Bude PC Gamer ovlivňovat čtenáře?

  • 49
Bude PC Gamer ovlivňovat čtenáře?

Tento týden byla konečně vydána tisková zpráva potvrzující vstup nového magazínu o počítačových hrách na český trh. Ne, že by tato skutečnost nebyla známa už o nějaký ten pátek dříve, v jistých kruzích dokonce kolovaly spekulace na toto téma už počátkem června, nicméně v té době se ještě netušilo, kdo že bude vlastně vydavatelem onoho periodika a kdo za ním bude vlastně stát. Ano, nyní byste mohli namítnout, že vydavatel a člověk, který za daným médiem stojí, je jeden a tentýž. Za normálních okolností tomu tak skutečně je, nicméně v případě PC Gameru je všechno úplně jinak. Vezměme to ale od začátku.

PC Gamer není původní projekt českých tvůrců, jedná se totiž o časopis, který poprvé spatřil světlo světa v roce 1993 ve Velké Británii a dnes vychází v několika jazykových mutacích. I česká mutace bude hodně ovlivňována tou anglickou, spousta textů totiž bude překládána, i když vydavatel, k němuž se dostanu později, slibuje, že "redakce bude složena z fundovaných publicistů a lidí s dlouholetou mediální praxí", "bude oslovovat čtenáře nad 20 let" a navíc bude obsahovat "kulturní servis, psaný předními domácími hudebními a filmovými publicisty".

Nyní se ale věnujme něčemu zcela jinému a to okolnostem, které vstupu PC Gameru na český trh předcházely. Informace o tomto projektu jsme vypustili již někdy v srpnu, zatím však v nekonkrétní podobě, abychom zároveň s Gamingem někdy počátkem září informovali o tom, že JRC Interactive začne v České republice vydávat časopis PC Gamer. Tato zpráva se však nelíbila šéfovi JRC ing. Slavomíru Pavlíčkovi, který mě ihned nařkl, že na BonusWebu zveřejňuji nepravdivé a neověřené informace. Nyní je však více než jasné, že mé informace počátkem září byly založeny na pravdě a čtenáře našeho webmagazínu jsem nemystifikoval.

Jak se toto opovažuji tvrdit, když podle oficiální tiskové zprávy PC Gamer "Vychází ve vydavatelství Mladá Fronta, a.s., Radlická 61, 150 00 Praha 5"? Těch faktů je hned několik, vezměme to tedy popořadě.

  • Kromě obvyklých firem (PNS, Mediaprint-Kapa…) má na starosti distribuci také Bohemia Interactive s. r. o., což v postatě tatáž firma, jako JRC Interactive, neboť obě sídlí ve stejné budově a mají stejného majitele, tedy ing. Slavomíra Pavlíčka.
  • Redakce PC Gameru sídlí ve stejných prostorách, jako JRC Interactive a Bohemia Interactive.
  • Majitelem domény www.pcgamer.cz je podle výpisu z Ripe ing. Slavomír Pavlíček, tedy ten Slavomír Pavlíček, který má JRC Interactive a Bohemia Interactive.
  • Licenci na vydávání PC Gameru v České republice má Slavomír Pavlíček.
  • No a konečně je také divné, že každý zákazník JRC Interactive, resp. každý, kdo si koupil jejich hru a následně poslal registrační kartu, dostal domů poštou složenku na 1788 korun, aby si mohl "celosvětově nejprodávanější časopis o počítačových hrách nabízející 100 stran nejlepších herních myšlenek nápadů a postřehů, který přináší nejaktuálnější fundované a pečlivě zpracované recenze od nejlepších britských a českých herních publicistů" předplatit.

    Dosud však nechápu, proč byla Mladá Fronta a. s. ochotna přistoupit na tuto falešnou hru.

    Co z toho ale vyplývá? Fakt, že PC Gamer může být do značné míry ovlivněn firmou JRC Interactive, která má monopolní postavení na distribuci počítačových her pro český trh. A že bude JRC Interactive zvýhodňovat PC Gamer před ostatní konkurencí, tedy před Score, Levelem, GameStarem, Excaliburem a možná časem i před webovými projekty.

    Takže jakési upřednostňování tady je a vzhledem k možnostem pana Pavlíčka je možné, že bude hýbat pákama tak, aby měl PC Gamer vždy co možná nejvíce bombastických věcí exkluzivně. "A proč by taky ne? Každý dobrý obchodník chce přece prodávat", řeknete si možná. Jenomže je rozdíl, když ten obchodník dělá reklamu na zboží někoho jiného, nebo když pod zástěrkou někoho jiného chválí zboží ve svém vlastním krámě…