Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Broken Sword 4: The Angel of Death

  12:02aktualizováno  10:10
Pokračování legendární adventurní série konečně získalo reálné obrysy, s nimiž vás chceme seznámit. Jak to bude s hrdiny? Co zápletka? Kam nás zavede? Vše je zajímavější, než kdy jindy!

Broken Sword 4 Stěží byste mezi současnými hráči hledali populárnější adventurní sérii než je Broken Sword. Nejenže dokázala přežít hned několik poklesů zájmu o tento kdysi veleoblíbený žánr, ale rovněž si udržela i potřebnou kvalitu nutnou k tomu, aby se na každý další díl fanoušci těšili znovu. Je sice pravdou, že trojka podnítila vlnu nespokojenosti, avšak ta pramenila spíše z okrajových nedodělků, než ze skutečné herní podstaty, jež byla opět parádní.

Mužského hrdinu zastihneme zcela na dně v jeho detektivní kanceláři v New Yorku, kam na počátku hry neočekávaně vkráčí blonďatý andílek, který se představí jako Anna-Maria

Broken Sword byl prapůvodně plánován jako trilogie, takže ve vznik dalšího pokračování donedávna nikdo nedoufal. I tak se ho, přes faktický rozpad Revolution Software, dočkáme. A to zřejmě díky iniciativě vydavatelské společnosti THQ, která svěřila programátorské práce firmě Sumo (pracují v ní především zaměstnanci bývalých Gremlin Interactive) a scénář opět staré dobré bandě okolo Charlese Cecila.

Broken Sword 4 Již poměrně záhy po zahájení vývoje, se začaly šířit zkazky o střídání na postu ženské hrdinky. Dřívější femme fatale, Nicole Colard, se totiž neobjevuje na žádném z dosud vypuštěných obrázků a i Charles Cecil se při otázkách na její tělo tváři tajemně a nepřímo tak potvrzuje, že Nico ze hry úplně nevypadla, avšak dostane se do zcela nové role.

Pánové se ovšem nemusí bát – nebudou muset celou hru civět do pozměněné tváře George Stobbarta, jelikož autoři připravili plnohodnotnou náhradu. Mužského hrdinu zastihneme zcela na dně v jeho detektivní kanceláři v New Yorku, kam na počátku hry neočekávaně vkráčí blonďatý andílek, který se představí jako Anna-Maria a ihned vykládá karty na stůl – vlastní jakýsi prastarý rukopis, po němž prahnou mafiáni a Georgie má pochopitelně podat pomocnou ruku, díky čemuž se nedostane jen do zajímavých dobrodružství, ale dost možná i slečně pod sukni.

Broken Sword 4 Než si stačíte vše v klidu promyslet, už se do kanceláře snaží probourat parta mafiánů, jimž v postupu brání pouze zabarikádované dveře. Charles Cecil prozrazuje, že hráči budou cíleně dostáváni pod tlak, a to časově omezenými hádankami i úkoly. Pokud tak dostatečně rychle neopustíte pokoj oknem a nedostanete se pod střechu, mafiáni vás dohoní a začínáte od znova. Těžko říci, zda tyto stresující vložky hře pomohou získat na dynamice, nebo z ní vytvoří frustrující záležitost, ovšem fanouškům prvních dvou dílů to jistě po chuti nebude.

Jak brzy zjistíte, základ všeho skutečně tvoří zmíněný manuskript, který má být velice zdařilou imitací středověkých kreseb, jež je plná odkazů a tajemství.

Příběh nás zavede na nejrůznější místa – od relativně poklidné fabriky na salámy po objevování krás a tajů Konstantinopole. Georgie totiž nenapadlo nic lepšího než tajemný dokument Anny Marie dekódovat. Tato pasáž by zaryté vyznavače tradičního adventurismu mohla usmířit, jelikož dává vzpomenout na staré dobré časy.

Broken Sword 4 Jak brzy zjistíte, základ všeho skutečně tvoří zmíněný manuskript, který má být velice zdařilou imitací středověkých kreseb, jež je plná odkazů a tajemství. Je na ní vyobrazeno hned několik historických postav, které obývají dva hrady rozdělené mořem. Co je tím míněno? Jaká města jsou představována? To jsou otázky, které budete muset vyluštit, aby se vám podařilo rozplést spletité klubko tajemství. Bude nutné se ptát expertů, zkoumat všudypřítomné rytířské štíty, malby či symboly zdobící stěny konstantinopolských paláců. Prostě adventura jak má být. George ovšem nebude jediná ovladatelná postava, přičemž Anna-Maria by tou druhou být neměla, a poté, co se náš hrdina dostane do tureckého lochu, když si zase začínal s templářským chámem, objeví se na scéně postava nová. Tedy nová…celkem bychom si vsadili, že víme, kdo to bude.

Charles Cecil chce, aby se hra skutečně hýbala, prostě byla svižná. Charaktery by měly prodělat slušný vnitřní vývoj a zažít cestu protkanou emocemi. Inspiraci hledali tvůrci ve filmech, akorát do výsledné jízdy zakomponovali hádanky, tudíž Broken Sword 4 vznikl ojedinělý mix svižného vyprávění a přemýšlivého přístupu. Jako na horské dráze. Logika hádanek by měla být jasně patrná. „Pokud nebudete na jakémkoliv místě vědět, co máte dělat, můžete přijít a zastřelit mě,“ tvrdí odvážně Charles Cecil.

Třetí díl přešel do 3D a byl vyvíjen primárně pro konzole – nepočítal tak s myší a pokud jste nedisponovali gamepadem, bylo ovládání hodně krkolomné. The Angel of the Death už je tvořen zase jen výhradně pro PC a zčásti se tak vrací k point-and-click systému, který Charles Cecil před několika lety posílal na propadliště dějin, ale jak je vidno – některé věci jsou nesmrtelné. Grafické zpracování přesto zůstane ve stylu trojky, tedy plně polygonové. Běží na enginu od Suma a nabídne opravdovou hloubku prostředí a pěkné efekty, byť to tak z dosud vydaných obrázků nevypadá. Ty pochází ovšem z dosti rané verze, takže ještě můžeme směle očekávat zlepšení.

George ovšem nebude jediná ovladatelná postava

Abychom to nějak shrnuli – Broken Sword 4: The Angel of Death má potenciál úspěšně navázat na legendární sérii, která už původně měla být uzavřená. Buďme tedy rádi, že dostaneme ještě jednu příležitost potkat George a doufejme i Nico, navíc ve spletitějším a zajímavějším příběhu než kdy dřív. Na rozdíl od třetího dílu už nebudeme muset přesouvat desítky krabic z místa na místo, ale některé další akční hádanky zůstanou zachovány. Uvidíme, jak se s nimi tvůrci poperou a co na jejich práci řekneme my, hráči.

Index očekávání: 90%

Autor:


Témata: software

Nejčtenější

KVÍZ: Poznáte nejslavnější herní padouchy?

Call of Duty: WW2 - Zombie Mode

Většina kladných herních hrdinů si je podobná jako vejce vejci. Zato u záporáků se mohou vývojáři daleko více vyřádit,...

Umělá inteligence od Elona Muska už teď poráží profesionály ve hře Dota 2

Organizace OpenAI slaví s vývojem umělé inteligence spoustu úspěchů.

Vývojáři projektu OpenAI, u jehož zrodu stál vizionář Elon Musk, představili umělou inteligenci, která je schopná...



Speedrunner dohrál nejtěžší hru loňského roku za 50 minut

Cuphead

Pouhých 50 minut stačilo hráči s přezdívkou TheMexicanRunner k tomu, aby pokořil neskutečně obtížnou skákačku Cuphead....

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

Z uklízení nepořádku a instalace sporáku je nečekaný herní hit

House Flipper

House Flipper je nečekaný prodejní hit letošního roku. Jeho hlavní náplní je přitom uklízení, stěhování nábytku a...

Další z rubriky

V Hitmanovi 2 můžete mlátit lidi chlazeným tuňákem po hlavě. První dojmy

Hitman 2

Po ukončení spolupráce mezi IO Interactive a vydavatelstvím Square Enix to se slavným plešatým zabijákem vypadalo...

Potřebuje vůbec někdo další díl šíleného Just Cause? První dojmy

Just Cause 4

Značka Just Cause byla vždy synonymem bláznivé akce v otevřením světě, která skýtala spoustu možností na vyblbnutí bez...

Zachrání střílečka Control klesající reputaci autorů Maxe Payna?

Control

Během tiskové konference Sony byla oznámena tajemná hra Control od autorů legendárního Maxe Payna. První trailer však...



Najdete na iDNES.cz