|
Hráč bude postaven do role velitele jednotky hluboko za nepřátelskými liniemi, který své svěřence bude muset dovést k vytyčenému cíli, tedy vítězství.
Zmíněné válečné hry si získaly velký ohlas především intenzivní akční složkou a zabudováním jakéhosi nepopsatelného pocitu, že se skutečně nacházíte na bojištích a musíte dělat přesně to, co reální vojáci, i když je to samozřejmě jen pocit a tyto hry se více než simulaci blíží prachsprosté arkádě. Za to však jejich autory nikdo nekamenuje, naopak, můžeme být rádi, že se někomu pořád daří vytvářet takto čirou a ničím nebržděnou hratelnost. Brothers in Arms se od svých, prozatím slavnějších, bratříčků bude odlišovat hlavně důrazem na historickou autentičnost, takže se nemusíme bát nějakých problematických míst ve vybavení vojáků apod. Mnohem důležitější ale je, že hráč bude postaven do role velitele jednotky hluboko za nepřátelskými liniemi, který své svěřence bude muset dovézt k vytyčenému cíli, tedy vítězství. Nevyhneme se tak vydávání rozkazů našim mužům. Ti by se však také měli chovat značně autonomně a přestože ve většině případů vašich rozkazů uposlechnou, může se také stát, že zpanikaří a udělají nějakou blbost. Tvůrci se snaží z umělých spolubojovníků vytvořit uvěřitelné lidské povahy a ne bezduché stroje. Každý z nich bude mít vlastní charakter, typické chování a také bojovou taktiku. Konečná zodpovědnost je ale jen na vás – vy jste tím, kdo je musí dotáhnout do vítězného konce a vězte, že mnohdy to nebude vůbec jednoduché.
Gearbox se chce odlišit od zdánlivě podobných her i pozměněnou hratelností. Tvůrcům se totiž nezamlouvá styl klasických akčních her, kdy je třeba pouze reagovat na rojící se nepřátele, o něž pobíhajíce po levelu neustále zakopáváte. Přestože to pro mnohé může být jakkoli zábavné, Brothers in Arms tíhnou více k reálnému stylu boje té doby, i když tento pojem je ve hře značně relativní a akce si užijeme více, než deset generálů dohromady. I tak se nám ale zamlouvá skutečnost, že budeme muset pečlivě vyhodnocovat terén a obezřetně zacházet s týmovou silou, jejíž možnosti je třeba co možná nejvíce zefektivnit. Hra tak dostane zcela nový rozměr, který po čase například v takovém Call of Duty prostě chyběl. Slovy brožury americké armády – nejdříve je třeba nepřítele najít, poté ho zafixovat na jednom místě vytrvalou palbou. Následuje přímé napadení a samotné vypořádání se s padouchem.
Ve hře budeme velet rovnou dvěma týmům až o třech lidech. Armádní doktríny mluví jasně: jeden z „mančaftů“ slouží jako útočný celek. Tito odvážní bojovníci jsou vybaveni povětšinou automatickými puškami a několika těmi potřebnými granáty. Možná by se zdálo, že jsou důležitější než druhý, podpůrný tým, který poskytuje krycí palbu a má zaměstnat nepřítele, zatímco se mu první partička snaží dostat na tělo. K tomuto rovněž nelehkému úkolu je druhý tým vybaven mnohem těžšími kalibry s obrovskou ráží a kadencí. Tvůrci si vzali ponaučení i z dalšího protřelého vojenského hesla, které přežilo již mnohá desetiletí, je totiž geniálně výstižné a účinné, posuďte sami – „střílej a manévruj“. I tomu bude styl hry výrazně přizpůsoben, tak, abychom si tuto taktiku mohli ozkoušet. Budete ji používat proti nepřátelům a oni na oplátku proti vám. Randy Pitchford, hlavní designer hry, nám vymoženosti hry ukazuje na následujícím příkladu. Vedeme své muže k francouzskému městu, které je jedním z kritických míst. Před námi byla ale detekována grupa německých vojáků, tudíž přikazujeme krycímu týmu, aby spustil palbu, na niž Němci odpovídají. My se ale vydáváme s druhým týmem oklikou kolem farmy, abychom nepřítele napadli z překvapivé pozice. Najednou však zjistíme, že podobný nápad měli i fašisti, takže nezbývá nic jiného, než oželet moment překvapení a pustit se do tvrdé bitky plné krytí za překážkami, střelby naslepo a podobných atmosféru a pocitu z boje zhušťujících prvků. Může to znít trochu komplikovaně, ale vězte, že samotné ovládání nebude o mnoho složitější než u klasických akcí. Akorát si připravte tlačítko na přepínání mezi jednotlivými týmy. Příkazy pak budeme zadávat podobně primitivní formou jako ve Freedom Fighters, tedy stiskem jedné z kláves. Vypomůžeme si i systémem ikon, které budeme umisťovat na různá místa, tak, aby na nich vykreslenou akci parťáci provedli.
Brothers in Arms tíhnou více k reálnému stylu boje té doby, i když tento pojem je ve hře značně relativní a akce si užijeme více, než deset generálů dohromady.
Velkou roli by měla hrát propracovaná umělá inteligence, což slýcháme dnes a denně, vývojáři z Gearboxu na ni však kladou opravdu vysoké nároky, takže se můžeme těšit na reálné chování svěřenců i protivníků. Základem bude efektivní krytí za všemožnými překážkami. Když vykouknou, hned se jejich směrem spustí palba, rychle zase zapadnou a přemístí se na jinou pozici, kde by je nikdo nečekal. Vojáci se jednoduše budou chovat tak, jakoby byli v opravdové válce a pod skutečnou palbou. Hráč jakožto kapitán si bude moci hru zastavit a rozhlédnout se v taktickém módu po bojišti. Sice nebude moci rozdávat příkazy, ale alespoň získá přehled o rozmístění a v další zteči bude lépe reagovat na vzniklé situace. Rozhodně zajímavá myšlenka.
Všechny zbraně by měly být vymodelovány dle reálných předloh, včetně ultra populární M1 Garand, automatického samopalu Thompson či kulometu German MG-42, který při střelbě připomíná trhající se látku. Vy a vaši vojáci budete moci nést jen dvě zbraně najednou, ovšem pokud se rozloučíte s nějakým tím mazlíčkem ze základny, můžete si vzít i kvér od zabitých německých nepřátel. Nábojů bude spousta druhů, čímž pádem bude třeba taktizovat, na jaké z nich budete v té které úrovni více narážet, jelikož přehršle toho jednoho typu nebudou nikdy. V rámci reality se musíme rozloučit s lékárničkami nebo místy, kde se kompletně vyléčíte. Nedočkáme se ani klasického ukazatele zdraví, na druhou stranu se nemusíme bát, že by nás zabila jedna dvě kulky, to zase ne. Pokud ale budeme stát nechráněni v otevřené palbě, slízneme pěkných pár ran a se štěstím se ještě odplazíme zmrzačení. Ano, i na vašem chování se projeví zásahy na určitých místech. Nebudou sice tak fatální, že byste se museli zbytkem levelu plazit bez nohou, to vás hra radši rovnou zabije, ale střelu v noze pocítíme na pomalejší chůzi, v paži zase na rozostřeném míření.
Hra sleduje skutečné bitvy reálných oddílů, jimiž jsou 3. četa, 3. rota a Fox Company z 502. parašutistické pěchoty. Tato jednotka zažila všechny významnější akce při a po vylodění v Normandii, tudíž se máme na co těšit. Tvůrci strávili mnoho hodin v archivech a sbírali zde všemožné informace a fotografie, aby nám mohli nabídnout co možná nejautentičtější zážitek. Dokonce se vydali do Normandie, aby tam zrekognoskovali terén. Kdyby to náhodou nestačilo, rozhodli se v Gearboxu najmout plukovníka ve výslužbě Johna Antala. Ten jim pomáhá s taktikou boje v otevřených prostorách a jeho práce má údajně skvělé výsledky.
Tvůrci strávili mnoho hodin v archivech a sbírali zde všemožné informace a fotografie, aby nám mohli nabídnout co možná nejautentičtější zážitek.
Brothers in Arms využívají vynikající grafického enginu, jenž zvládá zobrazování rozsáhlých venkovních areálů, stejně jako generaci interiérů. V jeho podání vypadá venkovská Normandie jako by měla co nevidět přijít k životu. Prostě paráda. Navíc se můžeme těšit na kvalitní grafické efekty a hru světla a stínu. Noční mise, jichž bude požehnaně, tak získají zcela nový rozměr. Navíc bychom se na rozsáhlých pláních neměli rozčilovat ani nad protivným loadingem. Na vojácích poznáte jejich emoce hned na první pohled, což je ve spojení s tím, že každý bude disponovat vlastní historií založenou na reálných charakterech, rozhodně příjemná vlastnost hry. Jen jejich jména budou pozměněná. Ubisoft již jedná o najmutí známých hollywoodských celebrit k jejich namluvení.
Celkově tak Brothers in Arms vypadá na velice zajímavou akci se značnými realistickými prvky. Mix Hidden and Dangerous a Call of Duty by mohl fungovat, zvláště pak ve spojení se silnou emotivní stránkou věci, kterou obstarají uvěřitelné postav, o něž se budeme muset starat. Podíváme se navíc na známá bojiště, která budou ke všemu skvěle vypadat. Prostě je na co se těšit a zbývá jen doufat, že se to celé bude dobře hrát, o což jde samozřejmě především.
Index očekávání: 8/10