Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Brány Skeldalu 2: Pátý učedník - preview

  12:00aktualizováno  1. října 11:39
RPG Brány Skeldalu patří k nejznámějším českým hrám a svého času se u něj dobře pobavila spousta hráčů. O tom, jak bude vypadat jeho pokračování, se můžete dočíst v našem preview, které kromě důležitých informací obsahuje i konkrétní vyjádření Jindry Rohlíka, šéfa Napoleon Games, k některým klíčovým prvkům hry.

Brány Skeldalu 2 Většina z vás asi o české firmě Napoleon Games (www.napoleongames.cz) již slyšela, ale malé připomenutí jistě neuškodí. Vůdčí persónou tohoto týmu je Jindra Rohlík, který v roce 1994 Napoleon Games založil a dodnes se stará o její chod. Nejznámějším počinem týmu je hra Brány Skeldalu (r. 1998), RPG zpracované klasickým způsobem z pohledu první osoby, které si v ČR získalo velkou popularitu. Kromě tohoto titulu se Jindra prezentoval i gameskou Colony 28. Momentálně se o Napoleon Games mluví hlavně v souvislosti s připravovaným pokračováním jejich úspěšného RPG, tedy hrou Brány Skeldalu 2: Pátý učedník.

Jelikož se nám podařilo získat alespoň chvilku v Jindrově nabitém programu, mohli jsme ho vyzpovídat a získat pro vás o titulu Brány Skeldalu 2: Pátý učedník co nejpodrobnější informace. Děj tohoto nového dílka se bude odehrávat deset let po událostech prvního dílu, ve kterém se šestice statečných hrdinů utkala s odpadlými učedníky magie, kteří se v čarodějnické věži Skeldal pokoušeli otevřít bránu do zakázané dimenze Zohar. Jednička končila jejich porážkou a dvojka částečně odkrývá události, které následovaly. Jeden z šesti dobrodruhů, válečník Wahargem, Brány Skeldalu 2 se navrátil z ostrova Rovenland (na kterém se děj BS1 odehrával) na velký kontinent, do říše Arte. Vrátil se sám, bez svých pěti společníků, byl přijat králem jako hrdina a jako takovému se mu dostalo zvláštních poct a výsad. Dokonce se po jisté době ujal vlády nad Moharnem, hlavním městem říše. Velmi záhy se však projevila jeho násilnická a despotická povaha, která mu sice jako válečníkovi umožnila uspět v nebezpečném putování do Skeldalu, ale nyní sužuje obyvatele Moharnu a je spíš na obtíž. Hra sleduje osud mladého mága Engeora, studenta Moharnské magické univerzity, který se stane jednou z náhodných obětí Wahargemova teroru.

Pokud očekáváte, že se BS2 žánrově ponesou v duchu svého předchůdce, pak musím vaše domněnky trochu poopravit. Pátý učedník totiž není klasickým erpégéčkem, ale spíše kombinací adventury a RPG. Jak nám J.R. (doufám, že mu tyto dallasovské iniciály nevadí :o)) prozradil, hra má velmi silnou dějovou linku, disponuje klasickými adventurními prvky a formálně je zobrazena způsobem obvyklým pro klasické adventury, nicméně nabízí RPG vývoj hlavního hrdiny a použití magie jak v četných soubojích, tak v adventurních situacích. Z dalších informací pak vyplývá, že děj bude značně lineární, což je dáno propracovaností příběhu, a příliš se ke slovu nedostanou ani vedlejší questy. Bude Brány Skeldalu 2 ovšem možné některé adventurní epizodky vynechat (čímž se ale připravíte o trofeje, tedy obdobu zkušeností), nebo se někdy vyhnout soubojům, či je naopak aktivně vyhledávat.

Autoři slibují rozmanité lokace, od trestaneckého tábora uprostřed rozsáhlých bažin Korvi Trikoli, přes tábor nekromantů a jižní část ostrova Rovenland známého z prvního dílu až po město Moharn a magickou univerzitu. Cestování bude ve větších lokacích řešeno pomocí mapy, přičemž při tomto přesunu může být hlavní hrdina přepaden. Kromě těchto více méně náhodných soubojů na vás samozřejmě budou čekat i nepřátelé předem daní. Při každé bojové situaci se hra přepne do speciálního soubojového režimu, ve kterém se zem pokryje sítí hexagramů. Vzhled bojové scény je vidět i na jednom ze screensohtů, který zobrazuje ne zrovna příjemné setkání Engeora s kočkovitými šelmami, a my jsme s odkazem na tento obrázek požádali Jindru o bližší komentář. Souboje jsou tahové a ve většině případů mají charakter utkání inteligentní a mocné magie s jednoznačnou fyzickou převahou. Na obrázku, který zmiňujete, je například zachyceno setkání Engeora s apaghy, velmi vzácnými kočkovitými šelmami, které se zřejmě Engeor pokouší ulovit a jejich kůži prodat ve vesnici kožešníkovi. To, co má kolem sebe, je jedna z verzí kouzla Armageddon Brány Skeldalu 2 (stejné jako v prvním díle), kterou jsme se ovšem rozhodli ještě graficky pozměnit, a která má v tomto případě chránit prostor bezprostředně v Engeorově okolí.

Jak jste již asi pochopili, hlavním hrdinou příběhu je mladík Engeor, jenž je mágem, nebo spíše studentem magie. Po celou hru si budete muset vystačit jen s tímto chlapíkem, jelikož se bude jednat o sólo dobrodružství. Z Engeorova kouzelnického zaměření samozřejmě plynou i schopnosti a dovednosti, kterými bude disponovat. Fyzické atributy budou zatlačeny do pozadí a vy se při vývoji postavy budete moci věnovat hlavně magii. Samozřejmě jsme se nemohli Jindry nezeptat, jak bude tento systém fungovat, a zde je jeho dopověď: Za splněné adventurní akce a za vyhrané souboje dostane (myšleno Engeor – pozn. autora) vždy určitý počet trofejí. Po dosažení nějakého množství trofejí přestupuje na další level a dostává „lekce“, s jejichž pomocí se zlepšuje v sesílání jednotlivých kouzel. Stejně jako v jedničce bude i ve dvojce fungovat živlová magie. Engeor má k dispozici určitý počet kouzel od každého z pěti živlů. Mezi ně patří jak útočná kouzla (individuální, plošná, blízká i vzdálená), tak vyvolávání pomocníků a mnoho dalších kouzel s komplikovanějším účinkem.

Brány Skeldalu 2

Při svém putování Engeor samozřejmě narazí na spoustu zajímavých postav. Mezi ty nejpodivnější bude asi patřit krysař či upírka, potká ale i hráčům prvního dílu dobře známého mága Nimetha a mnoho dalších. BS2 by podle Jindry neměla patřit mezi nejukecanější hry svého žánru, ale dialogů v ní přesto bude dost. Většina z nich nebude větvená a nemělo by tedy hrozit, že se při některých hovorech ztratíte.

Hra Brány Skeldalu 2: Pátý učedník poběží na vylepšeném CPAL2 enginu, který byl použit již v adventurách Horké léto 2 nebo Mrazík. Hlavní odlišnosti od těchto titulů vyplývají z RPG prvků a soubojové systému. Těšit se samozřejmě můžete i na různé audiovizuální efekty, které budou doprovázet zejména sesílání kouzel. Ovládání zatím vypadá slibně, jelikož (podle Jindrových slov) bude maximálně intuitivní a mělo by umožňovat rychlé sesílání kouzel. Hru Brány Skeldalu 2: Pátý učedník si budete moci pravděpodobně zahrát už letos, neboť datum vydání je zatím stanoveno na čtvrté čtvrtletí tohoto roku.

Závěrem bych chtěl ještě jednou poděkovat Jindrovi Rohlíkovi za ochotu a cenné informace, jelikož bez jeho pomoci bychom vám tento článek mohli jen těžko nabídnout.

Autor:




Nejčtenější

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Další z rubriky

Assassin’s Creed: Origins
První dojmy: nový Assassin’s Creed mnohé naštve, ale hraje se skvěle

Vydali jsme se do Londýna podívat se, jak se povedl restart už poněkud vyčpělé série Assassin’s Creed. Všechny fanoušky můžeme uklidnit, Origins jsou přesně...  celý článek

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Super Mario Odyssey
Super Mario Odyssey má být hit letošních Vánoc. První dojmy

Vypravil jsem se do německé centrály Nintenda zahrát si několik připravovaných her. Jako první jsem samozřejmě vyzkoušel hru, od které si Nintendo slibuje...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.