Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Budoucnost série Resident Evil

  12:00aktualizováno  24. listopadu 1:14
Jaká bude budoucnost této slavné videoherní série? Capcom se totiž nedávno domluvil s Nintendem ohledně publikování dalších epizod exkluzivně pro konzoli GameCube. To samé se týká též remaku předchozích, již uveřejněných dílů Resi a pakliže v tomto případě máte dojem, že vás tato informace tolik nebolí, musím vás, ač nerad, tímto článkem vyvést z omylu.

Resident Evil

Asi jste před nedávnem , že Capcom a Nintendo společně „upekli“ pro příznivce hororové série Resident Evil na PSX/PS2 poněkud nepříjemný pokrm. Konkurenčí platforma GameCube totiž bude mít exkluzivitu v podobě remake dosud známých inkarnací Residenta a pozor – k tomu je nutno připočíst připravované tituly Resident Evil Zero (původně vyvíjený pro N64) a Resident Evil 4. Neboli oba zmiňované díly budou POUZE pro GameCube.

Na horečné dotazy sice Capcom bohorovně přitakává, že se do budoucna vůbec nebrání dalším dílům Resi pro ostatní konzole nové generace, ale pro splnění tohoto výhledového prohlášení musíte počítat se spoustou uběhlého času. Pokud máte ten dojem, že v případě předělávek prvních čtyř dílů (Resident Evil I-III a Code Veronica) to fanoušky nemusí nijak zvlášť mrzet, musím vám s politováním sdělit, že opak je pravdou. Protože první díl Residenta, který má na konci prvního čtvrtletí příštího roku dorazit na japonský trh, vypadá naprosto FANTASTICKY. Tahle grafická proměna (první díl byl po stránce vizuální v době svého vzniku naprostý nářez, byť mu již zub času znatelně ubral na přitažlivosti a další kapitoly vypadaly pak o poznání lépe, pořád má svou kvalitu) je jedním slovem nevídaná. Zapomeňte na vynikající podobu Code Veronica (Dreamcast/ PS2), protože v tomto případě (rozuměj - GameCube) se jedná o zcela jinou ligu. Resident Evil pro GameCube je totiž už v těchto okamžicích titul, jehož musíte mít. Hra světla a stínu je úchvatná, míra detailů neuvěřitelná, ostatně, sami můžete posoudit z obrázků, které vám na tomto místě nabízíme. Screenshot vlevo je vždy z PSX verze, která se na trhu objevila již v roce 1997, a obrázek vpravo je z připravované podoby pro GameCube, jejíž start je plánován – jak již bylo řečeno – na rok 2002.

Resident Evil Resident Evil

Trailer, v němž Capcom předvedl svůj dosavadní pokrok ve verzi prvního dílu Resi pro GameCube, představil některé impresivní skutečnosti. Každopádně asi takhle. Bez ohledu na samotnou hratelnost, na skutečnost, jestli to má být zcela v těch samých intencích co předchozí PSX podoba, je samotný grafický engine takový, že vás prostě strhne - tohle představení se tak blíží více než kdy jindy filmovému zpracování. Čili pakliže měly slabší povahy určité problémy s tím, hráti Residenta v nočních hodinách, tady v tomto případě budou mít zcela jistě problémy i ve dne. Blesky křižující noční oblohu vytvářejí skrze okna strašidelné siluety, oheň hořící v krbu vysílá charakteristické plaménky světla šplhající rychle po okolních stěnách. Obrovité listy ventilátoru obracející noc v den s každou otáčkou své vrtule. Neuvěřitelně propracované scenérie, ať již interiéry plné všemožných předmětů či exteriéry, nabízející v traileru exkurzi do temného lesa, jenž nevypadal snad nikdy tak opravdově.

Resident Evil

Každopádně vaše postava tady může vybíhat schody v reálném čase. Tedy žádné směšné loadovací prodlevy (á la Onimusha na PS2). Přimlouval bych se též za plynulé procházení dveří, přičemž trailer naznačil možné vylepšení i v této fázi - když hlavní postava opatrně postupuje chodbou, náhle se otevřou boční dveře a z nich vyrazí zombie(!). Jinak tato zombie byla opravdu skvěle zpracovaná, čeká vás mrazivá směs hrůzy a odporu. Zajímavostí bylo, že náš hrdina v souboji s tímto protivníkem použil nůž (že by se z tohoto artefaktu skutečně stala použitelná zbraň?) – zombie vás sice chytla, ale zabodnutí nože do její lebky ji částečně zpacifikovalo. Pročež však po střihu následovala sekvence, v níž jste stáli na konci chodby a pravděpodobně stejná zombie s vaším nožem v lebce (!!) si to mířila přímo k vám. Jinak střelba obyčejnou pistolí není znovu zrovna dvakrát průrazná a čekejte spoustu nábojů, než nemrtvého protivníka přinutíte k tomu, aby definitivně zkolaboval. Pakliže se však dostane až k vám a po následném přichycení se vás snaží kousnout a citelně zranit, nezávislý pozorovatel může během tohoto souboje fascinovaně sledovat hru stínů na vedlejší zdi, jíž vytvářejí siluety obou bojujících postav. Tohle musíte vidět, to se prostě nedá popsat. Zombie jsou i z krátkého traileru typově nesmírně variabilní a jako „živé“, pochopitelně však dojde řada i na ostatní známé „rasy“, za všechny zmíním alespoň Huntera. V případě jeho ataku dokonce došlo k brutálnímu useknutí hlavy hlavnímu hrdinovi, přičemž animace tohoto aktu byla nepříjemně realistická. Zkrátka, připravte se na naprosto novou zkušenost, jež hodně získává díky celkovému kinematickému zpracování, připravte se na zcela nový herní rozměr.

Resident Evil Resident Evil

Jsem však zvědav, kterak si Capcom poradí se zohledněním interakce, neboli zviditelněním použitelných objektů/předmětů ve hře. Také mne hodně zajímá, nakolik tvůrci vylepší stávající systém ovládání hlavní postavy, který není zcela ideální. Statické kamery by tu mohly být dynamičtější – alespoň na způsob použitý v Code Veronica. A nikoli v neposlední řadě se přimlouvám za to, aby hlavní postava konečně disponovala akceptovatelnými pohybovými aktivitami, neboť v celé sérii je neuvěřitelně pasivní (v trojce sice byla implementována možnost úhybů, ale je pravdou, že nebyla úplně nejšťastněji zvolena konfigurace ovladače pro tuto dovednost). Také bych uvítal nějakou dramatickou změnu v běhu událostí, aby to nebylo stejné jako první díl – zase nějaký Director’s Cut, ale tentokráte s mnohem většími odchylkami od známého scénáře, pročež by si hráči obeznámení s touto epizodou mohli připadat jako v další řadě Resi. Na druhou stranu Capcom nemusí mít žádnou potřebu cokoliv v tomto směru měnit, neboť hráči Nintenda mohli mít to potěšení toliko ze druhého dílu této hororové série, jehož se svého času dočkali na N64.

Co říci nakonec. Pokud si chcete v krátkosti připomenout chronologii děje Resident Evil, můžete nakouknout sem. Pakliže hodláte spustit nářek nad „nespravedlností“, že se další díly neobjeví na Xboxu, PS2, potažmo PC, použijte naši diskusi – i když ne, že by vám to nějak pomohlo. Jestliže však uvažujete o koupi GameCube, asi vám tu přibyl další důvod k radosti.

Resident Evil Resident Evil

Autor:


Témata: krb, nůž


Nejčtenější

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

The Orange Box
Risk, který vyšel. Legendární The Orange Box oslavil desáté narozeniny

Už je to deset let, co vyšel slavný The Orange Box od firmy Valve. Nápad vydat tři nové, zcela odlišné hry v jedné krabici, byl sice na první pohled šílený,...  celý článek

Fire Emblem Warriors
RECENZE: Ve Fire Emblem Warriors sekáte nepřátele po desítkách najednou

Ve Fire Emblem Warriors budete na bojišti rozsévat smrt jako nepřemožitelný hrdina nebo hrdinka. A to vše umocněné přepálenými animacemi zdrcujících úderů.  celý článek

Mafia: The City of Lost Heaven
Legendární první Mafia je opět v digitální distribuci

Fanoušci nejpopulárnější české hry všech dob si konečně zase mohou koupit její digitální kopii.  celý článek

Další z rubriky

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.