnějšímu adventurnímu rámci. Co se týče hádanek, tak namísto nějakých opravdu adventurních prvků už od dob prvního dobrodružství Lary Croft stále jenom taháme za páky a tlačíme bedny a kostky a nejinak je tomu – bohužel – i v Blood Omen 2! Opět to samé a už poněkud únavné a neinspirující schéma. A co tomu dodává pomyslnou korunu, je samotná pohybová animace Kaina při takovéto akci. Pokud chce odtáhnout bednu, natáhne ruku a jde. Žádné pro tvůrce namáhavé vykreslení aktu odtlačování, je tu pouze pohyb jednou rukou a přesun postavy shodný, jako při klasické chůzi. Ostuda! Další takový návrat do prehistorie je při používání předmětů, otevírání dveří a řešení puzzlů. Abyste uvedený krok mohli provést, musíte si nalézt tu správnou polohu a teprve až vám dotyčný předmět zbělá, pak s ním teprve lze manipulovat.

Ale abych tady pořád nekritizoval, tak musím přiznat, že některé lokace vám vyrazí dech svým designem a celkovým zpracováním - jenže, jak je možné, že pouze některé. Když jsem hrál prvního Soul Reavera ještě na PSX, tak jsem lapal po dechu skoro na každém kroku a to bylo na 32-bitech a před několika lety. Teď, když vývojáři mohou díky výkonnějšímu hardwaru překonávat sami sebe, tak se snad stydí, či co. Grafika, abych to tedy uzavřel, je spíše na úrovni prvních her vytvářených pro PS2, nežli již zaběhnutý standard. Ale ozvučení je jako vždy Blood Omen 2 velmi působivé a dodává Blood Omen 2 tu správnou dobovou atmosféru. Což se zase musí ocenit! Navíc hry nestojí jenom na vizuálním dojmu, takže se pojďme na závěr podívat, jak se to celé hraje.

V první řadě musím pochválit práci samotné kamery, která je pevně nastavená za vašimi zády a ani na chvilku se nevzdálí a nedělá všemožné neplechy, takže si ji nemusíte štelovat tak, jako tomu je u jiných her obvyklé. Ale jak že se to celé hraje? De facto stejně jako Soul Reaver, akorát s tím rozdílem, že vysáváte krev. A je to venku a já se jdu připravit na popravu. Ano, největší problém celé hry je opravdu v tom, že je to vlastně “jen“ Soul Reaver s Kainem v hlavní roli. Teď si jistě plno z vás řekne – ale vždyť to není zase tak špatné. Jenže pro ty, kteří měli co do činění s opravdovým Blood Omen, je to rána do vazu. Blood Omen bylo akční RPG, tak bohaté na příběh a nápady kolem, že každý, kdo jej okusil, ho musel dohrát. Pak přišel Soul Reaver jako akční adventura, která čerpala a navazovala na příběh z Blood Omen a přitom dělala konkurenci sérii Tomb Raider. Tenkrát ano, dnes to však již pomalu, ale jistě ztrácí své původní kouzlo a začíná to připomínat nastavovanou kaši! Pravda, Blood Omen 2 se stále hraje poměrně dobře, hráče to i baví, ale je to jen a pouze “další“ 3D akční adventura, navrch bohužel již v dosti dlouhé řadě na to, aby se z této stala klasika. Chybí tady spousta nápadů, co měla jednička a ani prostředí nenabízí žádanou svobodu konání a jednání, jak by se na next-generation platformě slušelo. Legacy of Kain je kvalitní série, jenže si toho tvůrci už asi naložili moc a je to znát. Začínají to vydávat jako nekonečné telenovely s minimem invence a neuvědomují si, že i hráči mají na výběr a známé jméno neznamená ještě úspěch.

Takže pár slov závěrem. Možná se budete dobře bavit, ale určitě vám zde bude něco chybět. Pokud jste se těšili na skvělé pokračování skvělé jedničky, tak budete zklamáni, ale i tak si to alespoň zkuste. A vy, co jste čekali konečně na hru se záporným hrdinou tak, však víte...

P.S. Pro lepší povědomí můžete nakonec shlédnout naší obsáhlou .

Blood Omen 2
Výrobce/Vydavatel Crystal Dynamics/Eidos
Platforma PlayStation 2, PC
Multiplayer: ne
Vibrace/Analog: ano/ano
Další ovladač: ne
Paměťová karta: ano, 82kB
Verdikt: Čekalo se dlouho a možná se čekalo i hodně. Plno hráčů a převážně pak zarytých fanoušků bude zklamáno, ale i tak se další kapitola série Legacy of Kain dobře hraje, byť nenabízí prakticky nic nového.
Hodnocení: 60%

Autor:




Nejčtenější

Civilization III
Třetí díl kultovní Civilization je dočasně zdarma. Nepropásněte ho

Využijte časově omezené nabídky a zařaďte si starší, ale stále skvěle hratelný třetí díl Civilizace do vaší steamové knihovny úplně zdarma.  celý článek

Gabe Newell
Gabe Newell se díky Steamu zařadil mezi 100 nejbohatších Američanů

Slavný ředitel firmy Valve patří podle magazínu Forbes mezi stovku nejbohatších Američanů.  celý článek

Fire Emblem Warriors
RECENZE: Ve Fire Emblem Warriors sekáte nepřátele po desítkách najednou

Ve Fire Emblem Warriors budete na bojišti rozsévat smrt jako nepřemožitelný hrdina nebo hrdinka. A to vše umocněné přepálenými animacemi zdrcujících úderů.  celý článek

Grand Theft Auto 5
Jakým typem hráče jste?

Stejně jako se hry dělí do mnoha různých žárů, z nichž každý má svoje specifické publikum, dělí se do kategorií i hráči. Vzájemné nepochopení těchto skupin pak...  celý článek

Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser’s Minions
Hopsavé RPG je zpět a krásnější. Recenze Mario & Luigi: Superstar Saga

Netradiční, avšak stoprocentně funkční a zábavná kombinace RPG a hopsačky se ukázala jako recept na hit. Proč si tak nezopakovat díl, kterým to vše začalo?  celý článek

Další z rubriky

Total War: Warhammer II
RECENZE: Válečné kladivo opět udeřilo. Total War: Warhammer II je skvost

Pokud jste si mysleli, že strategický Total War: Warhammer byl vrcholem, tak jste se mýlili. V tomto případě známé pravidlo, že díl první je vždy lepší,...  celý článek

Life is Strange: Before the Storm
RECENZE: Nový díl Life is Strange není jen pro holky, rozpláče každého

Life is Strange je zpátky, a i když máme tentokrát více výhrad než minule, pořád je to hra, která prakticky nemá konkurenci.   celý článek

Friday the 13th: The Game
Zabijte kamaráda na sto způsobů. Recenze brutality Friday the 13th

Maskovaný sériový vrah se od uvedení prvního filmu před 37 lety vrací v očekávané hře pro více hráčů. Děs kolem sebe vytváří stále a při hraní s dobrou partou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.