Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vývojáři zombie hitu DayZ odhalují budoucí plány

aktualizováno 
V Česku vyvíjený titul DayZ se stává novým fenoménem. Během tří týdnů od vydání alfaverze se prodalo přes 875 tisíc kopií.

Obrázek ze samostatné verze hry DayZ

A není divu. Původní modifikace pro akci Arma 2 totiž byla jednou z nejoriginálnějších stříleček za poslední roky (čtěte profil hry). Samostatná verze by tak autorům mohla umožnit ještě velkolepější pojetí a titul nabírá prodejní tempo.

Šéf projektu Dean Hall přitom varoval, že hra v současném stavu není pro každého a řada lidí by koupi měla zvážit či s ní raději vyčkat. Tituly v alfraverzi totiž bývají značně nestabilní a nehotové.

Vývojáři navíc přechod do betaverze v nejbližší době neočekávají, podle předběžných plánů k tomu dojde nejdříve koncem letošního roku. Projekt se má nicméně průběžně vylepšovat, a autoři proto nastínili stávající plány.

Narůst by měl například počet zombíků, na které v herním světě půjde narazit a v souvislosti s tím budou vývojáři upravovat serverovou architekturu. Ta by měla lépe využívat procesory s větším počtem jader. V současně době to engine dokáže jen pro vykreslování a správu souborů. Jenže servery se o vykreslování vůbec nestarají, to totiž probíhá na hráčských strojích.

Změn by měl doznat také systém pro umisťování nových hráčů a předmětů do herního světa. To má napomoci náročnosti hry na výkon.

Autoři také slibují dodatečné možnosti při zakládání serverů. Například hardcore mód, ve kterém půjde hrát pouze z pohledu první osoby a tělo nebude možné skrýt. Vývojáři prý chtějí podporovat vznik komunit, jenž budou zakládat servery s vlastními pravidly.

Titul by měl nabídnout i lov zvířat, se kterým pak bude propojeno také vaření a sbírání surovin.

A vývojáři také vytvářejí dodatečná opatření vůči hackerům. Tomu by měla pomoci i odlišná serverová architektura, kterou se od hra od původní modifikace liší.

Alfaverze DayZ vyšla 16. prosince a je k dispozici prostřednictvím služby Steam Early Access. Titul je dostupný pouze pro PC a přístup do hry vyjde zhruba na 660 korun.

Autor:




Nejčtenější

WolfenDoom: Blade of Agony
Nemůžete se dočkat nového Wolfensteina? Vyzkoušejte WolfenDooma

Projekt vytvářený fanoušky skvěle kombinuje retro zpracování s moderními herními prvky. Takhle by dnes vypadal Wolfenstein, kdyby nedošlo k žádnému nárůstu...  celý článek

FIFA 18
RECENZE: Fanoušci fotbalu ani letos neušetří. FIFA 18 se opět vyplatí

Nový díl jedné z nejprodávanějších herních sérií vůbec sice již nepřináší tolik novinek jako ten loňský, přesto jeho koupí nikdo neprohloupí. A to nejen kvůli...  celý článek

Tomb Raider film
První trailer filmového Tomb Raidera s Alicií Vikander jako Larou Croft

Netrpělivě očekávaná ukázka z chystaného filmu na motivy herní série Tomb Raider je konečně venku. Ať už si o něm myslíte cokoli, musíte uznat, že to hlavní...  celý článek

Příprava týmu Fnatic před profesionálním zápasem. Hráči mají i týmové dresy.
Esportovci jako celebrity? Musí zapracovat na svém chování

S tím jak se stále zvyšuje popularita e-sportů, množí se i skandály jednotlivých sportovců. Nebudou nakonec největší překážkou pro získání masové oblíbenosti...  celý článek

PlayerUnknown’s Battlegrounds
Příběhová kampaň do PlayerUnknown's Battlegrounds jen tak nepřibude

Brian Greene, autor úspěšného PlayerUnknown's Battlegrounds, utnul všechny spekulace svým oznámením, že příběhová kampaň pro jednoho hráče do největšího hitu...  celý článek

Další z rubriky

Half-Life 2: Classic
Fanoušci předělávají Half-Life 2 do enginu prvního dílu

Restaurovat starší hry do moderní podoby je v dnešní době poměrně obvyklé. Skupina fanoušků se však rozhodla vydat opačným směrem a legendární Half-Life 2...  celý článek

Project Cars 2
Co budete hrát o víkendu?

Prozraďte, na které hry se chystáte o víkendu. Pustíte se do něčeho nového, nebo rozehrajete nějakou klasiku?  celý článek

PlayerUnknown’s Battlegrounds
Příběhová kampaň do PlayerUnknown's Battlegrounds jen tak nepřibude

Brian Greene, autor úspěšného PlayerUnknown's Battlegrounds, utnul všechny spekulace svým oznámením, že příběhová kampaň pro jednoho hráče do největšího hitu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.