Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Blood Wake - krvavý příliv

  12:00aktualizováno  24. července 5:00
Jestliže máte rádi neutuchající akci, měli bychom tady pro vás jeden takový kousek na konzoli Xbox. Představte si nedozírné mořské plochy, které brázdíte na pirátském člunu a v otevřené válce svádíte nelítostné bitvy se dvěma mocnými impérii, přičemž u všech zúčastněných jsou v pozadí jejich aktivit mocenské ambice.

Blood Wake

Blood Wake je v podstatě taková alternativa Twisted Metal s tím podstatným rozdílem, že se zdejší dobrodružství odehrává na rychlých a přirozeně patřičně ozbrojených vodních člunech. Příběh není vcelku podstatný, důležité je však říci, že ve Story módu postupujete po jednotlivých úrovních do stále obtížnějších herních pasáží, které sice nabízejí na první pohled variabilní vyžití – jako doprovod malé flotily lodí či ochránění nějakého subjektu – nicméně vše se velice brzy zvrhává do nelítostné akční řeže, v níž musíte zpravidla zlikvidovat všechny nepřátelské objekty na obrazovce!

Singleplayerová část Blood Wake nabízí Story či Battle mód, ve druhém případě jde spíše o vyzkoušení herních mechanismů v praxi. Ta obnáší hodně střelby na občas hodně divokých vlnách, pročež přichází ta pravá chvíle pro bližší představení tohoto titulu. Blood Wake funguje následovně. S definovanou lodí vstupujete do dané úrovně, kde máte vždy nějaký úkol(y) pro splnění. Pro příklad, hned zkraje musíte objet ostrov Suei Pu a na vyznačených místech Blood Wake sebrat z mola žádaný předmět. V tomto úsilí vám pochopitelně bude bránit početná ekipa nepřátelských člunů, která sice nedosahuje vašich kvalit, ale je jich opravdu hodně. Pročež pak jistě oceníte některé indikační ikony pro ozřejmení situace, kam nesporně patří radar v rohu obrazovky (suplující současně ukazatel světových stran) se zobrazením nejbližšího úkolu a při zoomu si na něm povšimnete také červených teček signalizujících momentální postavení nepřátel. Při funkci auto zacilování vaší primární zbraně se nemusíte příliš obávat nějakých komplikovaných manévrů pro žádané zasažení nepřítele, navíc má primární zbraň neomezené množství nábojů, takže vyjma občasné přestávky v neustálé palbě vinou krátkodobého přehřátí to můžete vesele kropit co to dá. U sekundárních zbraní vyvstává už menší problém, neboť o zásah se často musíte postarat sami dobrým náměrem, což je v tom kalupu občas dosti velké dilema. Pakliže se vám však podaří potopit nepřátelskou kocábku, nadějete se pěkných bonusů jako je uzdravovačka či doplnění munice pro momentálně vybranou sekundární zbraň (s vývojem Blood Wake hry bude na tomto postu celkem tlačenice, přičemž během mise mezi sekundárními zbraněmi lze libovolně cyklovat). Vyjma toho, že oponenty vidíte na radaru, máte ještě připomenutí jejich blízké přítomnosti skrze jakousi vlajku nad každým subjektem (nebojujete tu jenom proti lodím, často tu jsou i pozemní kulometná hnízda apod.), která vám svým tvarem a barvou dává na vědomí, že je objekt např. mimo dosah palby apod. Což je opravdu nápadité. To se však již nedá tak zcela jasně říci o celkové náplni hry, která se přese všechno již po chvíli pravidelně zvrhává do brutální střelnice proti neustále se objevujícím nepřátelům.

Jak postupujete hrou vpřed, zpřístupňujete si jednak nové a silnější lodě (nicméně platí, že robustní Devil Boat má přes silný palebný potenciál mnohem horší manévrovatelnost než malinkatý Speedboat) a vedle toho i režimy pro multiplayerová klání, jichž se mohou účastnit až čtyři hráči naráz ve splitscreenu - tento moment tak značně pomáhá vylepšit celkový dojem ze zdejšího představení. Zvuková stránka tedy není rozhodně nic Blood Wake zvláštního, ale po grafické se tvůrci opravdu vytáhli, zde je samozřejmě řeč o vizuálním zvládnutí vodní plochy, jež je místy opravdu prvotřídní. K tomu skvělé vlnobití, jež vám nepříjemně háže s člunem, rozličné efekty soustředící se zejména na časté výbuchy a navrch detailně zpracované lodě, které některými momenty příjemně překvapí. Standardní pohled na vaše snažení je jakoby ve třetí perspektivě, ale můžete se přepnout i do "first-person", v němž při změně sekundárních zbraní oceníte kupř. animaci sklápění roštu pro vystřelování raket a aktivování kanónů. Moc pěkné. V případě, že váš protivník má na kahánku, začne se z něj čoudit, což je neklamné znamení, že jej po další úspěšné salvě budete mít konečně z krku. Nicméně pokud je tomu naopak, tedy že vy jste tím, komu teče do člunu, jistě uvítáte možnost dramatického turbo zrychlení, jež sice má limitovaný čas svého využití (po nějaké době se však energie znovu doplní), ale leckdy vám to pomůže dostat se rychle třebas z hodně nepříjemného obklíčení. Pokud vás tedy nezradí ovládání. Chápu, že ač mne oponent přesně netrefí, leč v mé blízkosti exploduje torpédo, tlaková a následně vodní vlna s mým člunem provede nepěkné věci. Ale občas se vcelku nepochopitelně Blood Wake stává, že i na relativně poklidné hladině člun nereaguje tak, jak bych si právě představoval a pokud se k příkazu o zatočení doleva postaví takovým netradičním způsobem, že se váš stroj samovolně stočí na druhou stranu, nemám z toho právě dobrý pocit. Jinými slovy, zdejší čluny rozhodně nejsou auta a na jejich specifické fyzikální zákonitosti (někdy bych použil slova podrazy) si budete muset zvyknout.

O čem ještě nebyla řeč? Že je tady několik desítek úrovní, odehrávajících se na širém moři, v říčních deltách či opevněných přístavech. Že se dočkáte rozličných podnebních podmínek jako je kupř. divoká bouře a vysokých vln, kde často vidíte sloupec vašich střel čeřit vzedmutý vodní jazyk namísto zásahu nepřítele, který je za ním schovaný v zákrytu. Že se tu nadějete příjemně pestrého typového výčtu člunů, jež budete moci ovládat – bohužel bez vlastní iniciativy co se výběru lodí a zbraní týče, vše přijímáte až zbytečně pasivně.
Nicméně také tu na vás čeká po čase poněkud jednotvárný akční rámec, jenž devalvuje prvotní dobrý záměr tím více, že i na nejlehčí obtížnost jsou některé mise velice těžko hratelné. Záchranné kolo nakonec háže multiplayer s řadou versus režimů, které dokáží oživit každou herní párty bez rozdílu vah.

Blood Wake
Výrobce/Vydavatel Stormfront Studios/Microsoft Games
Platforma Xbox
Multiplayer: ano, 2-4 hráči
Vibrace/Analog: ano/ano
Další ovladač: ano
Paměťová karta: ano
Verdikt: Solidní akční hra, jejíž největší devizou je povedený multiplayer.
Hodnocení: 60%

Autor:


Témata: Loď, Radar, Raketa, Xbox

Nejčtenější

Pornoparodie nejpopulárnější hry současnosti není vtipná ani vzrušující

Pornoparodie na hru Fortinte nazvaná Fortnut

Hra Fortnite, oblíbená především mezi nezletilými hráči, se dočkala své pornoparodie. A výsledek je přesně takový, jaký...

Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

Nejlepší hry roku 1998

Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...



Konec dohadů. Unreal, nebo Quake?

Střílečka Quake je šestnáct let stará a stále září.

Pokud byste si museli vybrat, dáváte, případně dávali jste přednost značce Quake, nebo raději konkurenci v podobě...

RETRO: Sexy střílečku SiN potopil revoluční Half-Life i vlastní chyby

SiN

Letos slavíme dvacet let od vydání kultovní střílečky Half-Life, jejíž sláva zcela zastínila méně známou střílečku SiN....

Vynikající střílečka Insurgency je dočasně zdarma

Insurgency

Multiplayerová střílečka Insuregncy dostane 18. září nepřímé pokračování nazvané Sandstorm. Aby její autoři zvětšili...

Další z rubriky

Arménie vyzývá hráče, aby vyzkoušeli strategii Crusader Kings 2

Vlajka Arménie

Oficiální twitterový účet Arménské republiky vyzývá hráče, aby si zahráli populární historickou strategii za arménský...

RECENZE: Herní seriál Walking Dead nabral v poslední sezóně nový dech

The Walking Dead: The Final Season – Episode 1

Po pěti letech ždímání úspěšného konceptu se v Telltale konečně odhodlali k radikálním změnám. Vedle tradičně skvělého...

Diablo 3 vyjde letos na Switch, stát bude 59,99 dolaru

Diablo 3

Akční hra na hrdiny Diablo 3 se podívá šest let po svém debutu na PC také na hybridní konzoli Switch.



Najdete na iDNES.cz