Broken Sword 3 – 1. část návodu

  12:00aktualizováno  7. září 2004 2:26
Konečně jsme se dočkali této ""revoluční"" adventury a řada z vás se jistě taky dočkala v souvislosti s touto hrou nejednoho zátuhu. Snad vám tedy pomůže kompletní průvodce, obsahující průchod první polovinou hry.

Přestože je dlouho očekávané třetí pokračování legendárního Broken Swordu poměrně jednoduchou hrou (k naší nelibosti, samozřejmě), zjistili jsme, že i tak s ním má řada hráčů – převážně začínajících adventuristů – nemalé problémy. Pro ně je tedy určen tento dvoudílný návod, který mapuje cestu George a Nico za již v pořadí třetí záchranu naší planety.

Kapitola 1: S Georgem v Kongu poprvé

Broken Sword: The Sleeping Dragon Vyvážení letadla

  • Po „přistání“ letadla v džungli sedí George připoutaný na sedadle. Odpoutejte ho stisknutím klávesy „S“.
  • Pokuste se vejít do kokpitu za Harym, ale letadlu hrozí převržení do propasti. Je třeba zatížit jeho zadní část.
  • V letadle je ke sloupu přichycená dřevená bedna se součástkami. Odepněte přezku s řemenem na bedně, čímž ji uvolníte. Stoupněte si k bedně zprava, stiskněte a držte klávesu S, a pohybem postavy vytáhněte bednu do střední uličky.
  • Nyní si stoupněte za bednu a obdobným způsobem ji odtlačte až úplně na konec uličky.

    Probuzení Haryho

  • V tuto chvíli již můžete vstoupit do kokpitu. Pokuste se promluvit s Harym, ale ten je v limbu.
  • Prošacujte Harryho (symbol lupy, klávesa „A“), načež naleznete otvírák na lahve.
  • V zadní části letadla se nachází na zemi leží láhev piva. Seberte ji.
  • Nyní je třeba láhev otevřít - čeká vás tedy první kombinování předmětů. Otevřete inventář, označte láhev piva a stiskněte klávesu pro kombinaci – „S“. Dále označte otvírák na lahve a stiskněte opět tlačítko pro kombinaci – tentokráte je to klávesa „A“. Tím se láhev otevře.
  • Přistupte k Harymu a použijte na něj z inventáře otevřenou láhev. Jakmile se Hary probere, můžete si s ním promluvit.

    Opuštění letadla

  • Nyní je třeba dostat se z letadla pryč. A protože jsou dveře vzpříčené, je třeba najít jinou cestu.
  • Všimněte si předního prasklého skla v kokpitu. Jak ho ale rozbít a nezranit se? Seberte z podlahy hasící přístroj, pomocí kláves PGUP a PGDOWN se přepněte na rozbité sklo a hasící přístroj jím prohoďte.
  • Pokuste se oknem vylézt ven, ale letadlo se opět začne naklánět.
  • Promluvte si s Harym o převrhnutí letadla a řekněte mu, ať si sedne dozadu na bednu.
  • Konečně tedy můžete prolézt oknem ven. Harry to ale vzadu nevydrží, a letadlo se převrhne....naštěstí vy zůstanete viset na skalním výstupku.

    Broken Sword: The Sleeping Dragon Skákání a šplhání

  • Vaším úkolem je samozřejmě dostat se na vrchol útesu. Učiníte tak přeskakováním nebo šplháním po výčnělcích.
  • Nejdříve je třeba dostat se k Harymu. Přeskočte na vedlejší výčnělek a další se vyšplhejte.
  • Po rozhovoru s Harym jděte doprava. Jakmile se pod vámi začne propadat podlaha, rychle přeskočte na výčnělek napravo (klávesa „S“). Dále pokračujte ve skákání, šplhání a ručkování, dokud nedorazíte k jeskyni a nebudete svědky vraždy Čolmondelyho.

    Kapitola 2: S Nico v Paříži poprvé

    Jak se dostat do Hackerova bytu

  • Tři výstřely nikdy nevěstí nic dobrého. Jak se ale teď do bytu dostat, když jsou dveře zamčené?
  • Otevřete okno na chodbě a prolezte jím na balkón. Vaším úkolem je dostat se na vedlejší balkón hackerovu bytu.
  • Na balkónu je velký podstavec na květiny. Popotáhněte jej doprostřed balkónu, přelezte přes něj a zatlačte ho až k zadnímu (pravému) okraji.
  • Vylezte na postavec, otočte se čelem ke zdi a vyskočte na římsu. Po ní přeručkujte až na hackerův balkón, kde seskočte. Okno zde je ale pevně zamčené.
  • Přelezte přes zábradlí a přeručkujte na levou část balkónu. Zde již je okno přiotevřené, ale jeho odemčení brání zasunutá západka.
  • Použijte na okno novinářský průkaz z inventáře, čímž západku odemknete. Otevřete okno a vejděte dovnitř.

    Broken Sword: The Sleeping Dragon Hrátky s vražedkyní

  • Objevíte se v potemnělé hackerově ložnici. Jděte ke dveřím a otevřete je.
  • V další místnosti objevíte hackerovo tělo. Prošacujte ho - naleznete Vernonovu vizitku.
  • Na podlaze opodál leží prázdná nábojnice - seberte ji.
  • Nyní projděte z obýváku do kuchyně - zde vás bude čekat nemilé překpavení. Vražedkyně Petra vás bude ohrožovat pistolí. Následuje několik akčních situací, kdy je nutné včas stisknout klávesu „S“. Nejprve je třeba sebrat pánev, kterou Nico svoji protivnici omráčí, no a následně musíte otevřít dveře lednice. Na stisknutí klávesy máte vždy jen zlomek vteřiny, takže to chce mít rychlé reflexy. Vražedkyně nakonec uteče po požárním schodišti. A Nico se vydá za ní.

    Pátrání v ulicích

  • Samozřejmě, že nyní můžete chodit po ulicích a ptát se přítomných lidí (paní se smetákem, dopravní policistky a skateboardisty), zdali neviděli tmavovlasou ženu, ale to by k ničemu nevedlo.
  • Jakmile slezete po požárním schodišti na ulici, přelezte protější zeď - objevíte se na malém dvorku. Zde leží na zemi černá paruka - seberte ji.
  • V inventáři paruku prozkoumejte - z několika nalezených vlasů zjistíte, že žena ve skutečnosti není bruneta, ale blondýna. Broken Sword: The Sleeping Dragon
  • Nyní se již můžete pustit do vyslýchání lidu na ulici. Nejdříve oslovte ženu se smetákem. Zeptejte se jí na cokoliv, ale hlavně na blondýnu - zjistíte, že odjela ve sportovním autě.
  • Dále se dejte do řeči se skateboardistou. Opět se můžete zeptat na vše možné, ale především na sportovní auto - dozvíte se, že to byl červený jaguár typu E.
  • Nakonec si pohovořte s dopravní policistkou. Zde musíte vyčerpat všechna témata, a úplně na závěr se zeptejte na sportovní auto - dozvíte se jeho SPZku.
  • Následuje výslech ve Vernonově bytě a následné zatčení policií.

    PZN: V této kapitole ještě lze sebrat noviny, tužku a promluvit si v parku s Beatrice, ale není to nutné dělat již nyní – na vše bude dost času ve čtvrté kapitole.

    Kapitola 3: S Georgem v Kongu podruhé

    Broken Sword: The Sleeping Dragon Místnost s mrtvým Čolmondelym

  • Uprostřed místnosti uvidíte umírajícího chlápka. Jakmile vydechne naposled, prošacujte ho - zjistíte, že je to Čolmondely (získáte jeho ID kartu).
  • Z pracovního stolu v rohu seberte pohlednici z Glastonbury (tu v inventáři prozkoumejte) a lupu.
  • Nyní je třeba se z místnosti dostat ven. Jsou tu dvoje dveře, ale ani jedny nelze otevřít. Jedny se ale otvírají pomocí nášlapné dlaždice.
  • Nedaleko dlaždice je na zemi velká bedna. Odtlačte ji na nášlapnou dlaždici a projděte otevřenými dveřmi do další místnosti.

    Místnost s Čolmondelyho strojem

  • Zde naleznete Čolmondelyho geniální přístroj. Zatáhněte za dvě páky na ovládacím panelu - stroj se spustí, ale následně zničí, čímž připoutáte pozornost neznámých lidí venku.
  • Nalevo od velkých dveří je úzké okénko. Vykoukněte jím ven - uvidíte Susarra s jeho muži. Předními dveřmi tedy odejít nelze.
  • Povšimněte si výklenku ve zdi nalevo od stroje. Tudy vede cesta ven, ale je příliš vysoko. Z vedlejší místnosti je sem třeba dotlačit bednu. Ale jak, když se po jejím odsunutí z dlaždice dveře zavřou?
  • Z podlahy seberte železnou tyč a vložte ji do slotu v průchodu mezi místnostmi. Vytvoříte tak páku, ze kterou zatáhněte - tím dveře zablokujete. Páku opět seberte!
  • Odtlačte bednu pod výklenek a vylezte po ní nahoru.

    Broken Sword: The Sleeping Dragon Útěk před Susarrem

  • Projděte úzkou chodbou až k východu z jeskyně (je třeba přeskakovat po výčnělcích, ručkovat a šplhat – nic, čím by se tento návod musel zabývat).
  • Venku si všimněte, že už na vás čeká Harry. Jak ale odlákat Sussarrovu pozornost?
  • Prozkoumejte velkou kamennou hlavu. Z její zadní strany je dutina a v ní vyhořelé ohniště. Pokuste se ho zapálit lupou, leč oheň nechytne.
  • Vraťte se do temné úzké chodbičky v jeskyni. Na jejím počátku si všimněte v rohu ptačího hnízda. Je ale opět příliš vysoko. Použijte tedy na něj železnou tyč, čímž hnízdo shodíte. Následně jej seberte ze země.
  • Opět venku vložte místo do ohniště v kamenné hlavě a pomocí lupy zapalte.
  • Jakmile sklouznete dolů po kamenném srázu až k Susarrovi, rychle utíkejte k Harryho jeepu a naskočte na něj... Vaše další kroky vedou do Glastonbury.

    Kapitola 4: S Georgem v Glastonbury

    Hledání Bruna

  • Na ulici potkáte urostlého chlapíka - promluvte si s ním. Zjistíte, že je to plukovník Butley a hledá svoji dceru. Zeptejte se ho na vše možné, hlavně na pohlednici.
  • Dole u hostince natrefíte na dalšího muže, sedícího na lavečce u stolu. I s ním si promluvte. Zjistíte, že je to Eamon O'Mara zde chce natáčet nový program pro BBC.
  • Nyní je čas podívat se do obchůdků. Hospoda je zavřená, takže nejdříve zamiřte do krámku "Vesmírná víla".
  • Promluvte si s prodavačem Tristramem. Především o pohlednici a pak se zeptejte několikrát na Bruna. Následně mu položte otázku o zvucích z horního patra - prodavač stále zapírá. Pokuste se projít do soukromých prostor, ale ani to vám nedovolí.
  • Prozkoumejte knihu na pultu - "The Enchanted Avalon" - zjistíte, že Tristram je jejím autorem a že kniha obsahuje tři stříbrné mince.
  • Vyjděte zpět na ulici. Naproti hospody má svůj kiosek Madam Zazie. Vejděte a promluvte si s madam o všem, hlavně o pohlednici. Zazie může telepaticky zjistit, kdo ji poslal, ale chce zaplatit stříbrem.
  • Vraťte se do Vesmírné víly a promluvte si s prodavačem o knize - dostanete kopii pro Eamona.
  • V inventáři z knihy vydloubněte tři stříbrné mince pomocí železné tyče.
  • Opět navštivte madam Zazie. Během rozhovoru jí dejte stříbrnou minci a následně pohlednici - dozvíte se však jen to, že Bruno je někde blízko. Zazie chce něco více osobního, co patřilo Brunovi. (Proces s mincí můžete opakovat a zeptat se i na Čolmopndelyho ID kartu).
  • Promluvte si s Aemonem o Tristramovi - zjistíte, že je to podvodník a že jeho básně jsou ukradené. Což Eamona naštve natolik že se vypraví vyčinit Tristramovi do jeho krámu.
  • Zatímco se ti dva budou hádat, projděte kolem pultu ke schodům do patra. Zde si promluvte s dívkou jménem Melissa. Zeptejte se jí hlavně na pohlednici - zjistíte, že zde dříve Bruno bydlel a že ho Tristram zná.
  • Dole v přízemí si promluvte s Tristramem o plukovníkovi a pak o Brunovi - dostanete od něj Brunovy boxerky.
  • Tentokrát již naposledy navštivte Madam Zazie, dejte jí poslední stříbrňák a následně boxerky. Dozvíte se, že Bruno je někde poblíž a že mu hrozí smrtelné nebezpečí. Když pak vyjdete ven na ulici, uvidíte, že na dvorku za hospodou hoří.

    Broken Sword: The Sleeping Dragon Záchrana Bruna

  • Pokuste se otevřít boční dveře vedoucí na dvorek hostince (nalevo od hospody), ale jsou zamčené.
  • Požádejte Eamona o pomoc, načež společnými silami dveře vyrazíte.
  • Na dvorku za hospodou hoří stodola a je třeba se dostat dovnitř. Jediná cesta dovnitř je oknem, které je ale příliš vysoko.
  • Před stodolou jsou čtyři dřevěné bedny. Přeskládejte je tak, aby pod oknem byly dvě bedny na sobě. Pak na ně vylezte a vyšplhejte do okna.
  • Uvnitř stodoly odvažte Bruna a rychle utečte pryč, samozřejmě opět oknem.
  • Po explozi si v klidu s Brunem pohovořte o všem možném.

    Kapitola 5: S Nico v Paříži podruhé

    Jak se dostat do zamčeného bytu Vernona

  • Ze svého bytu se vydejte k Vernonovu bytu. Na ulici vejděte hlavním vchodem do domu, kde Vernon bydlí (je to tam, kde se baví dvě stařeny – můžete si s nimi promluvit, ale není to podstatné).
  • Na chodbě se pokuste vejít do Vernonova bytu, ale dveře jsou zamčené. Stejně jako okno na balkón, kterým jste se tam dostali posledně. Alespoň tedy z vývěsné tabule se zprávami seberte tužku (pokud jste tak již neučinili dříve).
  • Vyjděte ven a vylezte k Vernomovu bytu po požárním schodišti (z opačné strany domu). I tyto dveře jsou zamčené. Pokud je ale prozkoumáte, Nico vám sdělí, že je v zámku z opačné strany zasunutý klíč.
  • Dole u popelnic pod požárním schodištěm seberte ze země noviny.
  • Noviny vložte pod dveře a pak na dveře použijte tužku - tím klíč ze zámku vystrčíte. Nakonec noviny i s klíčem seberte.
  • Odemkněte dveře klíčem a vstupte do Vernonova bytu.

    Broken Sword: The Sleeping Dragon Otevření sejfu

  • Jako správný detektiv celý byt prohledejte. Můžete si vyslechnout zprávy na záznamníku, prohledat koš (kde naleznete výpis z účtu), ale především mezi kuchyní a obývákem odhrňte na zemi malý koberec. Zjistíte, že je pod ním uvolněné prkno, které odstraňte - objevíte malý sejf. Pokuste se ho otevřít, nicméně prozatím neznáte tu správnou kombinaci.
  • Z obýváku vejděte do ložnice. Zde sedí na posteli brečící Beatrice. Bohužel zrovna nemá náladu na dialog.
  • V kuchyni na dřezu jsou papírové kapesníčky. Jeden seberte a dejte ho Beatrice (otevřete inventář a použijte ho na ni).
  • Nyní si již s Beatrice můžete promluvit. Zeptejte se hlavně na trezor, načež se dozvíte datum narození Beatrice.
  • Jděte k trezoru v podlaze a zadejte kombinaci Beatrice. Trezor se otevřete. Z jeho nitra seberte diagram a DVD.

    Přehrání DVD

  • Nyní po požárním schodišti odejděte z bytu. Venku na ulici vás ale překvapí červený sporťák, před kterým musíte rychle uskočit. Požaduje se po vás včasně stisknutí klávesy S.
  • Odejděte z lokace a vraťte se do svého bytu. Zde vložte do televize s DVD přehrávačem na stole Vernonův DVD disk - dozvíte se celou pravdu, která se za jeho smrtí skrývá.
  • Problémy se nakupily a sami je nevyřešíte. Na stole leží taktéž telefon - použijte jej a zavolejte André Lobineauovi. Zmiňte se o Vernonovi, načež André přijde k vám do bytu.
  • Promluvte si s Andrém hlavně o divadelní masce. Pak zdvihněte telefon a zavolejte do novin. Zeptejte se na divadelní masku - zjistíte jméno starého divadla na ostrově Ile st Louis.
  • Odejděte z bytu a zamiřte do sterého divadla.

    Kapitola 6: S Nico ve starém divadle

  • Hlavní vchod do starého divadla je zamčený, stejně jako všechny ostatní dveře v okolí. Jak se tedy do divadla dostat?
  • V jedné z bočních uliček objevíte červeného jaguára – toho, který vás málem převálcoval. Do něj se ale dostat nelze. Broken Sword: The Sleeping Dragon
  • Ve stejné uličce je šestipatrové lešení a na něm je připevněný velký billboard. Právě pomocí něj se musíte dostat na protější budovu starého divadla.
  • Vylezte na lešení z boční strany. Po žebříku vylezte do 2. patra, doběhněte až na konec lešení a vyskočte do 3. patra a následně ihned do 4. patra. Na konci lešení seskočte do 3. patra a vylezte po žebříku do 5. patra. Hned po vylezení vyskočte do posledního 6. patra.
  • Objevíte se u horní části billboardu. Odvažte billboard od tyče, ale nic se nestane - je totiž přivázaný ještě v dolní části.
  • Slezte až do 2. patra k žebříku. Přeskočte na vzdálenější část lešení, odsud skočte do 3. patra. Zde odtáhněte dřevěnou bednu pod konec 4. patra, vylezte na bednu a vyskočte o patro výš. Zde se dostanete až ke spodní části billboardu. I ten uvolněte - billboard přepadne a cesta k budově divadla je volná.
  • Na opačné straně vylezte po žebříku na střechu a po žebříku nalevo slezte na ochoz. Zde dveřmi vejděte do budovy.
  • Uvnitř proběhnete několika chodbami a místnostmi, až narazíte na Susarra s Petrou. A problém je tady.

    Kapitola 7: S Georgem v Paříži

    Proniknutí do divadla
    Broken Sword: The Sleeping Dragon

  • Do Paříže jste dorazili společně s Brunem. Můžete si s ním promluvit, ale do budovy, kterou Bruno lokalizoval jako pramen energie, musíte sami.
  • Na konci ulice zahněte podloubím do dvora. Zde je velký kontejner. Obejděte ho zprava a pokuste se zavřít víko - George ale na něj nedosáhne.
  • Z druhé strany kontejneru je bedna. Odtáhněte ji k místu, kde jste se pokoušeli zavřít víko kontejneru, vylezte na ni a víko úspěšně zavřete.
  • Vylezte na kontejner a otevřete okno, které se za víkem skrývalo. Vlezte dovnitř.
  • Z potemnělé místnosti projděte dveřmi do stejně potemnělé knihovny. Vzdálenějšími dveřmi vejděte do skladu. Zde si povšimněte beden u dveří a vypínače světla, který bedny zakrývají. K tomu vypínači je třeba se dostat.
  • Osamělou bednu na zemi přisuňte k dvěma bednám u zdi, a totéž učiňte s další osamělou bednou v opačném rohu místnosti.
  • Jakmile budete mít na zemi 3 bedny v řadě, vylezte na ně a bednu u vypínače odsuňte. Pak stiskněte vypínač.
  • Prozkoumejte škrábance pod prostřední bednou.
  • Bednu nahoře odsuňte zase ke zdi, a prostřední bednu vytlačte ven. Broken Sword: The Sleeping Dragon
  • Otevřete padací dveře - dostanete se do podzemí.
  • Proběhněte podzemím až k žebříku, po kterém vylezte do strojovny. Po dalším žebříku vylezte do divadla, kde vás čeká překvapivá šou. S Nico v hlavní roli.

    Záchrana Nico

  • Po představení je nutné Nico vysvobodit. Přibližte se k pódiu zprava. Bočními dvířky se dostaňte do zákulisí a vylezte po žebříku na ochoz nad jevištěm.
  • Zatáhněte za provázek u zdi, čímž uvolníte rampu se světly. Po ní přeručkujte na druhou stranu ochozu.
  • Přejděte k dvěma zavěšeným pytlům. Shoďte je oba rychle po sobě, čímž odvaříte Flapa a zachráníte Nico. Nyní se musíte dostat z divadla ven společnými silami.

    A jak následovat dále, to se povíme příště.

  • Autor:

    Cyberpunk 2077

    Cyberpunk 2077 patří mezi nejočekávanější hry současnosti. Kutí ho tvůrci Zaklínače a opět půjde o hru na hrdiny v otevřeném světě. Ukázka za zavřenými dveřmi na E3 2018 nás nadchla, letošní pak potvrdila, že je zaděláno na hit. Rozruch vzbudil také herec Keanu Reeves, jenž na tiskovce Microsotu odhalil datum vydání. Pro největší fandy je pak určena sběratelská edice za několik tisíc. Hra bude opatřena českými titulky.

    Nejčtenější

    Hořící zombie dítě mu ukončilo rekord, ale nastartovalo kariéru

    Streamer Philza

    Britský streamer Phil „Philza“ Watson drží rekord za nejvíce času stráveného na jeden život v hardcore módu hry...

    Čínské kopie her už vadí i samotným Číňanům

    Naštvaní čínští hráči protestují proti hře Genshin Impact

    Že se v Číně bez skrupulí kopírují západní herní hity už asi nikoho nepřekvapí. Oznámení nové hry Genshin Impact však...

    Lidé vzpomínají na obaly od 3D karet minulé dekády. Jsou k smíchu i pláči

    Retro obal od 3D grafického akcelerátoru

    Estetika nikdy nebyla silnou stránkou videoherní kultury, své pomyslné dno však už má snad naštěstí za sebou. Nic...

    Samuraj, viking nebo husita? Osm možných scénářů dalších Assassin’s Creed

    Assassin's Creed

    Studnice nápadů pro další hry Assassin’s Creed sice není příliš plná, ale zároveň je stále mnoho cest, kterými se hra...

    Nepropásněte hru zdarma. Skvělý Mutant Year Zero není ani rok starý

    Mutant Year Zero: Road to Eden

    Obchod Epic Store rozdává tento týden opět parádní kousky. Kromě povedené tahové strategie Mutant Year Zero je to i...

    Další z rubriky

    Nešťastný Anthem opouští už i jeho hlavní producent Ben Irvine

    Anthem (PC)

    Poslední hrstka věrných fanoušků kontroverzní střílečky Anthem dostala další velikou ránu. Hlavní producent Ben Irvine,...

    Nepropásněte hru zdarma. Skvělý Mutant Year Zero není ani rok starý

    Mutant Year Zero: Road to Eden

    Obchod Epic Store rozdává tento týden opět parádní kousky. Kromě povedené tahové strategie Mutant Year Zero je to i...

    Pět scén z her, které narazily na australskou cenzuru

    South Park: Stick of Truth

    O cenzurování videoher v Austrálii toho bylo napsáno již mnohé, málo se už však ví, že se v posledních letech situace...

    Najdete na iDNES.cz