Borderlands 2

Borderlands 2

PRVNÍ DOJMY: Borderlands 2 bude hit. Mixuje akci s černým humorem

  • 5
Akční hra na hrdiny Borderlands 2 je na nejlepší cestě překonat povedený první díl a zabodovat u masového publika. Má potenciál stát se jedním z největších herních hitů tohoto roku.

O Borderlands 2 dosud víme, že nabídne neskutečné množství zbraní k likvidaci obrovských kvant nepřátel. A že přinejmenším v kooperaci s dalšími hráči bude hodně zábavný.

Dosud ale nevíme, nakolik zajímavý bude příběh, jak dobře bude zpracován vývoj hrdinů a jaká bude inscenace toho všeho. Přinejmenším ve věci příběhu a jeho podání slibují tvůrci velké zlepšení oproti jedničce. Zda mají sliby reálný základ, si ukažme na dvojici prezentovaných misí.

Borderlands 2

Na začátku herní ukázky přistáváme coby postava na 25. úrovni v Sanctuary, které je hlavním městem Borderlands 2. Evidentně jsme tu poprvé, protože potkáváme některé postavy, které se teprve představují, a to v krátké sekvenci, která objasní, s kým máme co do činění.

Borderlands

Borderlands si zaslouží vaši pozornost zejména díky množství herního obsahu, dobré, byť místy repetitivní hratelnosti, decentním prvkům z her na hrdiny a podmanivé atmosféře.

- číst PC recenzi (90 %)

Mezi obyvateli Sanctuary je například obchodník se zbraněmi Marcus, v jehož obchodě visí velká cedule s nápisem "No Refunds", tedy "peníze nevracím". Před Marcusem stojí nervózní mladý muž s revolverem v ruce.

Mladík tvrdí, že pistole nefunguje a zda by přeci jen nemohl dostat zpátky peníze. Marcus si zbraň bere do ruky a trefuje nebožáka do nohy s lakonickým komentářem: "Vypadá, že funguje docela dobře". Černý humor k Borderlands 2 zkrátka patří.

Borderlands 2

Poté, co se město jeví dostatečně prozkoumané, jdeme pro úkol. Spočívá v obstarání klíče k takzvanému Vaultu. Pod tímto názvem si představte prastarou bytost: válečníka rodu Iridium. A Iridium je na planetě Pandora, kde se Borderlands 2 odehrává, vzácnou surovinou.

Kdo válečníka aktivuje, získá nad ním kontrolu. A je jasné, že to náš hrdina musí stihnout před hlavním záporákem jménem Handsome Jack. Zadavatel úkolu Roland nás posílá dál do divočiny, za jeho špionem, který má o celé záležitosti vědět víc.

Při procházení města vás zřejmě brzy cosi trkne. Jmenuje se přeci Sanctuary, tedy stejně jako svět Diabla. A když se trochu zaposloucháte do melodie na pozadí, zjistíte, že se až nápadně podobá tématu notoricky známému z města Tristram, které hraje v Diablu hlavní roli. "Ano, jsme velcí fanoušci Diabla," objasňuje viceprezident vývojářského studia Gearbox, Steve Gibson.

Borderlands 2

Ještě než vyrazíme, investujeme zkušenostní body do schopností. Ty jsou tradičně rozděleny do tří stromů. Specializujeme se na odstřelování, a proto investujeme body do šance na kritický zásah, který způsobí více škody.

Sotva dorazíme k cíli, narážíme na první originální úkol. Zmíněný špion je starý opilec, který zrovna hluboce spí. K jeho probuzení je třeba zbraň způsobující ohnivé škody a také specifický typ nepřítele. Na Pandoře žije hmyz velikosti psů, který hlasitě exploduje, když ho zapálíte. Poté, co se podaří jich několik náležitě odpálit, se špion konečně probouzí.

A jaké je naše překvapení, když se z neustále opilého agenta vyklube Mordecai, jeden z hratelných hrdinů předchozího dílu. V podobném duchu by do příběhu měli být zakomponováni všichni představitelé prvního dílu. Mordecai nás posílá dále k Tiny Tině, která má vědět víc.

Tiny Tina je v krátké sekvenci představena jako "nejzabijáčtější třináctka na světě". A v jejím domě je hned první důkaz pro toto tvrzení. Tiny Tina se totiž právě chystá vyhodit do vzduchu svázaného banditu. Zní to brutálně, ale přesně tenhle způsob třináctiletého děvčete, jak řešit problémy, je nesmírně sympatický.

Ještě než nám dívka pomůže dále, žádá logicky sama o pomoc. Chce, abychom jí vrátili bandity ukradené panenky a k tomu jejich vůdce nalákali do tábora.

Tento úkol spočívá především v masivním střílení nepřátel. A jak se ukazuje, je toto ještě zábavnější než v prvním dílu. Jakmile se nám podaří vylákat hlavního banditu před brány tábora, končí hratelná sekvence tím, že ho Tiny Tina ochromuje elektrošokem.

Borderlands 2

Přestože Borderlands 2 zřejmě opět neoslní výpravností příběhu, jednotlivé prvky  jsou dobře nastaveny a motivují k dalšímu hraní. Zejména postavy jsou přes zdánlivou jednoduchost dobře prokreslené. Také s úkoly si autoři dali velkou práci. Nepochybujeme sice, že se některé budou opakovat hojněji, ale když je čas od času vystřídá originální nápad, snadno se to vydrží i těch několik desítek hodin, které Borderlands 2 slibuje ke svému pokoření.

Borderlands 2 vychází 21. září na PC, Xbox 360 a PlayStation 3. K dispozici bude i sběratelská verze, případně další bonusy při předobjednání hry.