Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Call of Juarez: Bound in Blood - akční Divoký západ

  0:01aktualizováno  0:01
Tahle akce má opravdu značný potenciál - parádní prostředí Divokého západu, dva ústřední charaktery, silný příběh a nelítostné přestřelky.

Call of Juarez: Bound in Blood

Call of Juarez: Bound in BloodPolské studio Techland se dlouhou dobu muselo v rámci středoevropského vývojářského bloku držet někde za předními hráči, kteří byli vesměs z Česka, ať už šlo o Bohemia Interactive Studio nebo Illusion Softworks.

Ale buďme upřímní: tato dvě studia v poslední době zrovna nepřekypují vydanými tituly, a když, tak to žádná velká sláva není. Do popředí se tak nenápadně dostal právě Techland; firma, která šlape evidentně velice dobře, disponuje vyspělými technologickými nástroji vlastní výroby a teď už pravděpodobně i silnou značkou, kterou se rozhodl zaštítit sám velký Ubisoft.

Ta značka se jmenuje Call of Juarez a její příběh se začal psát před zhruba třemi lety, kdy se objevil první díl. A to celkem nečekaně. Od polské střílečky z Divokého západu jsme čekali přinejlepším kvalitnější budgetovku. Proto nás výsledek tak překvapil.

Call of Juarez: Bound in BloodO žádnou budgetovku rozhodně nešlo. Call of Juarez bylo naopak plnohodnotnou a podle mnohých prvotřídní akcí, která se konečně neodehrávala ve sci-fi nebo fantasy prostředí. Vyprávěla silný příběh, představila dva odlišné ústřední charaktery, disponovala poutavými úkoly, jež jí nedovolovaly zapadnout do stereotypu a i ta akce byla nakonec dost zábavná.

Pravda, z Call of Juarez se nestal úplný hit, zejména pak prodejní. To však musíme připsat na vrub zejména horší marketingové podpoře. Poláci si totiž hru financovali víceméně sami, a tak si nemohli dovolit prorazit na silně obsazené trhy, jako je například ten americký.

Call of Juarez: Bound in BloodPokračování s podtitulem Bound in Blood má v této otázce mnohem lepší karty. Hra už je jednak určitému okruhu hráčů dobře známá – vytvořila si opravdu sympatické povědomí, a navíc je tu onen Ubisoft, který ji podpoří řádnou reklamní masáží. To je vidět už od samého počátku. Jen co Techland hru ohlásil, už jsou tu první preview, spousta obrázků a videí.

A Ubisoft rozhodně nevstupuje do žádného podezřelého podniku. Přesně naopak, Call of Juarez: Bound in Blood vypadá na parádní akci se vším všudy. Autoři se poučili z menších přešlapů v předchůdci a hodlají vytvořit ryzí akci.

Koncept dvojice postav bude v případě Bound in Blood ještě prohlouben. Zatímco v jedničce jsme hráli za reverenda Raye a mladíka Billyho, což byly relativně cizí postavy, v pokračování Billyho nahradí Rayův bratr Thomas.

Call of Juarez: Bound in BloodAbychom to upřesnili. Dějově půjde o prequel, kde Ray ještě nevstoupil do duchovních služeb. V průběhu hry bychom se ale měli dozvědět, proč tak později učinil. Oba bratři každopádně narukovali do americké občanské války, aby bojovali proti Yankees.

Jenže služba ve zbrani jim evidentně nevoní, a tak se hned v první – částečně tutoriálové – misi, v níž se skutečně bojuje na frontě, rozhodnou dezertovat. To jim však neodpustí jejich velitel Barnsby, jenž se je trochu nelogicky rozhodne po zbytek hry pronásledovat.

To však bude – pro určité zpestření – jen jedna z příběhových linek. Děj má být opět velice kvalitní a propracovaný. Bude totiž sloužit jako motivátor k dalšímu hraní. A je opravdu na co se těšit, zejména potom na kooperaci i konfrontaci obou bratrů.

Call of Juarez: Bound in BloodJejich souznění můžeme rozdělit v podstatě do tří kategorií. V některých z celkem patnácti misí budou postupovat bok po boku a doplňovat se. Hráč přitom bude ovládat jen jednoho z nich, druhého se chopí umělá inteligence. Bude však možné si vybrat.

Ve druhé kategorii se cesty bratrů rozdělí, ať už za stejným nebo odlišným účelem. Tady by si hráč měl střihnout příběhy obou z nich a určité odbočky vybírat jen v okrajových případech. Ve třetí kategorii však bráchové z nějakého důvodu stanou proti sobě. Tady si opět pravděpodobně budete muset vybrat stranu.

A nepůjde jen o odlišnou vizuální schránku. Zatímco Ray je tím opravdovým bijcem, který více vydrží a s koltem dokáže napáchat větší neplechu, Thomas je spíše agilní, umí se dostat na střechy domů a zde operovat s odstřelovačkou. Místy by tak hra měla připomínat třeba Assasins Creed.

Call of Juarez: Bound in BloodZcela jistě jednou z největších předností hry je její umístění na Divoký západ. Toto prostředí autoři dokáží vykreslit s opravdovou grácií, což dokázali už v předchůdci. Ovšem obrázky a videa z Bound in Blood ukazují ještě mnohem zajímavější zážitek. Na takovém pozadí, plném kovbojských, ale i legendárních příběhů je radost hrát.

Budete se pohybovat jak v pustinách, které by měly mít otevřenější strukturu a hráče tolik nesvazovat, tak v dobových městech. Dodejme ještě, že se hra bude odehrávat na hranicích (a dokonce i za nimi) s Mexikem. Potkáte tu zajímavé charaktery, například lovce odměn či mexické prostitutky. Zkrátka idylka.

Občas bude zapotřebí zdolat delší pasáže, což samozřejmě nebudete činit pěším způsobem. Tehdy usednete do koňského sedla a budete si připadat jako skuteční páni nad prérií. Chybět by ale neměla ani mise v kánoi.

Call of Juarez: Bound in BloodNedílnou součástí Bound in Blood má být multiplayer, a to převelice propracovaný. Nepůjde jen o deathmatch, ale i řadu zajímavých módů, jako je lov hledaného zločince či eskorta důležité osoby. Chybět však bude kooperativní mód, který by hře slušel, ale podle autorů je neproveditelný kvůli spletitosti příběhu.

To ale nakonec pravděpodobně vadit nebude. Call of Juarez: Bound in Blood totiž vypadá, že dobře obstojí i bez dalších módů. Opravdu hodně se těšíme na singleplayerový příběh, jenž by měl potvrdit smysluplnost tohoto žánru. A pokud se povede vyvážit, tak má velké šance na úspěch i hra více hráčů.

Autor:


Témata: Přestřelka, Ubisoft


Nejčtenější

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Další z rubriky

Nedd for Speed: Payback
Přesně jako Rychle a zběsile. První dojmy z Need for Speed: Payback

Vyzkoušeli jsme nový díl oblíbené závodní série a jsme více než spokojeni. Payback je perfektní arkáda s důrazem na příběhovou složku.  celý článek

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.