Borderlands 2

Borderlands 2 má dobře našlápnuto ke zopakování úspěchu

  • 19
První díl byl nečekaný hit. Od druhého už se čekají velké věci a zdá se, že by neměl mít problémy je splnit.

Demo prezentované na veletrhu Gamescom 2011 v německém Kolíně začíná v tundře. Sněhové závěje protažené graficky atraktivní technologií cel-shading zde spolu s bizarními ledovými útvary udávají nehostinný charakter.

Jeden z těchto útvarů je obzvlášť nápadný: vypadá jako strom. Poté, co se přibližujeme k jeho detailnějšímu prozkoumání, se z jeho kmene probourá chlupaté monstrum. Nápis prozrazuje, že tentokrát máme co do činění s takzvaným Bullymongem. To je ale úplně jedno. Nestvůře zkrátka kručí v břiše, a tak útočí na jedinou formu života široko daleko, na hráče.

Nezbývá než se stejně zuřivě bránit. Zbraní rozhodně není nedostatek. Tentokrát testujeme novinku v podobě zbraní, které není možné nabíjet, ale po vyčerpání munice se rovnou odhazují a automaticky nahrazují novými. K dispozici ale budou  i klasické zbraně, ve kterých stačí vyměnit zásobník.

Veškeré zbraně jde používat také ve dvojité variantě, samozřejmě za předpokladu, že máte dva exempláře. Všechny milovníky unikátních předmětů jistě potěší možnost upravovat si kvéry prakticky libovolně nejrůznějšími díly.

Další část prezentace je zároveň ukázkou, že Borderlands 2 bude vynikat různorodostí prostředí. Autoři chystají několik zcela rozdílných vizuálních stylů, které by mezi sebou měly plynule přecházet.

Borderlands 2

V tomto případě se přemisťujeme do teplejších krajů, konkrétně vysušené apokalyptické pouště, plné ošuntělých dřevěných budek a pevností složených ze všelijakého šrotu.

Typickými obyvateli nehostinného kraje jsou bandité. Čeká vás tu obrovské množství přestřelek s bezvýznamnými a rychle se kácejícími nepřáteli, ovšem čas od času se objeví i nějaký ten tužší kousek.

Například Nomad Torturer je pořádný řízek, který se kryje za velkým ocelovým štítem, na kterém je řetězy přikován ječící trpaslík. Z něj si můžete udělat vtipného pomocníka v boji. Stačí přestřílet řetězy, trpaslík se uvolní a pustí se do svého trýznitele. Boj sice prohrává, i tak ale na chvíli odvádí pozornost a ubírá monstru trochu života.

Druhý díl se vším všudy

Podle zástupce vývojářského studia Gearbox není většina pokračování úspěšných titulů něčím výrazně jiným než jen doplněním nového obsahu. Tuto chybu autoři Borderlands 2 udělat nechtějí. Už proto, že v prvním díle bylo obsahu dost. Proto se snaží o poměrně citelnou evoluci herních prvků a především o to, aby vše náramně dobře vypadalo a fungovalo.

Samostatné jednání nečekejte ale jen od trpaslíka, ale i od nepřátel. Pakliže jim dojde munice, nebo se zlomí třeba sekyra, snaží se v okolí najít objekty, které by mohli použít jako zbraň.

Podle tvůrců by měli nepřátelé činit to samé jako lidští protivníci. Díky tomu má být svět Borderlands 2 neustále v pohybu a navíc uvěřitelnější než minule.

Navíc bude nový svět třikrát větší než v případě prvního dílu. To už je markantní navýšení. Díky tomu si také tvůrci mohli dovolit prohlásit, že jakýkoliv bod, který vidíte v dálce, není jen pozadím, ale ve hře fyzicky existuje a můžete se k němu vydat na túru.

Borderlands 2

Hráči se mohou těšit také na zajímavější příběh, ukotvený v atraktivních úkolových celcích, které se čas od času větví.

V partě se objeví také nová povolání, která vyzývají k zábavnému kooperativnímu hraní. To si už v originále získalo velkou popularitu a tentokrát má hrát ještě výraznější roli.

Borderlands 2 slibuje být podobným žroutem času jako první díl, ale navíc propracovanějším, zábavnějším a větším. Nejde asi o úplně reprezentativní příklad inovativního druhého dílu, ale to hráči možná spíše přivítají.