Broken Sword 3 - 3. část návodu

  12:00aktualizováno  14. prosince 7:44
Dnes naposledy. Naposledy se ponoříme do světa Zlomeného meče a poradíme všem zoufalým hráčům, kteří se hrou lopotí a ne a ne ji dokončit. Jinými slovy - závěrečná část návodu na BS3 je zde.

Vítejte ve třetí a závěrečné části návodu na adventurní hit letošních Vánoc – hru Broken Sword: The Sleeping Dragon. Své putování tentokráte uzavřeme v Praze, Paříži, Egyptě a anglickém Glastonbury.

Kapitola 11: Hrad poblíž Prahy, 2. část

Broken Sword: The Sleeping Dragon

Jak dostat George do hradu

  • Posledně jsme do hradu dostali Nico, nyní je na řadě George. Opodál stojící dřevenou bednu přesuňte ke vysoké stěně naproti schůdkům. Zde na bednu vylezte a vyskočte na zeď.
  • Po schodech vyjděte až ke dveřím. Pokuste se je otevřít – bohužel je zamčeno.
  • Vylezte na římsu napravo. V cestě vám bude stát kamenný gargoyl, kterého shoďte dolů.
  • Pokračujte po římse až k místu, kde římsa zdánlivě končí. Zde se přitiskněte ke stěně a pomalu postupujte po uzoučkém výčnělku dál, dokud nedorazíte na další širokou římsu. Dojděte až nad osvětlený balkón, stoupněte si na okraj římsy a seskočte z ní dolů na balkón.
  • Vyskočte z balkónu na římsu po pravé straně a ručkujte doprava až na sousední budovu. Zde seskočte a otevřeným oknem vlezte do potemnělé místnosti.
  • Nacházíte se ve skladišti beden. Vylezte vzadu na bedny a všimněte si, že zakrývají okénko.
  • Přeskládejte bedny tak, abyste okénko uvolnili. Poté jím vylezte jím ven.
  • Proběhněte cimbuřím až na malé nádvoříčko. Zde, mezi stromy u zdi, uvidíte na podlaze kanálovou mřížku. Pokuste se ji zdvihnout, lež je rezavá a nejde to.
  • V boční uličce uvidíte starou okapovou rouru. Prozkoumejte ji - zjistíte, že je ucpaná malým plechovým hrníčkem. Seberte jej.
  • Vraťte se přes cimbuří do místnosti s bednami. Přistupte k petrolejové lampě, otevřete její uzávěr a jakmile z ní začne vytékat petrolej, naberte ho do plechového hrnku.
  • Zamiřte zpět ke kanálové mřížce na nádvoříčko, použijte na něj hrnek s petrolejem, a mřížku otevřete. Objevíte se v prádelně.

    Jak se s Nico dostat do sklepení

  • Ve vstupní hale jděte ke strážnému, který sedí za stolem. Promluvte si s ním o Brunovi - dozvíte se, že je někde ve sklepení.
  • Pokuste se projít dveřmi vedle strážného, ale jsou zamčené na bezpečnostní kartu.
  • Znova si promluvte se strážným za stolem a zeptejte se na bezpečnostní dveře. Když se vás strážný zeptá, zdali jste už potkali bezpečnostního seržanta, odpovězte „NE“ - dozvíte si, že pro vás má připravenou bezpečnostní kartu a že je na obchůzce někde venku.
  • Vyjděte tedy ven z budovy velkými dveřmi naproti schodů a jděte směrem na parkoviště náklaďáků (doprava a rovně). Pokud nevíte kudy, ptejte se okolních strážných.
  • Jakmile dorazíte k seržantovi, promluvte si s ním - dostanete od něj bezpečnostní kartu.
  • Vraťte se do budovy a použijte kartu na bezpečnostní dveře - od strážného se dozvíte, že si ji musíte nejdříve nechat aktivovat.
  • Vejděte do dveří na opačné straně vstupní haly, kde má sídlo počítačová technička. Promluvte si s ní o aktivaci karty a ona vám ji aktivuje. Seberte aktivovanou kartu ze stolu.
  • Opět použijte kartu na bezpečnostní dveře v hlavní hale - tentokráte již bude fungovat a vy můžete projít do sklepa.
  • Probíhejte sklepem, dokud Nico nenarazí na blížící se postavu...

    Nalezení Bruna a opuštění hradu
    Broken Sword: The Sleeping Dragon

  • Nacházíte se s Georgem v prádelně. Jelikož jsou dveře zamčené a nelze je jen tak vyrazit, musíte si poradit jinak.
  • Odtáhněte starou pračku v rohu prádelny až na pojízdný vozík na protější straně místnosti.
  • Obejděte vozík zezadu a roztlačte jej - tím dveře prorazíte.
  • Procházejte chodbami sklepení, dokud nenarazíte na Nico. Společně pak jděte až na konec chodby, kde za prosklenou přepážkou hlídá strážný – abyste se přes něj dostali, je nutné George přestrojit.
  • Nedaleko odsud naleznete bezpečnostní dveře. Použijte na ně Nico z inventáře - ta dveře odemkne svojí bezpečnostní kartou.
  • Objevíte se v šatně. V jedné z otevřených skříní je uniforma stráže, do které se převlékněte.
  • Vyjděte ven a s klidem vyrazte za hlídkujícím strážným za sklem - ten vás propustí do další části chodeb.
  • Cestou narazíte na další bezpečnostní dveře, které nelze otevřít. Opodál je otevřená cela s několika bednami a malým zamřížovaným okýnkem u stropu. Přesuňte dřevěné bedny pod okýnko tak, abyste na ně mohli vylézt a k okýnku dosáhli (musí pod ním stát dvě bedny na sobě).
  • Vylezte na bedny pod okýnkem a vyslechněte zajímavou konverzaci v místnosti za mříží. Kromě jiného zjistíte, že je tam uvězněn Bruno.
  • Nyní je třeba mřížku nějak odstranit. Použijte na ni poslední stříbrnou minci, která vám zbyla v inventáři. Mříž odstraníte, ale dovnitř se neprotáhnete.
  • Použijte na okénko Nico, která jím proleze a odemkne bezpečnostní dveře zevnitř.
  • Vejděte do Susarrovy kanceláře, kde si všimnete mapy ley-linií a lokalizujete Armillary někde v Egyptě.
  • Prohledejte kancelář, ale především Susarrův stůl - George objeví tajné tlačítko. Stiskněte jej - otevřete tajný východ, kterým uniknete ven…

    Kapitola 12: Tajné sídlo Templářů

    George na náměstí Montfaucon

  • Logicky nejdříve zamiřte a poklopu kanálu a pokuste se ho otevřít. Marně.
  • Kousek od kanálu leží dělníkova brašna. Když si ji prohlédnete, zjistíte, že je v ní tyč na otvírání kanálů. Pokuste se ji sebrat, leč dělník je z pochopitelných důvodů proti.
  • Oběhněte náklaďák a vypněte dělníkovi kompresor. Opět náklaďák oběhněte a když se bude dělník hádat se svým řidičem, seberte mu tyč z brašny.
  • Jakmile se dělník vrátí do práce, použijte tyč na poklop od kanálu. Bohužel, úspěch se opět nedostaví. Důvod? Po vašich „kanálových příhodách“ z prvního dílu byl poklop přivařen.
  • K mazanému triku, jak poklop otevřít, je třeba získat provaz. Ten visí na lešení u domku b boční uličce.
  • Vyskočte na lešení a vylezte až na jeho vrchol. Když ale přejdete až na konec, všimne si vás babka sedící dole u pisoárů a vyžene vás dolů.
  • Jděte tedy k pisoárům, nejdříve si u jednoho z nich ulevte, a pak si promluvte s babkou.
  • Jakmile babka odejde k pisoárům, rychle vylezte až na vrchol lešení u domu. Na konci horního patra lešení slezte o patro níž a seberte provaz. Stejnou cestou se vraťte zpět (respektive se opět nechte zahnat babkou).
  • V inventáři provaz spojte s tyčí na otvírání kanálů a výsledek připevněte k poklopu kanálu. Druhý konec provazu George automaticky přiváže k náklaďáku.
  • Jděte k přední části náklaďáku a pokuste se navázat dialog s řidičem - marně.
  • Promluvte si s dělníkem - zjistíte, že je to váš starý známý Flobbage z prvního dílu. Mluvte s ním, dokud nepřijde řeč na jeho řidiče Alfonse - dozvíte se, že má strach ze zemětřesení.
  • Opět přistupte k Alfonsovi a zakřičte na něj „ZEMĚTŘESENÍ“ – Alfons nastartuje a ujede nejen s náklaďákem, ale i s poklopem.
  • Nezbývá, než vlézt do otevřeného kanálu…

    Ve stokách…

  • Ve stokách přejděte po lávce na opačnou stranu a jděte podél zdi až ke klenbě s lebkou. Na lebku použijte kamenný cylindr z inventáře, čímž otevřete tajný vchod. Vejděte.

    V podzemním komplexu
    Broken Sword: The Sleeping Dragon

  • Proběhněte chodbou, na křižovatce jděte rovně až ke schodům a velkým pootevřeným dveřím - za nimi však hlídají stráže.
  • Vraťte se na křižovatku chodeb a jděte doprava. Po chvíli narazíte na kaluž krve. Pokračujte ve stopách krve chodbou až k místu, kde uvidíte po stranách vchody do dvou místností. Nyní ale pokračujte rovně k jídelně, kterou ovšem hlídá další stráž. Této se musíte nějak zbavit.
  • Vraťte se k místnostem a jděte do té napravo - je to kuchyně plná mrtvých templářů.
  • Prohledejte mrtvolu za dveřmi - naleznete starý železný klíč.
  • Na stole v rohu místnosti prozkoumejte mikrovlnku - zjistíte, že jediné, co je na ní funkční, je tlačítko zapínající mikrovlnku na 10 sekund.
  • Stiskněte tedy toto tlačítko, a jakmile se mikrovlnka rozeběhne, vyběhněte ven na chodbu a ukryjte se do protější místnosti.
  • Cinknutí mikrovlnky přiláká stráž. Vyčkejte, až vejde do kuchyně, pak přistupte k otevřeným dveřím kuchyně, rychle je zavřete a ještě rychleji na ně použijte starý železný klíč z inventáře, čímž je zamknete. Stráž je tím v kuchyni uvězněná.
  • Již zcela bezpečně proběhněte do jídelny a z ní chodbou dále do vinného sklípku.
  • Všimněte si, kam vedou stopy krve na podlaze - k jednomu regálu s vínem, kde záhadně končí. Logicky se za regálem musí skrývat tajná chodba.
  • Z regálu trčí 5 lahví vína označené barvami - dvě jsou červené, a jedna zelená, modrá a bílá. Když jednotlivé lahve prozkoumáte, George popíše, odkud pocházejí. Úkolem je povytáhnout lahve ve správném pořadí.
  • Nápověda se správným pořadím se skrývá v Georgeově zápisníku. Konkrétně jde o poznámku o cestě rytíře Štefana.
  • Povytáhněte lahve v tomto pořadí: zelená (Izrael), červená pravá (Itálie), červená levá (Německo), bílá (Remeš) a modrá (Berentoires). Broken Sword: The Sleeping Dragon
  • Projděte tajnou chodbou až k umírajícímu templáři, od něhož se dozvíte, že stopu ke klíči naleznete na nějaké soše.
  • Pokračujte dále přes místnost až do rozlehlé kaple, kterou hlídají dva strážní se psy. Vaším úkolem je dostat se přes kapli do protější místnosti.
  • Jediná možnost je projít kradmou chůzí podél zdi za oltářem, a to tak, aby byl strážný vždy od vás co nejdále (viz obrázek).
  • Dostanete se do pracovny. Na jedné z poliček stojí staré nefunkční hodiny. Pomocí klíčku na nastavování času, který je v nich zastrčen, je nutno nastavit určitý čas, který otevře tajnou chodbu. Ale jaký čas to je?
  • U protější stěny stojí tři sochy. Prozkoumejte tu prostřední, která má na svém podstavci mosazný štítek. Posléze prozkoumejte i štítek - dozvíte se, že je to socha sv. Štefana a že je na ní jistý úryvek z Bilbe.
  • Vraťte se do kaple, obejdete oltář a vylezte do kazatelny (u levého sloupu). Zde je na podstavci bible, kterou si prostudujte - naleznete kapitolu Zjevení a v ní úryvek z podstavce sochy – je to kapitola 1, verš 3.
  • Vraťte se do místnosti s hodinami a nastavte na nich čas 1:03 – tedy číslo z bible. Otevřou se tajné dveře a vy se dostanete do tajného sídla templářů. Co bude následovat dále, uvidíte sami…

  • Do Vernonova bytu dorazíte jakožto čerstvě pasovaný rytíř se třetím abecedním kamenem v ruce. Promluvte si s Nico o Egyptu - zasednete k počítači, na kterém je satelitní mapa Egyptu. Použijte na ni postupně kámen psi, omega a alfa - objevíte přesnou pozici Armillary.

    Kapitola 13: Egypt, Armillary

    Broken Sword: The Sleeping Dragon

    Jak proniknout kolem stráže

  • V Egyptě se jako odvážnější projeví Nico a proběhne kolem hlídkujících stráží k ruinám. Bohužel při tom upoutá jejich pozornost a docela tak ztíží situaci Georgeovi.
  • Cesta, po které proběhněte, je zobrazena na obrázku. Jen upozorňuji, že se ukrývejte za každou překážku, a mezi jednotlivými překážkami přebíhejte vždy, když je od vás stráž se psem daleko, a ideálně když se navíc dívá opačným směrem.
  • Jakmile se dostanete k Nico, přistupte k zazděné stěně (je označena jako aktivní bod) a použijte na ni rukojeť heveru, čímž ji probouráte. Vejděte.

    Dva Anubisovy testy

  • Uvnitř potkáte Anubise – strážce chrámu, který si pro vás připravil dvě zkoušky. Ta první je jednoduchá - do dveří na konci místnosti zasaďte všechny tři kameny s písmeny, a projděte dále.
  • To druhá zkouška už je obtížnější. Jedná se o test chytrosti. Bedlivě poslouchejte příběh, který Anubis odvypráví - dozvíte se, že Horus může přenášet přes řeku pouze jednu postavu, může řeku překročit jen sedmkrát a nesmí na jednom břehu nechat vraha se svědkem, nebo vraha s bratrem.
  • Dějiště puzzle je uprostřed místnosti. Budova tribunálu stojí na levé straně řeky, tři muži čekají na pravé straně. Přistupte k nim a aktivujte panel. Broken Sword: The Sleeping Dragon
  • Uchopte vraha a použitím panelu ho přeneste na levý břeh (1. překročení řeky).
  • Použitím panelu se vraťte na pravý břeh (2. překročení řeky).
  • Uchopte bratra a přeneste ho na druhou stranu řeky (3. překročení řeky).
  • Uchopte vraha a přeneste ho zpět na pravý břeh řeky (4. překročení řeky).
  • Uchopte svědka a přeneste ho na levý břeh řeky (5. překročení řeky).
  • Vraťte se na pravý břeh (6. překročení řeky).
  • Uchopte vraha a přeneste ho na levý břeh řeky (7. překročení řeky).
  • Všechny 3 postavy by nyní měly být na levém straně řeky u budovy tribunálu. Test by měl být splněn a měly by se otevřít velké ozářené dveře. Projděte jimi.
  • Objevíte se v místnosti se Susarrem. Ten na vás pošle Flapa, takže zavčasu stiskněte klávesu "S", čímž ho napadnete. Flapovi vypadne zbraň - rychle ji uchopte (opět klávesa "S"), ale Susarro George zneškodní. Na řadu přijde Nico, která celou situaci zachrání. Ne však na dlouho. Po řadě šokujících odhalení unikne Petra s Velmistrem pryč a Nico s Georgem a Brunem zde zůstanou sami. Jak teď ven?

    Jak uniknout z chrámu ven
    Broken Sword: The Sleeping Dragon

  • Seberte z podstavce Šalamounův klíč.
  • Vyjděte po schodech po pravé straně Armillary na ochoz. V horním patře zahněte doprava. Jakmile George narazí na bednu s dynamitem, rychle stiskněte klávesu „S“, čímž od výbušnin odskočíte a zachráníte se.
  • Nyní je potřeba dostat se na ochoz, avšak schody jsou zhroucené. Nyní je potřeba využít dvou kamenných bloků, s nimiž lze pohybovat - jeden je v rýze v podlaze a druhý přímo na podlaze.
  • Kámen v rýze přesuňte před stroj Armillary tak, aby vytvořil most přes rýhu a vy jste přes něj mohli přesunout kámen na podlaze směrem k Nico a k Brunovi (viz první část obrázku).
  • Kámen na podlaze nyní přesuňte až za stroj Armillary (kolem Bruna a Nico). Kámen v rýze zasuňte až téměř na vzdálený konec rýhy tak, aby opět vytvořil most, přes který přesuňte kámen na podlaze ke stěně nalevo (viz prostředí část obrázku).
  • Nakonec kámen na podlaze odsuňte dozadu pod vysokou stěnu. Cylezte na kámen, pak na stěnu a nakonec na ochoz. Nico a Bruno budou George následovat.
  • Objevíte se v sálu s Horem, který se však chová poněkud… porouchaně. Přistupte k ovládacímu panelu hádanky uprostřed místnosti, a použijte jej – po malé neshodě vás vystřídá Bruno a poruší Horova pravidla – George a Nico budou z chrámu vykázání, Bruno bohužel položil život za to, abyste mohli zastavit Velmistra.

    Kapitola 14: Glastonbury podruhé a naposled

    Jak se dostat na Tor
    Broken Sword: The Sleeping Dragon

  • Po příletu do Glastonbury a setkání s plukovníkem Butleym vyběhnete na horní konec ulice, který je zabarikádovaný.
  • Vejděte do dvorku napravo. Při nájezdu kamery si všimněte, že jeho zadní zeď je v jisté části porušená. Pod toto místo je třeba na sebe naskládat tři bedny, vylézt na ně a přelézt přes porušenou zeď.
  • Jedná se o nejkomplikovanější puzzle obsahující posunování beden. Bedna, která bude na nejvyšší pozici (tedy ve třetím patře), se nachází blízko díry ve zdi a přesuneme ji až jako úplně poslední. Bedna, která bude uprostřed (ve druhém patře), leží na dřevěném stole u zdi domu. Přemístit ji k prasklé zdi, bude nejtěžší oříšek. V principu je třeba vytvořit z beden na podlaze řadu vedoucí od stolku až ke zdi, po kterých musíte bednu ve druhém patře přesunovat. Vodítkem vám budiž několik postupových screenshotů.

    Boj s Velmistrem a drakem na Toru

  • Jakmile přelezete přes zeď, doběhnete až na Tor. Nico se postará o Petru, George musí vyřídit Velmistra. Tradičně to bude mít složitější, jelikož Velmistr již vypustil energii a následující zemětřesení způsobí Georgův pád do jedné z puklin v zemi.
  • Objeví se v podzemním chrámu, kde leží tělo krále Artuše a meč Excalibur. Přistupte k Excaluburu a prozkoumejte otisk na kameni -.George poznamená, že má stejný tvar, jako Šalamounův klíč. Takže ho tedy na kámen použijte.
  • Meč začne zářit, a vy jej můžete konečně z kamene vyjmout.
  • Objevíte se opět na povrchu, poblíž draka, který plive ohnivé koule. Jakmile dostanete George pod kontrolu, ihned rychle utíkejte doprava, abyste se vyhnuli prvním ohnivým koulím. Ukryjte se za kámen napravo. Všimněte si, že vždy po čase musí drak nasát zemskou energii, aby byl dále schopen plivat plameny. Toto je vhodný okamžik, abyste se k němu přiblížili (po kouscích - vždy se schovejte za další kámen). Jakmile nastane příhodná chvíle, vy budete již poblíž draka a on se bude právě "nabíjet", rychle se k němu rozeběhněte, otevřete inventář a použijte Excalibur.

    Vysloveně hollywoodské zakončení třetího pokračování Zlomeného meče jistě nenechá nikoho na pochybách, že ne všechny příhody George a Nico jsou vypovězeny. Zůstává jen na pánech z Revolutionu, zdali nás někdy v budoucnu nějakým dalším obdaří. My bychom rozhodně nebyli proti…

  • Autor:

    Cyberpunk 2077

    Cyberpunk 2077 patří mezi nejočekávanější hry současnosti. Kutí ho tvůrci Zaklínače a opět půjde o hru na hrdiny v otevřeném světě. Ukázka za zavřenými dveřmi na E3 2018 nás nadchla, letošní pak potvrdila, že je zaděláno na hit. Rozruch vzbudil také herec Keanu Reeves, jenž na tiskovce Microsotu odhalil datum vydání. Pro největší fandy je pak určena sběratelská edice za několik tisíc. Hra bude opatřena českými titulky.

    Témata: Socha, zemětřesení

    Nejčtenější

    Hořící zombie dítě mu ukončilo rekord, ale nastartovalo kariéru

    Streamer Philza

    Britský streamer Phil „Philza“ Watson drží rekord za nejvíce času stráveného na jeden život v hardcore módu hry...

    Čínské kopie her už vadí i samotným Číňanům

    Naštvaní čínští hráči protestují proti hře Genshin Impact

    Že se v Číně bez skrupulí kopírují západní herní hity už asi nikoho nepřekvapí. Oznámení nové hry Genshin Impact však...

    Lidé vzpomínají na obaly od 3D karet minulé dekády. Jsou k smíchu i pláči

    Retro obal od 3D grafického akcelerátoru

    Estetika nikdy nebyla silnou stránkou videoherní kultury, své pomyslné dno však už má snad naštěstí za sebou. Nic...

    Samuraj, viking nebo husita? Osm možných scénářů dalších Assassin’s Creed

    Assassin's Creed

    Studnice nápadů pro další hry Assassin’s Creed sice není příliš plná, ale zároveň je stále mnoho cest, kterými se hra...

    Nepropásněte hru zdarma. Skvělý Mutant Year Zero není ani rok starý

    Mutant Year Zero: Road to Eden

    Obchod Epic Store rozdává tento týden opět parádní kousky. Kromě povedené tahové strategie Mutant Year Zero je to i...

    Další z rubriky

    V nových Need for Speed Heat nebudou lootboxy

    Need for Speed Heat

    Závodní série Need for Speed není právě v dobré kondici. Dva roky starý díl Payback se nepovedl. Vylepší si EA reputaci...

    Série Metro bude mít pokračování, slíbil autor knižní předlohy

    Metro 2033

    Spisovatel Dmitrij Gluchovskij oznámil, že už pracuje na dalším dílu série Metro. Vyvrátil tak negativní předpovědi, že...

    Nepropásněte hru zdarma. Skvělý Mutant Year Zero není ani rok starý

    Mutant Year Zero: Road to Eden

    Obchod Epic Store rozdává tento týden opět parádní kousky. Kromě povedené tahové strategie Mutant Year Zero je to i...

    Najdete na iDNES.cz