Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Call of Cthulhu

  12:01aktualizováno  27. ledna 8:10
Když chce někdo udělat nejděsuplnější hru na světě, neprohloupí, když si ke spolupráci přizve psychology (kteří mu řeknou, čeho se lidé nejvíc bojí v reálu), filmaře (kteří mu řeknou, čeho se lidé nejvíc bojí v kině) a H. P. Lovecrafta...
Call of Cthulhu

Vývojáři z Headfirst Production se po prostudování psychologických studií o strachu pustili do výroby hororové hry na motivy fantastického světa spisovatele H. P. Lovecrafta. Call of Cthulhu - Dark Corners of the Earth je sice trochu dlouhý název a v našich končinách by se asi každý neodvážil požádat o něj u pultu, ale jméno spisovatele žijícího na přelomu devatenáctého a dvacátého století má samo o sobě tak dobrý zvuk, že téhle hře nepochybně přiláká dostatek příznivců ještě před vydáním (s nímž se počítá tak někdy na podzim roku 2001). Žánr není ještě tak docela jasný - pravděpodobně z toho vznikne něco mezi adventure, akcí a RPG. Hra bude mít podobu šesti příběhů, z nichž každý bude dále rozdělen na jednotlivé kapitoly. Zatím se uvažuje o ztvárnění částí "Shadow over Innsmouth", "At the Mountains of Madness", "The Shadow Out of Time" a "Dreamlands", ale znáte to - vzhledem k rannému stadiu vývoje se s jistotou nedá tvrdit skoro nic. Na začátku si budete moci vybrat svojí postavu z několika možných, což samo o sobě není žádnou novinkou, ale zato jí je skutečnost, že s ostatními postavami, které si nezvolíte, se setkáte v průběhu hry. Jako NPC vám budou nápomocní dobrými radami nebo důležitými informacemi, jednou pomůžete z nesnází vy jim, podruhé zase oni vám.

Call of Cthulhu

Perspektiva, která se autorům pro jejich záměry zdála nejvhodnější, jest ta z vlastního pohledu. Pro zvýšení hráčova prožitku nebudou na obrazovce vidět žádné ukazatele zdraví nebo počtu nábojů, stejně tak, jako byste je neviděli v reálném světě. Když budete chtít vidět, jak jste na tom se zdravím, podíváte se dolů na svou postavu a krvavé skvrny na oblečení vám o vašem stavu řeknou prakticky všechno (navíc se každý zásah okamžitě projeví na vaší výkonnosti, takže se o svém zranění dozvíte i bez vizuální kontroly). Podobné je to se zbývajícími náboji - prostě zvednete zbraň na úroveň očí a pohledem na ni zkontrolujete, kolikrát ještě můžete vystřelit. Jednou z uváděných předností licencovaného enginu Netimmerse (použitém v chystaném Simonovi 3D) je jeho schopnost velmi realisticky pracovat se stíny, což je pro hororovou tématiku přednost takřka stěžejní. Poměrně zajímavá je i informace, jaké tituly autoři jmenují, jsou-li dotázáni na zdroje inspirace: Half-Life (hratelnost), Kingpin a Quake 3 (grafika), Resident Evil (hororová atmosféra). Směsice je to různorodá a cíle vysoké - Call of Cthulhu prý má být "nejatmosféričtější a nejhrůznější hororová hra, jakou jste kdy dostali do ruky".

Autor:


Témata: Half-life, Psycholog


Nejčtenější

The Orange Box
Risk, který vyšel. Legendární The Orange Box oslavil desáté narozeniny

Už je to deset let, co vyšel slavný The Orange Box od firmy Valve. Nápad vydat tři nové, zcela odlišné hry v jedné krabici, byl sice na první pohled šílený,...  celý článek

Civilization III
Třetí díl kultovní Civilization je dočasně zdarma. Nepropásněte ho

Využijte časově omezené nabídky a zařaďte si starší, ale stále skvěle hratelný třetí díl Civilizace do vaší steamové knihovny úplně zdarma.  celý článek

Gabe Newell
Gabe Newell se díky Steamu zařadil mezi 100 nejbohatších Američanů

Slavný ředitel firmy Valve patří podle magazínu Forbes mezi stovku nejbohatších Američanů.  celý článek

Cook, Serve, Delicious! 2!!
Ukažte Pohlreichovi, kdo je tady šéf. Recenze Cook, Serve, Delicious 2

Gastronomie už pomalu proniká i do her. Druhý díl originální akční hry Cook, Serve, Delicious! 2!! je tak povedený, že pobaví i toho, koho vařit vůbec nebaví.  celý článek

Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser’s Minions
Hopsavé RPG je zpět a krásnější. Recenze Mario & Luigi: Superstar Saga

Netradiční, avšak stoprocentně funkční a zábavná kombinace RPG a hopsačky se ukázala jako recept na hit. Proč si tak nezopakovat díl, kterým to vše začalo?  celý článek

Další z rubriky

Mafia: The City of Lost Heaven
Legendární první Mafia je opět v digitální distribuci

Fanoušci nejpopulárnější české hry všech dob si konečně zase mohou koupit její digitální kopii.  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.