Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bujingai: Swordmasters

  12:00aktualizováno  15. června 4:18
Hongkongské akční filmy mají jednu z nejpreciznějších bojových choreografií vůbec. Stávají se proto inspirací pro různé hry. Další z nich je Bujingai: Swordmasters. Titul, který se hraje, ale především vypadá skvěle.

Bujingai: Swordmasters Nejde ani tak o to, že by projekt byl graficky úchvatný. Je „jen“ nadprůměrný. Co si zaslouží chválu je především animace hlavního hrdiny a některých bossů. Mimo to, soubojový systém neje že má několik inovačních prvků, ale především střety vypadají jako vystřižené z filmů jako je Hrdina nebo Tygr a drak.

Autoři videoher nemají zrovna optimistické vize naší budoucnosti. Když nás neohrožují mimozemšťané, tak jsou to mutanti, když to nejsou mutanti, jsou to přírodní katastrofy. Ve hře Bujingai: Swordmasters šli tvůrci ještě dál. Nejen, že v blízké (i když ne tak blízké, abychom se jí my dožili) budoucnosti zasáhne svět radiace, ale ještě se objeví množství démonů, kteří zaplaví zemi. Pak už se začíná děj trošku více komplikovat. Začnete přeskakovat v čase (o pár století i tisíciletí), z dimenze do dimenze atd., atd. Ve zkratce, hlavní hrdina musí zastavit svého bývalého spolužáka, který se změnil v polodémonickou bytost, aby získal zpět svou milovanou. Ne že by dějová linie nebyla vedlejší. Hlavním hrdinou je Lau Wong. Na jedné straně je to mistr boje s mečem a expert v oblasti bojových umění, na druhé straně člověk s poněkud extravagantnější vizáží. Ne, každý by vyrazil do světa (i když zaplaveného nestvůrami) s rudými rozcuchanými vlasy a poněkud zženštilým vzhledem. Bujingai: Swordmasters

Objeví se i bossové a to už je jiné kafe. S těmi si naplno vychutnáte jednu specialitku v systému boje .

Protože jde o hru stylu hack´n´slash (volný překlad: zlikviduj, co můžeš) jediné, o co se budete muset starat je to, abyste rozsekali všechny nepřátele, a aby oni nerozsekali vás. Obtížnost je volitelná, takže můžete titulem procházet „lážo plážo“ nebo se pěkně zapotit. Je to jen a jen na vás. K boji můžete používat jak zbraně, tak magii. K dispozici je několik kouzel jako firebally, vzdušné víry a pár dalších. Každé z nich má několik levelů. Jednotlivá kouzla na dané úrovni ale musíte nacházet, nevyvíjí se. K boji budete užívat hlavně dva meče. Ty s vámi budou od počátku až do konce vaší cesty. Ale nudit vás určitě nezačnou, protože už základní sada úderů vypadá skvěle. Sice občas nebudete stačit vnímat, co Lau provádí, ale pokud něco zachytíte, budete překvapeni, co hlavní hrdina dokáže. Sled útoků si ale neurčujete vy. Na vás je, abyste jen mačkali jedno tlačítko. To stačí k tomu, aby bylo vyvoláno kombo. Je to sice velice jednoduchý princip, ale není tak stereotypní jak by se mohlo zdát.

Bujingai: Swordmasters Z části je to zapříčiněno tím, že zde existuje RPG systém (velmi jednoduchý). Pokud zabijete některou z přítomných oblud, pak z ní vypadnou modré orby. Pokud jich nasbíráte dostatek, můžete „nakupovat“ vylepšení (delší komba, možnost užívat kouzla vyšší úrovně, lepší obranu, více energie životní i magické). Jestliže se vám nebude dostávat platidla, tak démoni se respawnují, můžete si tedy téměř kdekoliv namastit kapsu. Jestliže si vylepšíte útok, pak se sled útoků prodlouží a jen stěží se protivníci zmohou k odporu (není problém hloučku nepřátel zasadit několik desítek úderů). Objeví se i bossové a to už je jiné kafe (trošku silnější). S těmi si naplno vychutnáte jednu specialitku v systému boje – k dispozici máte několik slotů (samovolně se doplňují), které ubývají, pokud vás někdo zasáhne. Dokud máte sloty, nepřátelské údery vám neublíží. Jde v podstatě jakýsi automatický blok, který je neocenitelný právě během střetů se závěrečnými strážci úrovně. Víceméně s nimi probíhá jakási přetlačovaná o to, kdo první zlikviduje soupeřovy obranné sloty. Dokonce musíte i mírně taktizovat, protože obvykle mají bossové o něco více slotů než vy. Je možné odrazit i kouzlo. Pokud se na vás řítí magický úder, stačí ve správný okamžik mačkat útok a Bujingai: Swordmasters čekat až se doplní ukazatel magie. Pokud se tak stane, stačí další stisk a magická střela už se řítí na toho, kdo jí původně vyslal.

Jde o titul, který nesmí minout žádný fanoušek bojových umění, ale ani ti, kteří mají rádi kvalitní akce.

Standardních nepřátel není mnoho (to se týká druhů ne počtu). Několik loutky připomínajících démonů s meči, luky a zbraněmi připomínající sekáčky. Narazíte i na létající netvory, temné tygry a explodující masky. Bossové zahrnují vašeho bývalého přítele, gigantické démony, pavouky, ale také ledového draka.

Bez magie, ani ránu

Kouzla se vám občas budou hodit (jednou dokonce k vyřešení hádanky), tak neuškodí si je trošku představit.

  • Goueneken – ohnivá střela, která obklopí plameny cíl (pokud se trefíte).
  • Souryuuken – točivý úder, který připomene mlýnek na maso.
  • Dankuuken – energetická vlna, která má krátký dosah, ale velký účinek.
  • Ryouseiken – magické šípy, které zasáhnout vše, co stojí mezi vámi a nepřítelem.
  • Tenseiken – velmi silné kouzlo, které zasáhne hned několik protivníků najednou.
  • Jinbuken – vyvolání několika ostří, které rotují kolem vás.
  • Senraken – vzdušný vír, který obklopí Laua.
  • Tekkuken – pasivní kouzlo, které zvyšuje útok, ale během používání spotřebovává magickou energii.
  • Gaisenken – pasivní kouzlo, které zvyšuje Lauovu obranu.

  • Bujingai: Swordmasters Když Lau nebojuje (toho se nedočkáte příliš často), tak se prohání po stěnách a skáče po plošinách. K tomu je vybaven opravdu skvěle. Dokáže létat (jen krátké úseky) běhat po zdech nahoru i do stran a další vpravdě gymnastické prvky. Klidně se může měřit i s princem z Persie. Nepříjemné je to, že kamera (i když jí lze ze 100% manuálně korigovat) je místy zmatená a občas opravdu skáčete, aniž byste věděli kam. Naštěstí existuje několik možností, jak se na kýženou plošinu či jiné místo dostat, takže si můžete vyzkoušet různé alternativy, podle toho, která vám vyhovuje (popřípadě u které kamera nejméně „šílí“).

    Přestože se v názvu zámořské verze hry vyskytuje termín „City“ (Bujingai: The Forsaken City), z osmi úrovní strávíte ve městě jen pár z nich. Prolezete si lávové jeskyně, zasněžené hory, bambusový prales i vzdušné město. Připraveny jsou interiéry i exteriéry. Jsou sice vizuálně příjemně zpracované, ale nepříjemně „mrtvé“. Ne že bych předpokládal, že ve světě zamořeném radiací budou přeživší juchat na každém rohu, ale trošku pohybu v pozadí by neuškodilo.

    Klady a zápory

    Plus Živelná akce
    Plus Zajímavý soubojový systém

    Mínus Vybydlenost prostředí
    Mínus Krátká délka

    Když už jsem se dostal ke kritice, tak ani délka hry není ničím, co by si měli dát autoři za rámeček. Za několik málo hodin už sledujete (povedené) outro a jediné, co vám zbývá, je začít hrát od začátku nebo si znovu projít oblíbené levely.

    Bujingai: Swordmasters je velmi slušná mlátička, která není revoluční, ale mírně inovativní určitě. Jde o titul, který nesmí minout žádný fanoušek bojových umění (i když ti, kteří lpí na realitě asi budou nevěřícně koukat), ale ani ti, kteří mají rádi kvalitní akce. Soubojový systém je propracovaný, zábavný a vizuálně poutavý. Stává se tak hlavním kladem hry, který zastíní i několik málo nedostatků, které se titulu nevyhnuly.

    Bujingai: Swordmasters
    Výrobce/Vydavatel RED Entertainment/Atari
    Platforma PlayStation 2
    Multiplayer: ne
    Vibrace/Analog: ano/ano
    Paměťová karta: 1013 kB
    Verdikt: Skvěle hratelná mlátička, která klade důraz především na soubojový systém. Délka hry a kamera sice dojem z titulu trošku kazí, ale zažili jsme i horší chyby.
    Hodnocení: 70% (info)

    Autor:



    Nejčtenější

    Nejvtipnější chyby z českého hitu Kingdom Come: Deliverance

    Kingdom Come: Deliverance

    Kingdom Come je obrovská a propracovaná hra, ale její autory čeká ještě spousta práce při odlaďování mnoha chyb, které...

    RECENZE: Kingdom Come naučí svět milovat českou historii

    Kingdom Come: Deliverance

    Nejočekávanější česká hra poslední dekády nezklamala. Je to sice o dost náročnější záležitost, než na jaké jsme si v...



    Hrajete už Kingdom Come: Deliverance? Jak se vám zatím líbí?

    Kingdom Come: Deliverance

    Dnešní anketa je určena pro ty z vás, kteří už se ponořili do české hardcore hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance....

    Dosáhl maximální úrovně ve střílečce Call of Duty jen pomocí nožů

    Call of Duty

    Lidé se u počítačových her baví různými způsoby. Hráče s přezdívkou TheseKnivesOnly baví hrát střílečky bez toho, aby...

    Ubisoft cenzuruje nahé sochy ve výukovém módu Assassin’s Creed: Origins

    Cenzura v Assassin’s Creed: Origins

    Až příliš puritánsky se zachovali autoři hry Assassin’s Creed: Origins. V jinak historicky přesné hře totiž...

    Další z rubriky

    Hearthstone: Kobolds and Catacombs překvapil režimem pro jednoho hráče

    Hearthstone Kobolds & Catacombs

    Nejnovější expanze Kobolds and Catacombs karetní hry Hearthstone zaujala novým režimem pro jednoho hráče, jinak ovšem...

    RECENZE: Fallout 4 VR je pro nadšence povinnost, škoda nic moc ovládání

    Fallout 4 VR

    DOOM VFR od Bethesdy byl velmi milým překvapením. Podařil se port postapokalyptického Fallouta 4 do virtuální reality...

    RECENZE: Kingdom Come naučí svět milovat českou historii

    Kingdom Come: Deliverance

    Nejočekávanější česká hra poslední dekády nezklamala. Je to sice o dost náročnější záležitost, než na jaké jsme si v...

    Najdete na iDNES.cz