Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Broken Sword 4 - Návod - 1. část

  12:00aktualizováno  6. října 11:00
Broken sword je jednou z nejtěžších adventur za poslední roky, návod tedy určitě příjde spoustě hráčů vhod. V prvním díle provedeme George z New Yorku až do Turecka.

Broken sword 4 je poměrně obtížnou hrou, obzvláště na dnešní poměry, není tedy žádnou ostudou občas nahlédnout do návodu. Přesto bych to doporučil pouze v případech, kdy už se několik hodin nemůžete hnout z místa. Všechny akce jsou totiž přísně logická a radosti z jejich vyřešení se jen tak něco nevyrovná. Psát návod by se mohlo zdát trochu zbytečné, když má hra velice dobře propracovaný systém nápovědy. Ovšem ne každý umí perfektně anglicky a navíc – nevím proč, ale návod v některých místech neposkytuje radu. Dost bylo ale úvodních řečí – musíme přeci zachránit svět.

Útěk před mafiány

Až konečně získáte nad Georgem kontrolu, na nic nečekejte a ze stojanu vpravo vezměte Georgův vlastní vynález – teleskopickou golfovou hůl. Prohledejte zbytek kanceláře a až budete hotovi vylomte holí zámek do vedlejší místnosti. Zataraste dveře skříní, vylezte na ní a dírou ve stropě opusťte místnost. Zablokujte dveře od výtahu golfovou holí a rozhlédněte se po místnosti. Požádejte Ann Marie o pomoc při páčení mřížky a následně uvolněnou bednu dostrkejte až mezi dveře výtahu a seberte golfovou hůl. Do vzniklého otvoru vlezte, přeručkujte až k požárnímu žebříku a vyšplhejte po něm až na střechu. Vylezte na jakýsi jeřáb a na jeho konci spusťte dolů řetěz. Slezte dolů a řetěz si přitáhněte golfovou holí.Nyní stačí jen otočit pravou pákou tak, aby Anna Maria mohla přeběhnout na střechu k Vám.
Uvnitř rozpadlé budovy přeručkujte na druhou stranu a po římse doputujte k železným dveřím. Odvažte z nich strunu, dveře zavřete a zajistěte západkou. Klikněte na ně pravým tlačítkem a „použijte je“ – George je vyrazí a Anna Marie může konečně přeběhnout k Vám. Sejděte o patro níž a prohlédněte si skříňku s pojistkami. Páka je nefunkční, takže poproste Ann Marie, zda by jí nemohla podržet, dokud se nedostanete přes spadlé elektrické dráty (nejdříve se na ně musíte zaběhnout kouknout) a neodsune těžkou krabici, blokující dolní dveře. Až se opět s Ann Marie setkáte, nechte jí ať otočí klikou a následně polootevřené dveře přidržte, aby stačila prolézt.

Hotel Alfonso

Počkejte, až od recepce odejde nepříjemně vypadající muž,prozkoumejte staré hodiny a promluvte si s recepčním Alfonsem. Dostanete od něj propagační leták. Zkuste otevřít bezpečnostní dveře – Alfonso Vám vysvětlí, že budete potřebovat speciální magnetickou kartu pro jejich otevření. Následně si promluvte se zákazníkem čtoucím si knihu. Po rozhovoru se schovejte na záchodech, prohlédněte si leták od Alfonsa a zavolejte z PDA na získané číslo. Vylákejte pana Minstera k telefonu a v nestřeženém okamžiku mu ukradněte bezpečnostní kartu. Otevřete zamčené dveře a vydejte se do prvního patra. U schodů nezapomeňte prohlédnout varovnou ceduli a sebrat mrtvého švába. Pokračujte chodbou dál a promluvte si s hlídačem před dveřmi do Anne Mariina pokoje. Vraťte se dolů, znovu si promluvte s Alfonsem a položte švába na starobylé hodiny. Řekněte o něm Alfonsovi a až se nebude dívat, otevřete skleněné okno a seberte ze stolu zapalovač. Vyběhněte zase nahoru až k oknu za hlídačem připomínajícím Elvise Presleyho. Jakmile se začne drbat, otevřte ho a až ho půjde zase zavřít, zapalte seschlou rostlinku ve váze. Spustí se požární alarm a hlídač odeběhne – nyní již Vám nic nebrání vejít do pokoje. Uvnitř prozkoumejte nedopalek na stole, vypáčený sejf a ze země seberte propisku z klubu Černá kočka. Jděte do koupelny a tlačítkem vypněte větrák. Namotejte na něj provázek a znovu ho zapněte. Konečně opět shledání s Ann Marie! Promluvte si s ní o všech tématech a vraťte se zpátky na chodbu. Pod dveřmi s číselným kódem prostrčte nalezenou propisku a leták z hotelu. Získaný kód vyťukejte do klávesnice a sledujte dlouhou animaci.

Georgova kancelář I

Po rozhovoru s Virgilem přejděte do druhé místnosti a ze stolu seberte cigarety. Opusťte kancelář hlavními dveřmi a na mapě vyberte Hotel Alfonso. Promluvte si s Juanitou, Alfonsem a vyšetřujícím policistou. Po vyčerpání všech témat mu ukažte nalezené cigarety a znovu si s ním promluvte. Nyní se Vám zpřístupní další lokace, dlouho tedy neváhejte a vypravte se do doků.

Továrna na salámy

Vstupte do malé budky a promluvte si s Chicem. Až skončí jeho dlouhé vyprávění o salámech, vyměňte s ním nalezené cigarety za jeho nejlepší salám. Běžte před budku a schovejte se ve stínu u popelnic. Jakmile vyleze Chico ven zakouřit si, vběhněte zpět do budky a ukradněte zakrvácenou zástěru. Doběhněte k vstupu do samotné továrny a promluvte si s hlídačem. Zde se také nalézá prázdný náklaďák s hromadou ledu – jeho polohu si zapamatujte. Uvnitř se dejte doprava a ze zdi seberte kus nehořlavé látky. Pokračujte dál a ze stroje na drcení kostí vyndejte ze zapalování klíčky. Za rohem se nachází zelený kontejner na odpadky. Dostrkejte ho až k vysokozdvižnému vozíku, strčte klíčky do zapalování a kontejner zdvihněte, co nejvíce to jde. Vyškrábejte se po něm až k malému okénku ve zdi a vyslechněte rozhovor. Vraťte se do hlavní haly továrny, kde se mezitím otevřely dveře vedoucí k pecím. Ona dveře té nejvíce vlevo použijte nehořlavou látku a bezpečně je otevřte. Seberte ze země žhavé polínko (opět pomocí nehořlavé látky) a běžte do náklaďáku s ledem. Trochu si ho naberte – nyní musíte jednat velice rychle, protože led se za chvilku rozteče. Běžte k okénku ve zdi, na rám položte doutnající polínko a na něj použijte kostku ledu. Doslova tím, vykouříte mafiány z místnosti.
Po animaci se vraťte do hlavní haly. Všimněte si, že se cestou otevřely další dveře do zpracovny masa. Prohlédněte si zkrvavenou židli. Nyní do hlavní haly, kde stiskněte tlačítko na posun visících prasat. Přijede umučený mafián, kterého se nebojte prohledat. Najdete magnetickou kartu! Co s ní? U drtiče kostí jsou malé dveře, do nichž nyní vstupte. Prozkoumejte blíže lékárničku na zdi, ukáže se, že je to jen zamaskovaná čtečka karet. Co s nalezenou magnetickou kartou asi nemusím dlouze vysvětlovat. Projděte po schodech až do mafiánské kanceláře.Z největšího šuplíku ve starobylém stole seberte hedvábný kapesník. V inventáři se na něj podívejte zblízka – je v něm zabalená fotka filmové hvězdy Lucy Chu. Prozkoumejte skříň, ve které je zamčený Anne Mariin tajemný manuskript – je pečlivě zamčená. Podívejte se tedy z otevřeného okýnka v prosklené zdi, čirou náhodou se nacházející nad drtičem na kosti. Zkuste tedy posunout zamčenou skříň až k prosklené zdi. Bohužel jsou kolečka zaseklá, musíme tedy najít něco, čím je pořádně promazat. Vraťte se tedy do pece, kde se dělají salámy a jeden z nich otřete hedvábným kapesníkem. Cestou ještě spusťte drtič na kosti (nezapomeňte tedy vytáhnout klíčky z vysokozdvižného vozíku a strčit je do drtičky). Použijte tuk na kolečka a prohoďte jí sklem. Dole už jen sesbírejte MP3 přehrávač a kýžený manuskript.

Georgova kancelář II

Prohlédněte si VŠECHNY aktivní části manuskriptu a ukončete prohlížení. Udobřete si Virgila nalezeným MP3 přehrávačem a konečně si s ním pořádně promluvte. Dá Vám jakési hackerské zařízení, které si hned vyzkoušejte. Během tutoriálu dávejte pozor, tuto minihru potkáte během hry mnohokrát. První hlavolam je velmi jednoduchý, nebudu Vás urážet a jeho řešení nechám na Vás. Ale neradujte se, všechny ostatní jsou již mnohem těžší. Každopádně až se Vám povede nabourat Lobineaův počítač, pozorně si nalezené záznamy prostudujte (včetně všech hypertextových odkazů!). Opět si prohlédněte manuskript a zaměřte se na obrázek svatého muže na hradbách města vpravo. Další lokace je tedy jasná... Dobrodružství pokračuje v Turecku, v Istanbulu. Na další postup si ale budete muset počkat na další díl návodu. Zkuste si do té doby poradit sami.

Autor:




Nejčtenější

Grand Theft Auto Online
Rockstar vysvětlil, proč GTA 5 nedostalo žádné příběhové přídavky

Navzdory všem očekáváním nedostalo Grand Theft Auto 5 žádný příběhový přídavek a veškerá podpora autorů se soustředila pouze na on-line složku. Znamená to, že...  celý článek

South Park: Fractured but Whole
Pšoukání se časem omrzí i v South Parku. Recenze Fractured but Whole

Populární seriál Městečko South Park se vrací v ambiciózním herním zpracování a ani tentokrát své předloze ostudu nedělá. Kromě třaskavé nálože záchodového...  celý článek

Legacy of Kain
Bude nová hra ze série Legacy of Kain? Vývojáři něco naznačují

Majitelé práv na dlouho opuštěnou značku Legacy of Kain začali na sociální síti sdílet obrázky upíra Raziela. Mohlo by to znamenat nový díl?  celý článek

Cook, Serve, Delicious! 2!!
Ukažte Pohlreichovi, kdo je tady šéf. Recenze Cook, Serve, Delicious 2

Gastronomie už pomalu proniká i do her. Druhý díl originální akční hry Cook, Serve, Delicious! 2!! je tak povedený, že pobaví i toho, koho vařit vůbec nebaví.  celý článek

Watch Dogs
KOMENTÁŘ: Herní kauzy a pseudokauzy. Čemu věřit?

Pokud pravidelně sledujete dění na herní scéně, jistě vám nebude dělat problém vybavit si nějaký prohřešek, trapas, nebo prostě „fail“, kterého se vůči...  celý článek

Další z rubriky

Gabe Newell
Gabe Newell se díky Steamu zařadil mezi 100 nejbohatších Američanů

Slavný ředitel firmy Valve patří podle magazínu Forbes mezi stovku nejbohatších Američanů.  celý článek

For Games 2017
Tipy z For Games: před vydáním si můžete zahrát očekávané pecky

Na veletrhu videoher a interaktivní zábavy For Games, který až do neděle 22. října probíhá v areálu PVA Letňany, si můžete zahrát hned několik her před jejich...  celý článek

Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser’s Minions
Hopsavé RPG je zpět a krásnější. Recenze Mario & Luigi: Superstar Saga

Netradiční, avšak stoprocentně funkční a zábavná kombinace RPG a hopsačky se ukázala jako recept na hit. Proč si tak nezopakovat díl, kterým to vše začalo?  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.