Série Call of Duty využívá již od roku 2005 stejný engine, při vývoji každého dílu se však technologie dočká vylepšení. Základem je kód idTech 3, tedy titulu Quake 3 z roku 1999. Ve hře jsou však vidět i novější technologie jako bumpmapping, která vytváří iluzi drobných detailů na 3D objektu.
Black Ops 2Black Ops 2 je nejnovějším dílem populární série stříleček Call of Duty. Části hry se tentokrát odehrávají i v budoucnosti (více o hře). |
Řada hráčů i kritiků tak označuje použitou technologii za zastaralou. Vývojáři Black Ops 2 to však popírají. Aktualizace enginu je prý zásadní. Šéf vývojářů Mark Lamia ji připodobnil k renovaci domu.
Při rekonstrukci prý není třeba vytrhat základy, stačí například přepracovat kuchyň, vymalovat a dům nově natřít. "Můžete podniknout i tak drsnou rekonstrukci jako výměnu potrubí, a takový typ úprav děláme my," tvrdí Lamia.
Části enginu, které jsou v dobrém stavu, tak tým ponechává a pracuje jen na technologiích, jež jsou například zastaralé či zcela chybí. "Dvě oblasti, na které jsme se s touto hrou soustředili, byla grafika a světla," řekl Lamia. V potaz stále berou nárok stabilních šedesát snímků za vteřinu (FPS), což se týmu podařilo naplnit.
Zůstává však otázkou, zdali jsou průběžné aktualizace staré technologie dostačující. Vizuální stránka Call of Duty začíná působit v porovnání s novými tituly zastarale. A některé stávající technologie nepracují tak dobře jako v novějších enginech.
Vývoj zcela nových technologií by však znamenal značnou finanční investici a potenciální komplikaci pro dvouleté cykly vydávaní jednotlivých titulů. A ostatně i recyklace stávajících textur by okamžitě byla do očí bijící.