Bojovka Dead or Alive Dimensions boduje nejen 3D poprsím
Dead or Alive Dimensions
Platforma: DS
Výrobce:
Tecmo
- Vizuálně krásné
- Režim Chronicle mapující příběh celé série
- Spousta arén, zápasníků a herního obsahu
- Ďábelsky rychlá hratelnost
- Fajn multiplayer
- Režim Tag je úplně na nic
- Strnulé postavy, které mluví se zavřenou pusou
Na pohled úžasná, technicky bravurně zvládnutá a rychlá bojovka, jež ukazuje, co Nintendo 3DS opravdu umí.
Dead or Alive Dimensions
Série Dead or Alive je tu s námi již 15 let a vývojářské studio Team Ninja se rozhodlo pro akcí nabitou rekapitulaci. Dead or Alive: Dimensions je klasickou bojovkou, která přináší zápasy sličných bojovnic a svalnatých zápasníků v té nejlepší formě. Hra obsahuje vše podstatné, co měly řadové díly.
Boje jsou v Dead or Alive: Dimensions stejně svěží, rychlé, zábavné a návykové tak, jak jsme na ně zvyklí od druhého dílu.
Zápasníci disponují úderem pěstí, kopem, blokem a chytem, který protivníka zdevastuje o něco víc než běžný úder. Všechny chvaty je možné vyvolat i stisknutím příslušného chvatu na spodním dotykovém displeji.
Tento druh ovládání nám ale nebyl sympatický a při boji se neosvědčil jako příliš praktický, a proto jsme vždy používali klasická tlačítka.
Blok lze s pomocí stisknutí křížového ovladače nebo páčky změnit na vyražení na zteč a následný protiúder. Protiúdery přitom hrají při bojích extrémně důležitou roli a dokážou během chvilky změnit vývoj souboje.
Ty se odehrávají v členitých, často i několikapatrových arénách, jejichž prostředí lze využít ve svůj prospěch. Shození ze skály či sražení na elektrický plot ubírá zdraví.
Arén je k dispozici přes patnáct, mnoho z nich jsme poznali z minulých dílů, ale hra obsahuje i zcela nové. Mezi ty patří nádherně zpracovaný zaoceánský parník Freedom Survivor, nebo aréna, v níž poletuje Ridley ze série Metroid, který vás po vyhození z ní rád zakousne.
K dispozici je 25 bojovníků, včetně bossů. Každá postava bojuje vlastním stylem a honosí se osobitými chvaty. Některé z nich mají ale zápasníci stejné nebo podobné. To když bojují stejným stylem, nebo jde o příbuzné.
Do rukou tak dostanete rusovlasou a v oblasti hrudníku nadpřirozeně vyvinutou bojovnici Kasumi ovládající ninjutsu, wrestlingem bojující blondýnu Tinu, opilého mistra Brada Wonga, ninju Ryu Hayabusu, známého z akční série Ninja Gaiden a spoustu dalších.
Při převodu herních sérií známých z velkých konzolí často dochází ke znatelnému zhoršení vizuální stránky. I u Dead or Alive: Dimensions tomu tak lehce je. Postavy mají méně polygonů a hra má kvůli malému displeji logicky menší rozlišení, ale přesto se nám grafická podoba velmi líbí.
Je totiž vážně nádherná a dosud jsme neviděli na Nintendu 3DS hezčí hru. Postavy jsou hezky vymodelovány, jejich animace je nesmírně plynulá a velké arény nabízejí taktéž spoustu detailů. Navíc rychlost hry je i na malém displeji výborná.
3D zobrazení je zpracováno povedeně a hlavně s citem. Během soubojů máte pocit, že se opravdu rozhlížíte po aréně, kde v dáli vidíte bojovat dvě postavy. Nemáte pocit, že by obraz příliš vyčuhoval z displeje, jako u jiných Nintendo 3DS her.
A i když není 3D efekt u této hry tak "divoký", rozhodně se nebojte, že by nebyl patrný. Při nájezdech kamery na bojovníky nebo při několikapatrových pádech při soubojích vám některé části těl bojovníků vystřelí přímo do obličeje. A vzhledem k tomu, že jde o sérii DoA, jde mnohdy o opravdu pikantní partie.
Vzhledem k solidním herním základům a oslňujícímu technickému zpracování jenom potěší, kolik obsahu hra nabízí. Hlavní příběhový režim Chronicle nabízí nový pohled na události, jež se odehrály ve čtyřech hlavních řadových dílech. Navíc se dozvíte mnohem více, než jste dosud vůbec mohli, což ocení zejména fanoušci série.
Příběh pohání renderovaná videa z DoA 2,3,4 a Ultimate a taktéž zcela nové videosekvence vytvořené v enginu hry. Ty jsou mnohdy zábavné a neustále v nich někdo dostává facku. Všechny sekvence jsou nadabované a často také animované. Tvůrci se ale rozhodli některé sekvence udělat stylově tak, že postavy stojí nehnuté a jejich pohyby posouvá jen střih, což trochu připomíná éru před mnoha lety.
Poloviční rychlost světlaSouboje jsou značně rychlé, což je typické pro celou sérii DoA. Na Nintendu 3DS se ale museli vývojáři poprat i s technickými specifikacemi hardwaru nového handheldu. Udržet stabilní snímkování, jež je typické pro hry na velkých konzolích, se ale nakonec povedlo. Tedy pokud si vypnete trojrozměrný stereoskopický obraz a budete hrát bez této funkce. Jakmile budete chtít hrát ve 3D, hra rozdělí třicet snímků pro každé oko a frekvence obnovování obrazu se tak opticky sníží. |
Chronicle režim je rozdělen do pěti kapitol, přičemž první ukazují hlavní příběhovou linii ninjů Kasumi, Ayane, Ryu a Hayateho. Poslední kapitola odhaluje události z druhého pohledu operní pěvkyně Heleny.
Je zde i tradiční arkádový režim, ve kterém si vyberete sadu bojovníků, kterým se postavíte, dále Survival, v němž se postavíte až stu po sobě jdoucích bojovníků, nebo Tag, kde bojujete ve dvojici. Tento v bojovkách oblíbený mód je zde ale pěkně zmršený. Ovládat totiž můžete jen jednoho bojovníka, zatímco druhého po výměně ovládá počítač. A tomu to většinou příliš nejde.
I pro lokální hru budete potřebovat dvě kopie hry a k dispozici je samozřejmě i hra přes internet. Při hraní jsme se obávali zpomalování, ale žádné viditelné jsme po celou dobu hraní nezaznamenali. Dead or Alive: Dimensions je tak vhodnou hrou po každého, kdo si to chce rozdat s ostatními majiteli Nintenda 3DS, ať už jsou ve stejném pokoji nebo na druhém konci zeměkoule.
Radost budou mít i ti, kteří se vyžívají ve sbírání čehokoliv. Odemykání nových kostýmů a tisíců figurek jim vystačí na hodně dlouho.
Dead or Alive: Dimensions je tedy bojová pecka, pěkně zpracovaný a ďábelsky návykově hratelný titul. V souboji s konkurenční hrou Super Street Fighterem IV: 3D Edition máme jasného vítěze. To je on, Dead or Alive: Dimensions je šampion.
Hodnocení hry
Redakce
Čtenáři
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 150 čtenářů
Generuje obrázky do hry pomocí AI, za 10 hodin práce vydělá 350 tisíc
Tvůrci virtuálních kartiček Champions of Otherworldly Magic přiznávají, že vizuální podobu jejich...
Je Fallout nejlepší videoherní seriál? Recenzenti mají jasno
Sci-fi seriál natočený podle populární série her Fallout sbírá v zahraničí skvělá hodnocení. Vypadá...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KVÍZ: Zavzpomínejte si na magická devadesátá léta ve hrách
Devadesátá léta patří v oblasti počítačových her mezi zlatou éru. V době rychlého rozmachu...
Čeští Warhorse slibují brzké oznámení nové hry. Co by to tak asi mohlo být?
Více než šest let od vydání nejvýznamnější české hry posledních let Kingdom Come: Deliverance...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nová zbraň do Call of Duty stojí více než samotná hra
V rámci propagace posledního filmu o obřím opičíkovi King Kongovi přibyla do populární hry Call of...
Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu
Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...
Digitální láska. Kdo jsou nejzajímavější videoherní milenci
Premium Láska je prý něco, po čem touží spousta z nás. A očividně není řeč jen o reálných osobách, ale...
Vrací se Rayman, ale zase ne tak, jak bychom si přáli
Série Rayman patří k těm nejlepším hopsačkám vůbec, nový díl je ovšem v nedohlednu. Letos se chystá...
Take-Two v únoru řekli, že nebudou propouštět. Teď propouští 5 % zaměstnanců
Společnost Take-Two je dalším gigantem videoherního průmyslu, který se odhodlal k masivnímu...
Prodej bytu v OV 4+1, 74 m2 , Ostrava-Poruba
Plk. Rajmunda Prchaly, Ostrava - Poruba
4 490 000 Kč