Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

C&C: Renegade - přípravy vrcholí

  12:00aktualizováno  12:31
Jsou to již téměř dva roky, kdy jsme vám naposledy přinesli ucelený souhrn informací o akční hře C&C: Renegade. Od té doby se ale pár věcí změnilo a navíc se již valem blíží její vydání, takže by bylo záhodno si vše připomenout. Tato akční hra, jejíž děj je zasazen do prostředí série realtimových strategií, za to rozhodně stojí.

Command & Conquer: Renegade Společnost Westwood má na svém kontě již pěknou řádku více i méně úspěšných titulů, ale bezpochyby nejslavnější z nich je série realtimových strategií ze světa Command & Conquer. Ačkoliv již vyšlo slušné množství her z tohoto prostředí, skrývá se zde ještě stále slušný potenciál. Tvůrci se ale rozhodli, že protentokrát trošku pozmění herní koncept a místo aby nám předložili další realtimovku, vytvoří ryze akční hru se vším, co k ní patří. Tento projekt dostal název Command & Conquer: Renegade. To pro vás ale není jistě žádná novinka, vždyť první informace o této hře se objevily již v roce 1999 na veletrhu ECTS. Samotný vývoj hry byl ale komplikovanější, než tvůrci čekali, a tak byl Renegade neustále oddalován a oddalován, až se zdálo, že se jej nikdy nedočkáme. Nyní již konečně probíhá betatesting a pokud se nestane nic nepředpokládaného, měl by se tento titul objevit na pultech obchodů během února příštího roku. No a protože od uveřejnění posledního obsáhlejšího článku, který by se hrou C&C: Renegade zabýval, uplynuly již téměř dva roky, je na čase se na ni podívat znovu. Pár věcí se totiž změnilo - když už nic jiného, musejí tvůrci počítat s tím, že přímou konkurencí pro jejich nejnovější dílo budou takové pecky, jako nedávno vydaná akce Red Faction či připravované pecky Return to Castle Wolfenstein nebo Unreal II. Tomu je pochopitelně zapotřebí se přizpůsobit.

Command & Conquer: Renegade Každá hra má nějaké své hlavní lákadlo, něco, čím se odlišuje od konkurenčních projektů. U hry Command & Conquer: Renegade jej nemusíme dlouho hledat. Ano, jedná se o svět, v němž se děj tohoto titulu odehrává. Ten je totiž důvěrně známý všem milovníkům RTS a ostatní o něm přinejmenším slyšeli. Tentokrát ale konečně budete mít šanci se do dění v něm přímo zapojit, místo abyste jen všechno sledovali pěkně z dálky a z bezpečí. Renegade vás v roli člena speciálního komanda vrhne přímo do té největší vřavy, ale to je z pohledu designu celé hry jediná odlišnost od předchozích RTS. Vše by mělo být zpracováno tak, aby z hlediska návaznosti nebyly mezi Renegade a ostatními tituly z tohoto světa žádné rozdíly. Setkáte se tedy s důvěrně známými budovami, jednotkami a samozřejmě vozidly. Tentokrát ale budete potkávat nepřátelské vojáky pěkně tělo na tělo, budovy budete moci prozkoumávat nejen zvenčí, ale hlavně zevnitř a ve vozidlech se budete moci projíždět jak jen budete chtít. Základní strategické mechanismy zůstanou pochopitelně zachovány - zničíte-li zdroj energie, přestanou fungovat obranné věže, zničíte-li soupeřovu továrnu, může se rozloučit s posilami...

A přesně o tom hra Command & Conquer: Renegade bude. Opět vás tedy čeká dobývání nepřátelské základny, jen z trošku jiného úhlu pohledu. V duchu strategické Command & Conquer: Renegade předlohy ale nebudete jediným superhrdinou, který má tuto náročnou misi splnit, nýbrž jste jedním z mnoha. Nebudete si tedy dělat co budete chtít, ale musíte splnit dané rozkazy, protože na tom často závisí životy ostatních a úspěch celé mise (posily mohou přijít až ve chvíli, kdy vyřadíte z provozu obranu apod.). Je tedy vidět, že pracovníci Westwoodu berou ona slova „akční hra z prostředí světa Command & Conquer“ velice vážně a že hodlají do své akční hry zakomponovat nejen vizuální podobu, ale hlavně ducha realtimových strategií.

Podívejme se též v krátkosti na technickou stránku hry Command & Conquer: Renegade. Poměrně překvapivě se Westwood rozhodl, že nekoupí hotový engine, ale že si vytvoří svůj vlastní. Důvod je poměrně prostý - v době, kdy začaly práce na hře Renegade, ještě nebyl k dispozici žádný, který by splňoval představy a požadavky tvůrců. Ty byly opravdu nestandardní - rozlehlé úrovně, v nichž se pořád něco děje, plynulé přechody z interiérů do exteriérů, přepínání mezi first-person a third-person perspektivou, přičemž by měla být zachována možnost hraní i na sestavách, které nepatří zrovna mezi špičkové. Až finální verze ukáže, nakolik se to všechno tvůrcům podařilo dokázat (zvlášť u onoho posledního bodu panují jisté pochybnosti o splnitelnosti), ale jedno je jisté - množství screenshotů prokázalo, že co se kvalit vizuálního zpracování týče, nebudeme si mít na co příliš stěžovat.

Command & Conquer: Renegade Hra bude pochopitelně podporovat i multiplayer a ten by měl - podobně jako u většiny v současnosti vydávaných titulů - nabízet mnohem lepší zábavu než jen obyčejný deathmatch. Podle všeho by se mělo jednat o jakéhosi křížence TFC, Counter-Striku a strategií Command & Conquer. Vše je pochopitelně mnohem složitější, ale protože popis módu C&C by zabral stejně místa jako celý tento článek, musíme se spokojit s ujištěním, že pokud singleplayerová část Renegade nabízí sžití se světem Command & Conquer, v multiplayeru je tento prožitek ještě mnohem silnější. A to už je co říci. Držme ale zatím naši netrpělivost na uzdě, únor se již kvapem blíží a než se nadějeme, bude hra C&C: Renegade tu. Pak budeme moci zhodnotit, zda to, co na papíře vypadalo tak lákavě, takové je i doopravdy.

Autor:


Témata: Wolfenstein


Nejčtenější

Call of Duty: WWII
Američan na webu prodával kradené kopie Call of Duty: WW2

V americké Indianě byl zatčen muž za přeprodávání fyzických kopií dosud nevydané hry Call of Duty: WWII.  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Mafia: The City of Lost Heaven
Legendární první Mafia je opět v digitální distribuci

Fanoušci nejpopulárnější české hry všech dob si konečně zase mohou koupit její digitální kopii.  celý článek

Porsche v Gran Turismo Sport
Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

Další z rubriky

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?
Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?

Tyhle maminky na eMimino.cz jsou na tom stejně.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.