C&C: Renegade - přípravy vrcholí

  • 359
Jsou to již téměř dva roky, kdy jsme vám naposledy přinesli ucelený souhrn informací o akční hře C&C: Renegade. Od té doby se ale pár věcí změnilo a navíc se již valem blíží její vydání, takže by bylo záhodno si vše připomenout. Tato akční hra, jejíž děj je zasazen do prostředí série realtimových strategií, za to rozhodně stojí.

Command & Conquer: Renegade Společnost Westwood má na svém kontě již pěknou řádku více i méně úspěšných titulů, ale bezpochyby nejslavnější z nich je série realtimových strategií ze světa Command & Conquer. Ačkoliv již vyšlo slušné množství her z tohoto prostředí, skrývá se zde ještě stále slušný potenciál. Tvůrci se ale rozhodli, že protentokrát trošku pozmění herní koncept a místo aby nám předložili další realtimovku, vytvoří ryze akční hru se vším, co k ní patří. Tento projekt dostal název Command & Conquer: Renegade. To pro vás ale není jistě žádná novinka, vždyť první informace o této hře se objevily již v roce 1999 na veletrhu ECTS. Samotný vývoj hry byl ale komplikovanější, než tvůrci čekali, a tak byl Renegade neustále oddalován a oddalován, až se zdálo, že se jej nikdy nedočkáme. Nyní již konečně probíhá betatesting a pokud se nestane nic nepředpokládaného, měl by se tento titul objevit na pultech obchodů během února příštího roku. No a protože od uveřejnění posledního obsáhlejšího článku, který by se hrou C&C: Renegade zabýval, uplynuly již téměř dva roky, je na čase se na ni podívat znovu. Pár věcí se totiž změnilo - když už nic jiného, musejí tvůrci počítat s tím, že přímou konkurencí pro jejich nejnovější dílo budou takové pecky, jako nedávno vydaná akce Red Faction či připravované pecky Return to Castle Wolfenstein nebo Unreal II. Tomu je pochopitelně zapotřebí se přizpůsobit.

Command & Conquer: Renegade Každá hra má nějaké své hlavní lákadlo, něco, čím se odlišuje od konkurenčních projektů. U hry Command & Conquer: Renegade jej nemusíme dlouho hledat. Ano, jedná se o svět, v němž se děj tohoto titulu odehrává. Ten je totiž důvěrně známý všem milovníkům RTS a ostatní o něm přinejmenším slyšeli. Tentokrát ale konečně budete mít šanci se do dění v něm přímo zapojit, místo abyste jen všechno sledovali pěkně z dálky a z bezpečí. Renegade vás v roli člena speciálního komanda vrhne přímo do té největší vřavy, ale to je z pohledu designu celé hry jediná odlišnost od předchozích RTS. Vše by mělo být zpracováno tak, aby z hlediska návaznosti nebyly mezi Renegade a ostatními tituly z tohoto světa žádné rozdíly. Setkáte se tedy s důvěrně známými budovami, jednotkami a samozřejmě vozidly. Tentokrát ale budete potkávat nepřátelské vojáky pěkně tělo na tělo, budovy budete moci prozkoumávat nejen zvenčí, ale hlavně zevnitř a ve vozidlech se budete moci projíždět jak jen budete chtít. Základní strategické mechanismy zůstanou pochopitelně zachovány - zničíte-li zdroj energie, přestanou fungovat obranné věže, zničíte-li soupeřovu továrnu, může se rozloučit s posilami...

A přesně o tom hra Command & Conquer: Renegade bude. Opět vás tedy čeká dobývání nepřátelské základny, jen z trošku jiného úhlu pohledu. V duchu strategické Command & Conquer: Renegade předlohy ale nebudete jediným superhrdinou, který má tuto náročnou misi splnit, nýbrž jste jedním z mnoha. Nebudete si tedy dělat co budete chtít, ale musíte splnit dané rozkazy, protože na tom často závisí životy ostatních a úspěch celé mise (posily mohou přijít až ve chvíli, kdy vyřadíte z provozu obranu apod.). Je tedy vidět, že pracovníci Westwoodu berou ona slova „akční hra z prostředí světa Command & Conquer“ velice vážně a že hodlají do své akční hry zakomponovat nejen vizuální podobu, ale hlavně ducha realtimových strategií.

Podívejme se též v krátkosti na technickou stránku hry Command & Conquer: Renegade. Poměrně překvapivě se Westwood rozhodl, že nekoupí hotový engine, ale že si vytvoří svůj vlastní. Důvod je poměrně prostý - v době, kdy začaly práce na hře Renegade, ještě nebyl k dispozici žádný, který by splňoval představy a požadavky tvůrců. Ty byly opravdu nestandardní - rozlehlé úrovně, v nichž se pořád něco děje, plynulé přechody z interiérů do exteriérů, přepínání mezi first-person a third-person perspektivou, přičemž by měla být zachována možnost hraní i na sestavách, které nepatří zrovna mezi špičkové. Až finální verze ukáže, nakolik se to všechno tvůrcům podařilo dokázat (zvlášť u onoho posledního bodu panují jisté pochybnosti o splnitelnosti), ale jedno je jisté - množství screenshotů prokázalo, že co se kvalit vizuálního zpracování týče, nebudeme si mít na co příliš stěžovat.

Command & Conquer: Renegade Hra bude pochopitelně podporovat i multiplayer a ten by měl - podobně jako u většiny v současnosti vydávaných titulů - nabízet mnohem lepší zábavu než jen obyčejný deathmatch. Podle všeho by se mělo jednat o jakéhosi křížence TFC, Counter-Striku a strategií Command & Conquer. Vše je pochopitelně mnohem složitější, ale protože popis módu C&C by zabral stejně místa jako celý tento článek, musíme se spokojit s ujištěním, že pokud singleplayerová část Renegade nabízí sžití se světem Command & Conquer, v multiplayeru je tento prožitek ještě mnohem silnější. A to už je co říci. Držme ale zatím naši netrpělivost na uzdě, únor se již kvapem blíží a než se nadějeme, bude hra C&C: Renegade tu. Pak budeme moci zhodnotit, zda to, co na papíře vypadalo tak lákavě, takové je i doopravdy.


Témata: Wolfenstein