Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Brink je střílečka s novým systémem pohybu

aktualizováno 
V této akci se konečně budete pohybovat zcela přirozeně. A ještě si u toho dobře zastřílíte.

Brink To si zase lidé jednou usmysleli, že už všechno bude jen a jen hezké. Takzvaná Archa, obří plovoucí město, mělo být pro své obyvatele hotovým rájem, navíc pochopitelně ekologicky uvědomělým. Jenže jak už to bývá, nebe na zemi se nehodí jako dějiště pro střílečku.

Nastane obrovská potopa způsobená globálním oteplováním a z Archy se stane poslední útočiště lidstva, pochopitelně se všemi jeho neduhy. Když se hráči na Arše v roce 2045 ocitnou, už tu zuří válka mezi jednotlivými frakcemi, které se perou o zbylé suroviny.

Nic nového. Dokonce se to celé jeví jako docela ohrané téma, dobré tak akorát pro béčkovou střílečku, kde se na příběh moc nehledí. Jenže mutliplayerový Brink titul studia Splash Damage, jež svým kapitálem podporuje bohatá Bethesda, nebude béčkový ani obyčejný. Aspoň podle toho, co říkají jeho autoři.

Tím, co má na první pohled nenápadnou střílečku Brink odlišovat, je její pohybový systém. Popravdě, koho by napadlo, že se dnes někdo bude snažit zaujmout tím, že změní pojetí pohybu postav v akční hře. Vždyť funguje docela dobře, nebo ne?

Jak se to vezme. Ovládání stříleček z pohledu vlastní osoby je skutečně jednoduché, ale zamyslete se. Pohybujete se v nich opravdu věrohodně? Proč vlastně překonáváte sebemenší překážku stejně jako tu největší; tedy neohrabaným výskokem, který se navíc s batohem plným výbavy na zádech jeví hodně nerealisticky.

Brink Autoři Brink se nad tím každopádně zamysleli a přišli se systémem, který nazvali tak, aby se to dobře vyjímalo na krabici a v tiskových zprávách: S.M.A.R.T., tedy Smooth Movement Across Random Terrain. Volně přeloženo to znamená, že tento systém zajišťuje plynulý pohyb náhodným terénem.

A jak že to vlastně funguje? Vypadá to hodně jednoduše a nutno dodat, že i dost dobře. Stiskem jediné klávesy zajistíte, aby se postava zachovala ve vztahu k určitému objektu či překážce co nejvhodněji. Třeba místo abyste vyskákali po třech krabicích s cílem dosáhnout něčeho nahoře, uděláte mnohem přirozenější pohyb: chytíte se hrany beden a přitáhnete se.

Pouhý pohyb obrazu směrem na daný objekt a stisknutí tlačítka zajistí také to, abyste třeba elegantněBrink podlezli pod bariérou nebo zaujali krycí postavení. V prezentacích vypadá aplikace S.M.A.R.T. naprosto přirozeně a tak trochu to celé připomíná kvalitní kousek Mirrors Edge.

Přeci jen je tu ale rozdíl. Oproti Mirrors Edge není Brink kompletně vystavěn kolem pohybu. Je to jen jeden z elementů, které mají tuto střílečku ozvláštnit, zpřístupnit a snad i předložit návrh, jakým směrem by se akce asi tak mohly vyvíjet.

Pro multiplayerové veterány je možná dobrou zprávou, že S.M.A.R.T. není nedílnou součástí hry, ale funguje právě na bázi stisknutí určitého tlačítka, čímž hře dáte signál, že přistupujete na pravidla nového systému. Přistoupit na ně každopádně nemusíte a můžete se v Brink pohybovat jako ve standardní multiplayerové akci, tedy včetně neohrabaných skoků.

Brink Dobrou zprávou pro všechny by mělo být, že S.M.A.R.T. hra ani nijak nevnucuje. Nebojte se tedy, že by na vás odevšad poblikávaly kontextové symboly značící, že tu můžete provést něco netradičního. Nikoliv, S.M.A.R.T. sice platí pro prakticky každý objekt ve hře, ale s jeho využitím si musíte vyhrát sami, což ostatně není nijak těžké.

Autoři slibují, že by nový pohybový systém měl přinést i nějaké ty finesy. Pakliže si je osvojíte, získáte tak třeba výhodu oproti ostatním. Zřejmě však nijak zásadní.

Brink pochází od autorů Enemy Territory: Quake Wars a pokračuje v rozvíjení jejich multiplayerového konceptu založeného na úkolech dvou soupeřících frakcí. V tomto případěBrink jsou to bezpečnostní síly Archy a povstalci. V každé z úrovní mají týmy jiné úkoly, z pochopitelných důvodů stojící proti sobě.

Hra je střižená maximálně pro šestnáct hráčů, což je zároveň ideální počet pro partii. Pakliže jste sami nebo nemáte internetové připojení, vezmete možná zavděk šancí zahrát si s umělou inteligencí. Přeci jen je to ale lepší s živými spolu a protihráči.

Vyberete si ze čtyř charakterových tříd. Klasický voják má nejlepší mobilitu a nejvíc si rozumí s tradičními zbraněmi, technik dokáže mimo jiné rozmisťovat obranné věže a případně je i opravovat. Agent zvládá maskování a dokáže se dostat za nepřátelské linie. A medik se hodí vždycky.

Každá ze tříd přitom v misi dostává jakési vlastní podúkoly, které může, ale nemusí splnit. Pokud si je střihnete a úspěšně zdoláte, dostanete za ně, podobně jakoBrink za sestřelené nepřátele, zkušenosti. Ty lze potom investovat do vizuální individualizace postavy. Tvůrci chtějí, aby po bojištích pobíhali jedinečné figury. Na množství či pokročilosti vizuálních úprav také snadno poznáte, jak je hráč zkušený.

Po vzoru Team Fortress 2 se Brink halí do komiksovějšího zpracování, nikoliv však tak silně stylizovaného. Grafika je na první pohled vážnější, temnější a podle mě také atmosféričtější než v Team Fortress 2. Vypadá to na opravdu pěkné obrázky.

Brink vypadá jako hodně kvalitní a promyšlená multiplayerová střílečka, která na první pohled zaujme jedinečným stylem pohybu, ale zároveň si je vědoma, že to jí k úspěchu nestačí. V popředí tak stále bude stát záživná a variabilní akce, tentokrát navíc ve velmi netradičním prostředí.

Autor:


Témata: Brink

Nejčtenější

Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

Nejlepší hry roku 1998

Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...

Hry a porno generují největší příjmy z virtuální reality

Pornografická videa v VR

Největším motorem v oblasti virtuální reality jsou hry a porno videa. Vyplývá to z úniků dat Valve a analýzy...



Lepší než GTA? Ohlédnutí za prvním dílem Red Dead Redemption

Red Dead Redemption

Původní Red Dead Redemption patřilo s přehledem k nejlepším hrám minulé generace konzolí. Cenami ověnčená kovbojka...

Vynikající střílečka Insurgency je dočasně zdarma

Insurgency

Multiplayerová střílečka Insuregncy dostane 18. září nepřímé pokračování nazvané Sandstorm. Aby její autoři zvětšili...

Nejpopulárnější streamer Ninja nechce natáčet se ženami

Richard Tyler Blevins aka Ninja

Než aby se stal předmětem drbů, nebo byl nařknut z nemístného flirtování, tak se raději oblíbený streamer Ninja úplně...

Další z rubriky

Potřebuje vůbec někdo další díl šíleného Just Cause? První dojmy

Just Cause 4

Značka Just Cause byla vždy synonymem bláznivé akce v otevřením světě, která skýtala spoustu možností na vyblbnutí bez...

Nejlepší v sérii? Kritizovaná Call of Duty: Black Ops 4 v betě překvapila

Call of Duty: Black Ops 4

Na letošní díl Call of Duty se od jejího oznámení hrne celkem oprávněná kritika. Vydavatelství nadále dojí ty...

První dojmy: Spider-Man má našlápnuto stát se nejlepší komiksovou hrou

Spider-Man (PS4)

Po filmovém světě bere komiksové vydavatelství Marvel útokem i ten herní. Vyzkoušeli jsme si první dvě hodiny...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!



Najdete na iDNES.cz