Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Braveheart

  7:51aktualizováno  30. ledna 2000 8:40
Braveheart
Braveheart

To snad ani není možné. Sotva člověk zjistí, že brzy vyjde nějaký hit, týden poté vyjde najevo, že se k němu blíží další. No není to neuvěřitelné? Ale prostě už je to tak. A cože to bude teď? Tak já vám trochu napovím. Viděli jste film Statečné srdce? Ano, nemýlíte se. Je to ten film, co dostal nějaká ta ocenění a hlavní roli ztvárnil Mel Gibson. Hra téhož názvu je vytvářena týmem, mě neznámým, Red Lemon Studios. Jestli znáte nebo ne nevím, ale určitě znáte firmu, která hru vydává - slavný Eidos.

Tato hra kombinuje real-time bojovou i obchodní strategii. V praxi to znamená, že se nestaráte jen o rozestavění a vyzbrojení svých jednotek, ale máte na starost i o obchod, posílání karavan, snažíte se uzavírat pro vás výhodné aliance a také organizujete práci (výrobu potravin) ve vašich vesnicích.

Braveheart

Bojová část hry bude kompletně v 3D, takže s pohledem se budete moci "vyblbnout" jak jen vám bude libo. Grafická stránka hry se podobá nedávno vyšlému titulu Myth. Prostě vše vypadá fantasticky. Mezi jednotlivými misemi jsou dokonce jak renderované animace, tak i animace a dialogy z filmu Statečné srdce. Pohled si můžete oddálit v rozpětí od detailního pohledu na jednoho vojáka až do kamery zabírající celou vesnici. Ovládání vaší jednotky bude chtít trošku trpělivosti a tréninku, ale nakonec se to naučíte a bude vám to připadat snadné.

Braveheart multiplayer bude podporovat bitvy až 12 klanů. Každý hráč si vytvoří svoji armádu z peněz, které mu budou přiděleny. Koupíte si jednotky, zbraně, brnění. Docela mě zajímá, jestli engine Braveheartu zvládne vůbec takovéto bitvy a pokud zvládne, určitě to bude chtít velice nadupanou mašinu. Bude se moci hrát přes IPX, TCP/IP a přes Mplayer.

Braveheart

Povrch Braveheartu by měl být detailně propracovaný za použití dat ze satelitních snímků. Pošlete-li svoji armádu do Edinburghu, můžete se kochat skutečnou krajinou. Klidně můžete zamířit i do jiných měst bez dalšího loadování. Loadování si odbudete na začátku, ale důkladně. Grafický engine emuluje změny počasí, takže si užijete různé mlhy, deště, ale i slunné počasí. Samozřejmostí je i vítr a sníh. Počasí nemá vliv jenom po vizuální stránce, ale podle počasí se bude dál odvíjet i morálka, viditelnost atd...

Každý z vojáků v Braveheartu má jednu ze šestnácti unikátních zbraní, tří štítů a tří druhů brnění, z nichž každý má své klady a zápory. Všechny civilní budovy, od těch nejchudších vesnic, až po velká města mají svůj účel a několik grafických fází stavění a ničení. Vojenské stavby, postavené ať už ze dřeva nebo z kamene, jdou zničit (opět v několika animačních fázích) a jsou jednou z nejdůležitějších věcí při strategickém uvažování. Braveheart Stejně jako v každé pořádné strategii, i tady máte možnost (a více méně nutnost) stavět své vojáky do formací. Každý snad ví, že dobře organizovaná armáda má mnohem větší šanci na úspěch než nedisciplinovaní vesničané. To je snad jasné.

V Braveheartu jsou k dispozici dvě mapy. Jedna je bojová, v té se provádí jenom bitvy a druhá základní mapa, v níž jsou zobrazeny potřebné údaje o vašem klanu a o jednotkách na celém území Skotska, plus další informace o aliancích, putování obchodních karavan apod. Tady se prověří vaše strategicko-obchodní schopnosti.

Další skvělý nápad, který mě v Braveheartu nadchl je, že postupem času získáváte nebo si najímáte velitele jednotek, z nichž každý má unikátní vlastnost, která se vyvíjí nabýváním zkušeností. Hra je pak mnohem osobitější. Ale také jsou tu další vychytávky, jako jsou například vesničané. Každá armáda musí mít dostatek potravin a získávat je jenom rabováním nejde donekonečna. To snad chápete. Ale autoři hry to vyřešili dokonale. Ve svých vesnicích můžete zvolit, kolik branců si vezmete měsíčně do armády a kdo zůstane, Braveheart aby oral pole a krmil dobytek, což je podle mne geiální, nebo si to nemyslíte?

Pokud programátoři splní vše, co bylo naslibované, bude to zase hit. Ale nevím jestli se jim to povede. Na druhou stranu, mají za sebou tak vynikající firmu jako je Eidos, takže uvidíme, necháme se překvapit. Zajímavě zní i to, že by Braveheart měl vyjít již někdy na konci července. Vždycky jsem chtěl být takovým hrdinou jako Mel Gibson ve Statečném srdci :-). Prostě já už chci porazit toho krále Edwarda. To nemůže být tak těžký...

  • Skloubení real-time bojové a obchodní strategie
  • Konec bude takový, jak budete úspěšní
  • Veliké bitvy dokonce i v několika stovkách hrdinů v jednom souboji
  • Realistické formace, taktiky a zranění
  • 16 rozdílných klanů
  • Dokonalé provedení historie Velké Británie

  • Autor:


    Témata: karavan, TCP/IP


    Nejčtenější

    Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser’s Minions
    Hopsavé RPG je zpět a krásnější. Recenze Mario & Luigi: Superstar Saga

    Netradiční, avšak stoprocentně funkční a zábavná kombinace RPG a hopsačky se ukázala jako recept na hit. Proč si tak nezopakovat díl, kterým to vše začalo?  celý článek

    Fire Emblem Warriors
    RECENZE: Ve Fire Emblem Warriors sekáte nepřátele po desítkách najednou

    Ve Fire Emblem Warriors budete na bojišti rozsévat smrt jako nepřemožitelný hrdina nebo hrdinka. A to vše umocněné přepálenými animacemi zdrcujících úderů.  celý článek

    Call of Duty: WWII
    Američan na webu prodával kradené kopie Call of Duty: WW2

    V americké Indianě byl zatčen muž za přeprodávání fyzických kopií dosud nevydané hry Call of Duty: WWII.  celý článek

    Mafia: The City of Lost Heaven
    Legendární první Mafia je opět v digitální distribuci

    Fanoušci nejpopulárnější české hry všech dob si konečně zase mohou koupit její digitální kopii.  celý článek

    Wolfenstein: The New Order
    Která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc?

    Napište nám, která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc a proč. Na vaše odpovědi se těšíme v diskuzi pod článkem.   celý článek

    Další z rubriky

    Ghost Recon: Wildlands
    Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

    O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

    Assassin’s Creed: Origins
    Královna Kleopatra a zrození asasínů. Velký speciál o Assassin’s Creed: Origins

    Že letošní Assassin’s Creed bude zasazen do starověkého Egypta, nebylo žádným tajemstvím. Oficiální oznámení uskutečněné v rámci herního svátku E3 však...  celý článek

    Nedd for Speed: Payback
    Přesně jako Rychle a zběsile. První dojmy z Need for Speed: Payback

    Vyzkoušeli jsme nový díl oblíbené závodní série a jsme více než spokojeni. Payback je perfektní arkáda s důrazem na příběhovou složku.  celý článek

    Najdete na iDNES.cz



    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.