BloodRayne - krvelačná sličná zrůdička

  • 1
V titulech, v nichž se mísí rychlá akce s adventurními prvky, bývá hlavní role tradičně svěřována nějaké sličné hrdince. Hra BloodRayne není v tomto ohledu žádnou výjimkou. Rozdíl je ale ten, kdo tato spasitelka ve skutečnosti je. Tentokrát nás nečeká sečtělá archeoložka, ale poněkud nevycválaná a krvelačná upírka.

BloodRayne Akční adventura Soul Reaver 2 se sotva stačila ohřát na pultech obchodů a už vám přinášíme informace o dalším podobném titulu. Hlavní hrdina bude opět rekrutován z řad nemrtvých, opět budeme svědky velkého důrazu na hororovou atmosféru a opět půjde o hru, v níž se akce a přemýšlení míchají do jednoho celku. Jeden podstatný rozdíl ale je. Společnosti Terminal Reality a Majesco, které za hrou BloodRayne stojí, svěřili hlavní roli ženě, přesněji řečeno mladé upírce. Jdou tedy v prošlapaných stopách tohoto žánru a řídí se rčením, že má-li vzbudit akční adventura zájem hráčů, není jednodušší prostředek, než zakomponovat do něj něco z Tomb Raidera (ano, samozřejmě, že mluvíme o nějaké sličné hrdince). Co ale kromě oblých vnad chce hra BloodRayne nabídnout? Vezměme si to pěkně popořádku.

Nejprve bychom asi měli zdůraznit, že adventurní prvky budou v tomto titulu potlačeny do pozadí, aby uvolnily místo rychlé a intenzivní akci. Naše hrdinka, jež nese kódové označení „agentka BloodRayne“, je mladou a (dle názoru některých lidí, např. vývojářů a mě) sličnou míšenkou mezi člověkem a upírem. Její mládí ve spojení s jejím původem z ní dělá energickou, bezstarostnou a hlavně poněkud krvelačnou zrůdičku, pro níž by byl nejlepší BloodRayne dárek pod vánoční stromeček film „Texas Chainsaw Massacre“ - pokud možno v živé produkci. Ještě štěstí, že stojí na straně Dobra - byla vychována i vytrénována tak, aby mohla zneškodňovat nadpřirozené stvůry, které tu a tam ohrožují lidstvo, a věřte tomu, že nikoho lepšího by se vám najít nepodařilo. Když se BloodRayne pustí do zabíjení, nic na světě ji nezastaví. A jak asi tušíte, jatek si v brzké době naše nevycválaná upírka užije až až. Jedna nacistická skupina totiž krátce po válce uprchla do Argentiny. Tam se její členové doslechli o podivném stvoření, které se kdysi potulovalo po okolí. Rozhodli se, že jej vzkřísí a s jeho pomocí se jim podaří převzít vládu nad světem (Rudla s Kápem by z nich měli radost).

Dvacet let snažení nakonec této skupince renegátů přineslo své ovoce. Jejich práce se podařila, ale společně s tajemným stvořením oživili v prastarém chrámu ještě jiné, mnohem horší zlo. Nezbývá nic jiného, než zapojit do akce proti dvojitému zlu agentku BloodRayne, a jestli neuspěje ona, bude nejlepší, když se lidstvo odsune do nějaké vzdálené galaxie a tam začne znovu od začátku. BloodRayne by ale mohla svůj úkol splnit. Má k tomu totiž nejen naše sympatie, ale i množství vrozených darů, které jí dali vývojáři do vínku. Kromě obrovské žízni po krvi (která z ní může udělat opravdovou vraždící bestii) ji obdarovali také BloodRayne nadpřirozenou rychlostí, hbitostí akrobatky, skvělým zrakem a schopností zpomalovat čas. Navíc umí velice dobře střílet a házet noži, a kdyby selhalo všechno ostatní, ještě stále může použít jako břitvy ostré čepele, která má připevněné k zápěstím.

Hra samotná by měla být prodchuta silnou hororovou atmosférou, kterou budou ještě umocňovat efekty enginu, které se evidentně shlédly ve slavné akční hře Max Payne. Abychom byli konkrétní, jedná se o zpomalené záběry, rotaci kamery v momentech, kdy je na co se dívat (jako např. useknutí paže apod.) nebo sledování letící kulky. Poměrně překvapivě bychom měli být svědky i vcelku propracované umělé inteligence vašich nepřátel. Při napadení budou volat posily, budou provádět různé obchvaty a přepadávat vás ze zálohy, a pokud budou mít možnost, nebudou váhat proti vám použít vaše vlastní zbraně. Samozřejmě, že to se týká jen těch typů nepřátel, u nichž lze inteligenci očekávat - ostatní se na vás budou hrnout jako maso na porážku, což ostatně také budou :o). Jak vidět, zatím zní koncept hry BloodRayne velice zajímavě. A kdy a na jakých platformách bychom se jí měli dočkat? Tvůrci zatím plánují vydání na podzim roku 2002, a to pro PC, Xbox, PS2 a GC. No, jsme zvědaví, co se z tohoto projektu nakonec vyklube.