Sobota 31. července 2021, svátek má Ignác
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 31. července 2021 Ignác

Brány Skeldalu 2 - očekávaný návod #2

  12:00
Salva dotazů, které se týkají nejnovější adventury s prvky RPG, neustává a tak zřejmě v pravý čas přinášíme dokončení tolik očekávaného návodu. O tom, jak celé dobrodružství dopadne, referuje tento článek.

INFO: recenze - screenshoty - PROFI rozhovor s Jindrou Rohlíkem - patch - návod #1 - koupit online

Část VI - “Skeldal”
Vyrážíme. Ve “Skeldalu” použijte na skálu před vámi kouzlo Detekce magie, vytvoří se tak schody, po kterých vyjděte nahoru. V místnosti visí od stropu tři Damoklovy meče, dva vpravo a jeden vlevo. Pokud jste uposlechli mé rady, máte u sebe kámen. Ten položte na nápisek “místo pod mečem”, meč spadne a nezabije vás. To udělejte pod všemi meči a potom z nich šavlí odsekněte lana. Pokud vám to nepůjde, je možné použít triku, stoupnout si na ono místo sami, pád jednoho meče vás totiž nezabije, pak vyjít ven ze “Skeldalu”, doplní se vám tak zdraví, vrátit se k mečům a znovu si postup zopakovat. Nejjistější ovšem je, jít nejdříve o poschodí výš k závalu, u něj si nasadit psí obojek a na zával zařvat. Ten se rozpadne a v jeho troskách najdete placatý kámen, který už určitě o poschodí níže bude možno použít k získání mečů již výše popsaným způsobem. Pak se vydejte až nahoru po schodech, na propadlou podlahu použijte prkna a potom na ni použijte dřevěnou konstrukci. Na tu potom zavěste trojkolí kladky, v inventáři si pospojujte lana z mečů na lano z kladky a dostatečně dlouhé vzniklé lano zavěšte na kladku, vyrobili jste si tak velice solidní kladkostroj. Jděte zpět do přízemí a po jednom vytáhněte všechny tři kamenné bloky nahoru, postavili jste si tak tři chybějící stupínky k dalším schodům. Vyjděte tedy po takto zhotovených schodech dále, přijdete k ohni. Zde vypijte lektvar chladu a projděte přes oheň až k zrcadlu. Před ním si nasaďte Helmici neviditelnosti a tak se ocitnete v místnosti s dívkou. Promluvte si s ní dvakrát po sobě, seberte vlevo ze země trámek a v inventáři ho zašpičaťte šavlí, jinak by vás po skončení všech dalších úkolů v animaci dívka vysála, je to totiž upír.

Potom si přečtěte knihu, v předlouhé animaci si vyslechnete rozsáhlý monolog, z kterého se dozvíte spousty zajímavých informací, dobře a pozorně poslouchejte. Pak z knihovny seberte knihu, mapu a svitky, svitky použijte na sebe, získáte další kouzlo. Mapa vám poslouží jako návod k rozluštění hlavolamu, který budete muset nyní vyřešit. Postavte se na obraz pentagonu a otevírejte jednu z pěti jeho částí po sobě, pokud jste z mapy nic nevyčetli, zde je pořadí, jak musíte jednotlivé části pentagonu nastavit: modrý=1, žlutý=2, bílý=3, červený=3, zelený=4. Pokud jste vše nastavili správně, stoupněte si na pentagon a klepněte na jeho střed, v animaci se na vás vrhne sličná dívka, ještě že máte u sebe ten zašpičatělý trámek, jinak by po vás bylo veta. Tak jste se automaticky přenesli do města “Moham”.

Část VII - Hospoda
Nejdříve si pozorně přečtěte plakát vpravo od dveří do hospody, potom vejděte dovnitř, povídejte si s “Kalakem” a pak s Hostinskou, které slibte, že ji zbavíte zelených příšer dole ve sklepě. Nezapomeňte na to, že v soubojích získáváte cenné trofeje, abyste uspěli v další části hry, musíte mít v inventáři nejméně 250000 trofejí a posílit tak kouzlo Iluze minimálně na 4.stupeň, jinak nebudete moci vyvolat svého dvojníka. Musíte se tudíž do sklepa vracet k soubojům tak dlouho, dokud nezískáte potřebný počet trofejí. Pokud vám v nejtěžším souboji dochází mana nebo léčivý lektvar, použijte z inventáře jedno nebo druhé na kruh pod sebou a tak si potřebné doplníte ze svých zásob, šetře ale, bude se vám vaše zásoba těchto lektvarů a man ještě moc hodit. Jděte k žebrákovi, sešlete na něj kouzlo Léčivý dotyk, řekne vám, že se mu ztratila slečinka. Vraťte se tedy do sklepa, seberte tam maso, vědro a provaz, smíchejte to v inventáři dohromady a výsledek použijte na díru v podlaze, vytáhnete tak žebrákova pejska Slečinku. Dejte ho žebrákovi, poví vám o tom, kde najdete Slepou uličku. Jděte tedy do ní, na zeď použijte kouzlo Detekce magie, objeví se cihla, vytáhněte ji. Dostanete se tak k Chrliči, který zabíjí plivajícím ohněm. Použijte tedy na sebe Magický štít a projdete tak kolem něho bez úhony dál. Na myš v labyrintu použijte Zrychlení, dojdete tak ke koktajícímu profesorovi. Promluvte si s ním, nakonec od něj dostanete svitek s kouzlem Posílení, použijte ho na sebe, vraťte se zpět na náměstí. Pak se vydejte k Univerzitě, přistupte k Monolitu, který umí zaznamenávat a opakovat hovory. Dva strážní se polekají této ozvěny a utečou sami. Stoupněte si do levého rožku k živému plotu a odtud vyšlete na Univerzitní pozemky kouzlo Iluze, znovu připomínám, že ho musíte mít minimálně na 4.stupni. Na pozemcích tak vytvoříte svého dvojníka a strážce odejde k němu. Využijte toho a na Monolit sešlete 3x po sobě Ohnivou střelu a seberte odštěpený kousek, získáte tak paměťový kámen.

Jděte zpět na náměstí, kde si stoupněte k oprýskanému rohu levého domku, popisek se tam neukazuje a odtud, abyste nebyli strážným na očích, se pomocí kouzla “Teleportace” přemístěte na balkon. Vejděte do pracovny, prohlédněte si obraz a z knihovny vpravo seberte svitek s kouzlem Démon, který použijte na sebe. Pak vložte pod stůl nahrávací kámen a z balkonu se přemístěte dolů, odkud jste se sem dostali, tentokrát tam je popisek-temné místo. Poodejděte třeba k hospodě, vraťte se zpět a znovu se přemístěte na balkon. Zpod stolu vyjměte nahrávací kámen, teď už je na něm nahrán rozhovor radních konšelů a z balkonu se přemístěte zpět na náměstí, kde si promluvte s Krysařem. Pak mu dejte nahrávací kámen, z kterého se dozví, jaké intriky na něho páni radní připravují. To ho tak rozzlobí, že město prokleje a půjde píšťalkou uspat všechny strážné před Univerzitou a tak vám umožní, abyste se dostali dovnitř Univerzity.

Část VIII - Univerzita
Brány Skeldalu 2 Jděte do Univerzity, dole si všechno prohlédněte a pak vyjděte o poschodí výš. Opět si vše omrkněte a seberte ochranné rukavice. Vystupte si ještě výše, šavlí seberte z osamocené hole vpravo červený krystal. Pak seberte z knihovny napravo čtyři svitky, všechny použijte na sebe, naučili jste se tak nová kouzla. Prohlédněte si všechny regály, sejděte o patro níž ke “Kryzmoru”, do jeho schrány vložte knihu, z pultu šavlí seberte poškozený krystal a nahraďte ho tím svým z inventáře. Pak zakouzlete na blesk na Pult, dozvíte se, že k ovládání stroje vás musí být celkem pět, to je nadělení, viďte? Ale nic, nějak to zvládneme, že? Jděte tedy nahoru a vpravo seberte z regálů knihu Prach času. Použijte ji na sebe, dozvíte se tak, jak máte postupovat dále. Potom sejděte až dolů a vlevo seberte pomocí ochranných rukavic Dračí krev. Vraťte se nahoru a z levého regálu seberte svitek Myšlenky záměru, potom vedle stroje vyjměte z bedny jeden krystal Slzy počátku věků, ty v přízemí na drtiči rozmělněte na Prach ze Slz počátku věků a vlevo od stroje seberte bylinu Rozestřenku. Vedle na Ohnisko položte Prach ze Slz počátku věků, potom Rozestřenku, dodejte Dračí krev, nakonec použijte na vzniklý celek svitek Myšlenky záměrů, vznikl vám tak Prach času. Stoupněte si před “Kryzmor” a na jeho pult použijte kouzlo Blesk. Pak na sebe dejte Prach času, poté opět na sebe Detekci magie. Podívejme se a jste dva!! Tak si to párkrát zopakujte, až vás bude potřebných pět. Máte to? Tak použijte blesk na poslední pult, v animaci spatříte trosky jakéhosi města, ale než se stačíte rozhlédnout, obraz zmizí. Nezoufejte a vraťte se známou cestou do Slepé uličky, kde si promluvte znovu s Profesorem. Dozvíte se od něj, že jste viděli trosky Tisíciletého města, poradí vám, jak se tam dostanete. Obdržíte od něj štítek od obrazu na Univerzitě, tak se vraťte na Univerzitu a štítek vložte do obrazu v přízemí. Teď už sbohem Univerzito, sem se už nikdy nevrátíte, to nejhorší však máte teprve před sebou.

Část IX - Tisícileté město
Brány Skeldalu 2 Ocitli jste se před bránou do Tisíciletého města, ta ale nejde otevřít, musíte si tudíž nějak poradit. Nejprve si přečtěte záhadný nápis nad branou a prohlédněte si Draka na bráně, který si hryže svůj vlastní ocas. Vpravo dole pod kamenným drakem seberte prázdný pohár a použijte ho na Draka na bráně, pohár tak naplníte. Žlábek pod batoletem naplňte do jedné čtvrtiny, ten pod manželskou dvojicí do poloviny, korýtko pod bojovníkem do tří čtvrtin a nakonec žlab pod umírajícím bojovníkem nalijte plný. Potom prázdným pohárem uhaste obě hořící louče a stoupněte si na poslední vlnu před vámi dole uprostřed obrazovky. To se to povedlo, co říkáte? Spatříte znovu animaci, po jejím ukončení se naleznete na kamenném mostě. Jděte tedy dopředu, čekají na vás už známé souboje, tentokrát však mnohem obtížnější. Nyní lze bojovat dvěma způsoby. Buďto máte dostatek červeného a modrého lektvaru a spolehnete se tudíž na tyto zásoby, ale není to ten nejjistější postup, neboť vám lektvary mohou dojít a potom máte dohráno, dál se nedostanete. Měli byste mít tolik Trofejí, že v soubojích budete mít pět tahů a nepřítel jeden. Druhý způsob, mnohem jistější a nenáročný na spotřebu many spočívá v tom, že si vyberete toho nejsilnějšího soupeře použijete na něj kouzlo Ovládání a hned vzápětí na to kouzlo Oko za oko, když to budete správně aplikovat pomocí přepínání žlutou šipkou vlevo mezi oběma manami, vyhrajete tak a snadno všechny souboje bez ztráty zdraví a manu také nebudete potřebovat. Před zahájením každého souboje si od všech těch výtečníků stoupněte co nejdále, abyste jim nepřekáželi, až si to budou vyřizovat sami mezi sebou. Opět vám doporučuji, po každém vyhraném souboji si hru uložte, ale to už záleží jen a jen na vás.

Nemusíte se zúčastnit všech soubojů, můžete bojovat jen tak, abyste si otevřeli cestu dále, ale mějte na paměti, že s každým vyhraným soubojem roste počet Trofejí a tím tak získáváte po čase možnost posílení stávajících kouzel a sami se posunujete na vyšší kouzelnickou úroveň, což má pochopitelně pro vás veliký význam především v závěrečném souboji. Postupujte tedy dopředu pravou stranou, někde uprostřed se dejte doprava, dostanete se tak ke staré zbořené Kapli. Vejděte dovnitř, před křížem na sebe použijte kouzlo Zrychlení a pak šavlí zabijte kolem oltáře pobíhající myš. Ta spadne mrtvá do misky s vodou, jakmile se smočí, rychle odkvačí do bezpečí a vy jste teď poznali, že v misce je živá voda. Seberte tedy misku s živou vodou, vyjděte ven a probojujte se až ke vchodu do Chrámu, kudy vejděte dovnitř, máte zase kus za sebou.

Část X – Chrám, chrámové chodby
Brány Skeldalu 2 Po vstupu do Chrámu si přečtěte nápis na veliké bráně před vámi, jsou v ní i malá dvířka, ale s těmi nic nenaděláte. Doufám, že jste z nápisu pochopili, co máte nyní udělat. Položte misku s živou vodou na mísu na gilotině, kam padají useknuté hlavy setnutých odsouzenců a použijte gilotinu sami na sebe. Ejhle, moc se vám jak vidíte nechce? Tak seberte všechnu odvahu a pokuste se o to ještě jednou. Podařilo se, ocitli jste se v Chrámových chodbách, zde vás opět očekávají mnohé souboje, o nichž platí totéž, co jsem už napsala o něco výše. Rovně a doleva se dostanete do Sakristie, kde seberte z knihovny svitek kouzla Vysávání, který ihned použijte na sebe. Seberte Tyč na zhášení svíček, ze země Čistič. Před tím ještě můžete vstoupit dveřmi do knihovny, vlevo použít na stěnu kouzlo Detekce magie, přejít do druhé knihovny a z ní si sebrat neomezené množství modrých man, pokud ale používáte v soubojích mnou doporučený druhý způsob boje, nemáte to vůbec zapotřebí. Vraťte se tedy zpět na konec, odbočte doleva, na konci projděte zdí a vstupte do hrobky. Zde Tyčí srazíte z levého výklenku brnění, ze země zvedněte Dřevěný stojan, který spadl dolů spolu s brněním. Vlevo sundejte ze zdi Zašlý štít, pak použijte na sebe kouzlo Posílení, tak se vám podaří odklopit víko hrobky. Seberte z tlejícího rytíře rozpadající se Staré hadry, zkombinujte v inventáři Čistič, Staré hadry a Zašlý štít, získáte tak Vyleštěný štít. Pak se vraťte zpět přes Chrámové chodby dopředu ke dveřím do Chrámové lodi a vstupte dovnitř. Na Kužel světla postavte Dřevěný stojan, na něj uložte Vyleštěný štít, dveře do Tajné chodby tak zůstanou trvale otevřené. Tak seberte všechnu odvahu a vstupte dovnitř.

Část XI - Tajná chodba
Brány Skeldalu 2 V tajné chodbě musíte vyhrát další souboje, abyste se nakonec dostali až k samému Pátému učedníkovi, který je oním tak dlouho a pracně hledaným zloduchem. Dejte si na něj ale veliký pozor, nejenže má 100 životů, je navíc neobyčejně silný a pokud se dostane na řadu, sesílá na vás mocná kouzla, vaše kouzla mu mnoho neublíží. Takže na to půjdeme lstí, souhlasíte se mnou? Použijte na sebe kouzlo Kostlivec, potom na Kostlivce kouzlo Hlubina, tak svážete život Kostlivce s životem Pátého učedníka. Pak zničte Kostlivce Ohnivou střelou a tak jste skoncovali i s Pátým učedníkem. Uvidíte jen bohužel krátkou závěrečnou animaci a pak už si jen můžete něco přečíst o autorech hry. Prosím, co to povídáte? Že žádné kouzlo Hlubina nemáte? Ani na prvním stupni? Pak jste nepostupovali podle tohoto návodu a přijdou vám k dobru všechny červené a modré lektvary, ale to už si v boji musíte poradit zcela sami - v tom vám neporadím, prozradím ale, že to bude to pěkná fuška!

Autor:
Témata: knihovny
  • Nejčtenější

Zveřejnil tajné vojenské dokumenty, aby dokázal, že je ve hře chyba

Nadšenec do vojenské simulace War Thunder zašel během internetové debaty o hře až příliš daleko. Aby vývojářům ukázal,...

RECENZE Chernobylite: návštěva zamořené zóny nebyla nikdy děsivější

Co byste udělali, abyste zachránili milovanou osobu? Někteří by pro to zpřetrhali samotný čas a prostor. A právě to se...

Nová hra od Amazonu ničí drahý herní hardware, pozor na ni

Ačkoliv má New World od herních studií Amazonu poměrně úspěšný start, pověst jí kazí ohlasy od hráčů, kterým zničila...

Vývojáři končí s protipirátskou ochranou Denuvo. Zpomaluje počítač

Reputace protipirirátské ochrany Denuvo utrpěla v posledních dnech vážné šrámy. Nejdříve bylo prokázáno, že má...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KOMENTÁŘ: Cesta do elektromobilního pekla. Auta přinášejí víc problémů než výhod

Premium Nová doba elektromobilní nás vrátí o půlstoletí zpátky: auto bude luxus, mobilita taky a draze to zaplatíme všichni. I...

Mlčeti zlato. Profesionální vyjednavač vysvětluje, jak jednat s dětmi či šéfem

Premium Každý člověk vyjednává v průměru pětkrát za den. Doma s partnerem, s dětmi, v práci se šéfem, s podřízenými. Radim...

Český vlk z Wall Street jde k soudu. Hlavní roli v kauze Via Chem má miliardář Sisák

Premium Schyluje se k dlouho očekávané soudní bitvě, v níž je hlavní postavou známý český finančník a miliardář Petr Sisák...

  • Další z rubriky

LETNÍ SOUTĚŽ: Přidejte svůj tip na výlet a hrajte o jednu z 10 krásných cen
LETNÍ SOUTĚŽ: Přidejte svůj tip na výlet a hrajte o jednu z 10 krásných cen

Vkládejte svoje tipy na výlety s dětmi a vyhrávejte hodnotné ceny po celé léto. Sdílejte svoje oblíbená místa, hodnoťte tipy ostatních, hrajte o...

Dabéři Naked Attraction: Byli jsme v šoku, že něco takového může vůbec existovat

Nahota je televizní evergreen a stále dokáže diváky přikovat u obrazovek. Počátkem devadesátých let to bylo Tutti...

Britney Spears se ukázala nahoře bez. Prý na protest proti otci

Britney Spears (39), která s otcem bojuje u soudu kvůli opatrovnictví a správě jejího majetku, zveřejnila na sociálních...

Ostych a stud před kolegy jsou ztracená energie, míní Vica Kerekes

Slovenská herečka maďarského původu Vica Kerekes (40) přijala nabídku režiséra Tomáše Svobody a zahraje si v jeho...

Neteř princezny Diany se vdala. Vzala si o 32 let staršího miliardáře

Lady Kitty Spencerová (30) se vdala. Neteř princezny Diany si vzala jihoafrického módního magnáta Michaela Lewise (62)....

Zemřel herec Vladimír Marek, roky bojoval s rakovinou

V nedožitých 70 letech zemřel ve čtvrtek divadelní, muzikálový i televizní herec Vladimír Marek. Podle Blesk.cz se od...