Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Burnout – bouráci, bouráky a bouračky

  12:00aktualizováno  24. listopadu 1:17
Vývojářský tým Criterion Games tvrdí, že hlavní inspirace pro jejich hru vzešla z nejznámějších automobilových honiček akčních filmů. Autoři při této příležitosti jmenovali např. snímek Ronin, ale také herní sérii Need For Speed od EA. Burnout jsou zkrátka automobilové závody odehrávající se v čilém dopravním ruchu velkoměst, takže asi nic pro kardiaky…

Burnout

Závodní hry mají u hráčů obecně velkou oblibu. Pokud se navíc přijde s něčím netradičním, úspěch je téměř zaručen. V tomto případě tady máme právě takový netradiční závodní projekt, do jisté míry připomínající hru . Podobnost tím větší, že také v případě hry Burnout se jedná o titul připravovaný pro konzoli PS2.

Velký důraz tu je kladen na automobilové srážky a havárie (ostatně při zběsilé jízdě hlavní tepnou velkoměsta jev vysoce pravděpodobný), přičemž výsledný dojem je pro příznivce destrukce více než pozitivní. Burnout je koncepčně specificky pojatá závodní hra. Nabízí arkádový styl jízdy, slibuje rozpumpovaný adrenalin v krvi při nutnosti dodržet časové limity pro dojezd k dalšímu checkpointu na trase, což samozřejmě nezřídka vede k nutným srážkám s okolními automobily na obvykle přeplněné magistrále, které, jak jsem již zmínil, vypadají nicméně velice dobře. Hra nabízí 16 skutečných tratí, nadějete se měst v Americe, Evropě a dokonce v Asii, přičemž zkraje máte přístup jenom do některých úrovní a ty další se otevřou až po vašem úspěchu v režimu Championship. A asi nepřekvapí, že jízda na trati v opačném Burnout směru, navrch ještě v noci, je přes vaši znalost původního okruhu rázem novou výzvou. Tím spíše, že tvůrci tu hodlají na silnici dostat až 300 dalších vozů (taxíky, nákladní vozy, kamióny apod.), přičemž situace na vozovce se bude každou chvíli různit, abyste se tu snad nenudili. Automobily, jež tu máte mít k dispozici, obnášejí výběr vozů rozličných značek, mezi nimiž nechybí ani sportovní typy či pickupy.

Při obvyklém důrazu na singleplayerovou část se nadějeme velkého počtu herních módů pro jednoho hráče: Championship. Hráč tu soutěží proti třem dalším oponentům a proti časovému limitu na několika okruzích za účasti pro tu kterou dobu obvyklého dopravního ruchu. Championship je hlavním režimem hry a postupem skrze tuto část se nadějete nových tratí, dalších herních módů atp. Duel. Klasický závod proti jednomu počítačem ovládanému protivníkovi, kde při úspěchu dostanete nový vůz, jehož lze dále použít v ostatních módech. Single Race. Tady můžete závodit na jakékoliv trati, jíž jste si předtím zpřístupnili skrze Championship. Každý závod probíhá proti třem náhodně vybraným počítačovým oponentům na rušných (samozřejmě) ulicích. Time Attack. V tomto módu nejsou počítačoví oponenti, vaším jediným protivníkem je čas. Burnout Survival. Zde musíte dokončit celá tři kola bez jediné havárie, jinak je Game Over. Zajímavý pokus. Multiplayerový herní mód naproti tomu nabízí toliko klasický Head to Head závod, jehož se zúčastníte proti kamarádovi ve splitscreenu, ale návdavkem sem můžete přibrat další dva počítačové oponety, aby vám tu nebylo snad tak smutno.

Co říci ke způsobu jízdy? Musíte býti opravdu nebezpeční. Čeká vás za to pěkný bonus - když těsně minete nějaké cizí vozidlo, provedete smyk apod., narůstá ukazatel Burn a až bude tento plný, umožní vám docílit fantastického zrychlení! A nebojte se srážek. Díky unikátnímu fyzikálnímu modelu, kdy má každá havárie trochu jiný dopad na vzhled vašeho plechového miláčka, díky pětisekundové opakovačce střetu snímané za přispění 16 kamer z rozličných úhlů, a nakonec díky skutečnosti, že posléze jste vráceni na trať s nepoškozeným vozem, jedná se de facto o příjemné vizuální zpestření vaší snahy o co nejlepší čas a toto schéma tak značně vylepšuje celkovou hratelnost. Jinak o těch pět sekund přicházíte, aby to nebyla zase až taková legrace. Burnout Nejlepší srážky si můžete uložit na paměťovou kartu, přičemž nechybí ani služba Replay Suite, v níž si přetáčíte, zpomalujete či zoomujete pohled na bouračku a máte přístup k jedinečným detailům, jako je lisování plechu, praskání skla a podobných věcí. A to nemluvím o faktu, že po skončení každého závodu lze vyvolat jeho kompletní opakovačku.

Grafické zpracování vypadá skvěle. Detailní modely vozů, realistické zpracování kouře, otisků pneumatik na vozovce, osvětlení apod. Automobily, které tu jsou jako nezbytní statisté v hromadné dopravě, mají mít vysokou AI, která přiměřeně reaguje na chování hráče a jeho oponentů. Pokud se dostanete příliš blízko, začnou zuřivě troubit nebo se vám snaží odklidit z cesty. Jinak na rozdíl od vás dodržují dopravní předpisy, takže pokud je červená, tak zastaví. Vaši počítačoví oponenti mají být draví protijezdci, jejichž chování je odvislé od velké a nebezpečné kumulace dalších vozů v jejich blízkosti, jejich momentálního postavení v závodě atp. Samozřejmě však chtějí vyhrát, stejně jako vy, takže v jejich repertoáru nechybí efektní smyky a dramatické předjíždění v plném provozu, zkrátka nebudou to žádná „béčka“. Závěrem připomeňme hudební doprovod, jenž má být odvislý od situace a bude jí přizpůsobovat své tempo, což zní zajímavě. Ale nejzajímavější na tom je fakt, že se uvedeného titulu z produkce Acclaimu dočkáme už v listopadu tohoto roku na PS2.

BurnoutBurnout

BurnoutBurnout

Autor:


Témata: Need for Speed


Nejčtenější

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Další z rubriky

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.