Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Call of Cthulhu

  12:01
Když chce někdo udělat nejděsuplnější hru na světě, neprohloupí, když si ke spolupráci přizve psychology (kteří mu řeknou, čeho se lidé nejvíc bojí v reálu), filmaře (kteří mu řeknou, čeho se lidé nejvíc bojí v kině) a H. P. Lovecrafta...
Call of Cthulhu

Vývojáři z Headfirst Production se po prostudování psychologických studií o strachu pustili do výroby hororové hry na motivy fantastického světa spisovatele H. P. Lovecrafta. Call of Cthulhu - Dark Corners of the Earth je sice trochu dlouhý název a v našich končinách by se asi každý neodvážil požádat o něj u pultu, ale jméno spisovatele žijícího na přelomu devatenáctého a dvacátého století má samo o sobě tak dobrý zvuk, že téhle hře nepochybně přiláká dostatek příznivců ještě před vydáním (s nímž se počítá tak někdy na podzim roku 2001). Žánr není ještě tak docela jasný - pravděpodobně z toho vznikne něco mezi adventure, akcí a RPG. Hra bude mít podobu šesti příběhů, z nichž každý bude dále rozdělen na jednotlivé kapitoly. Zatím se uvažuje o ztvárnění částí "Shadow over Innsmouth", "At the Mountains of Madness", "The Shadow Out of Time" a "Dreamlands", ale znáte to - vzhledem k rannému stadiu vývoje se s jistotou nedá tvrdit skoro nic. Na začátku si budete moci vybrat svojí postavu z několika možných, což samo o sobě není žádnou novinkou, ale zato jí je skutečnost, že s ostatními postavami, které si nezvolíte, se setkáte v průběhu hry. Jako NPC vám budou nápomocní dobrými radami nebo důležitými informacemi, jednou pomůžete z nesnází vy jim, podruhé zase oni vám.

Call of Cthulhu

Perspektiva, která se autorům pro jejich záměry zdála nejvhodnější, jest ta z vlastního pohledu. Pro zvýšení hráčova prožitku nebudou na obrazovce vidět žádné ukazatele zdraví nebo počtu nábojů, stejně tak, jako byste je neviděli v reálném světě. Když budete chtít vidět, jak jste na tom se zdravím, podíváte se dolů na svou postavu a krvavé skvrny na oblečení vám o vašem stavu řeknou prakticky všechno (navíc se každý zásah okamžitě projeví na vaší výkonnosti, takže se o svém zranění dozvíte i bez vizuální kontroly). Podobné je to se zbývajícími náboji - prostě zvednete zbraň na úroveň očí a pohledem na ni zkontrolujete, kolikrát ještě můžete vystřelit. Jednou z uváděných předností licencovaného enginu Netimmerse (použitém v chystaném Simonovi 3D) je jeho schopnost velmi realisticky pracovat se stíny, což je pro hororovou tématiku přednost takřka stěžejní. Poměrně zajímavá je i informace, jaké tituly autoři jmenují, jsou-li dotázáni na zdroje inspirace: Half-Life (hratelnost), Kingpin a Quake 3 (grafika), Resident Evil (hororová atmosféra). Směsice je to různorodá a cíle vysoké - Call of Cthulhu prý má být "nejatmosféričtější a nejhrůznější hororová hra, jakou jste kdy dostali do ruky".

Autor:
Témata: Half-life, Psycholog
  • Nejčtenější

Generuje obrázky do hry pomocí AI, za 10 hodin práce vydělá 350 tisíc

Tvůrci virtuálních kartiček Champions of Otherworldly Magic přiznávají, že vizuální podobu jejich...

Je Fallout nejlepší videoherní seriál? Recenzenti mají jasno

Sci-fi seriál natočený podle populární série her Fallout sbírá v zahraničí skvělá hodnocení. Vypadá...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Zavzpomínejte si na magická devadesátá léta ve hrách

Devadesátá léta patří v oblasti počítačových her mezi zlatou éru. V době rychlého rozmachu...

Čeští Warhorse slibují brzké oznámení nové hry. Co by to tak asi mohlo být?

Více než šest let od vydání nejvýznamnější české hry posledních let Kingdom Come: Deliverance...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nová zbraň do Call of Duty stojí více než samotná hra

V rámci propagace posledního filmu o obřím opičíkovi King Kongovi přibyla do populární hry Call of...

Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu

Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...

Digitální láska. Kdo jsou nejzajímavější videoherní milenci

Premium Láska je prý něco, po čem touží spousta z nás. A očividně není řeč jen o reálných osobách, ale...

Vrací se Rayman, ale zase ne tak, jak bychom si přáli

Série Rayman patří k těm nejlepším hopsačkám vůbec, nový díl je ovšem v nedohlednu. Letos se chystá...

Take-Two v únoru řekli, že nebudou propouštět. Teď propouští 5 % zaměstnanců

Společnost Take-Two je dalším gigantem videoherního průmyslu, který se odhodlal k masivnímu...

Náhle zemřel zpěvák Maxim Turbulenc Daniel Vali, bylo mu 53 let

Ve věku 53 let zemřel zpěvák skupiny Maxim Turbulenc Daniel Vali. Letos by se svou kapelou oslavil 30 let na scéně....

Vykrojené trikoty budí emoce. Olympijská kolekce Nike je prý sexistická

Velkou kritiku vyvolala kolekce, kterou pro olympijský tým amerických atletek navrhla značka Nike. Pozornost vzbudily...

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by použil tester, nebo...

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Ve StarDance zatančí Vondráčková, Paulová, hvězda Kukaček i mistryně světa

Tuzemská verze celosvětově mimořádně úspěšné soutěže StarDance britské veřejnoprávní televizní společnosti BBC se už na...