Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Call Sign: Charlie - 'Nam na monitoru

  12:00aktualizováno  12:06
V dílnách slovenského studia Outsider Development se pilně pracuje na 3D taktické akci z prostředí vietnamské války. I když je do vydání hry ještě daleko, stojí rozhodně za to si Call Sign: Charlie blíže představit. Vypadá totiž velmi dobře - a to nejen díky optimalizaci pro grafické karty GeForce 3.

Call Sign: Charlie

Relativně mladý slovenský tým Outsider Devepopment, který v roce 1996 založila trojice Milan Lukovič, Tomáš Roller a Martin Surovcek, začal na Call Sign: Charlie pracovat již před více než dvěma lety - počátek vývoje se datuje (paradoxně) na apríla, tedy první duben 1999. Z počátku mělo jít o 2D hru podobnou oblíbenému Command & Conquer, ale nakonec se tým rozhodl pro radikální řez v podobě přidání ještě jednoho rozměru. Základ zbrusu nové taktické akční hry byl tedy na světě.

Jak již sám název napovídá, přesuneme se v Call Sign: Charlie do zelené vietnamské džungle, přesněji řečeno do let 1964 - 1975, kdy v této jinak idylické krajině zuřila nelítostná válka. Hráč dostane pod svou kontrolu jednotku elitních Zelených baretů, jejímž úkolem je plnění různých bojových (zejména diverzních) akcí v nepřátelském týlu. Podobně jako u ostatních her tohoto žánru (namátkou Rainbow Six, Flashpoint, Codename Outbreak), bude i zde kladený velký důraz na maximální autentičnost prostředí (nad bojištěm se budou prohánět helikoptéry i "populární" MiGy-21), taktickou vyzrálost a volnost (používání vozidel, letadel i většiny tehdejšího zbrojního arzenálu obou stran je samozřejmostí). Silnou stránkou Call Sign: Charlie by měl být také multiplayer, který bude podle slov Call Sign: Charlie autorů velmi realisticky připomínat skutečný boj. Kromě "samozřejmostí" v podobě smrti po jednom dobře mířeném zásahu, nebo přebíjení zásobníků tu na hráče čekají i méně časté jevy - představa zaseknutého samopalu uprostřed zoufalé obrany strategického bodu jistě není zrovna nejpříjemnější. Také úkryt před nepřátelskou palbou za chatrnou prkennou stěnou končí nemilosrdným provrtáním poctivého amerického těla neméně poctivým ruským olovem. Naštestí se všechny nevýhody pěchotního boje konce minulého století vztahují i na protivníky, čehož lze velmi dobře využít k vlastnímu užitku.

Kromě vyspělého designu by měl Call Sign: Charlie disponovat i velmi dobrým grafickým enginem s příznačným pojmenováním "Charlie", který používá technologii OpenGL a je (zatím) optimalizovaný pro grafické karty GeForce 3. Kromě čistě hrubé síly v podobě rozlehlých levelů, animované vegetace, proměnlivého počasí, volumetrické mlhy, zón poškození u jednotlivých objektů, nebo překrásných odrazů okolního dění od naleštěných kovových povrchů je nutné ocenit i kreativní práci grafiků - pohled na vojáky v plné polní usazené uvnitř vrtulníku, popřípadě procházka vietnamskou vesnicí se slony a obligátními rákosovými střechami skvěle evokuje atmosféru válečných filmů - člověk jenom čeká, kdy zpoza rohu Call Sign: Charlie vyskočí Elias. Majitelé slabších strojů jistě potěší zpráva, že všechny 3D modely budou mít adaptivní úroveň detailů. Zajímavou vymožeností bude "rodičovský zámek", který umožní vypnout krvavé grafické efekty (co se dá dělat - vietnamská válka nebyla pro citlivky), aby nedošly milé ratolesti duševní újmě při pohledu na zmasakrované příslušníky Vietkongu.

Uvidíme, jak bude nakonec Call Sign: Charlie vypadat v reálu - první screenshoty vypadají velmi pěkně, a tak nezbývá než se těšit na hratelné demo, které autoři slibují vydat hned, jak se jim podaří do hry implementovat všechny vymoženosti moderní války. Vzhledem k tomu, že se s dokončením počítá na druhé čtvrtletí roku 2003 a tým ještě musí najít dostatečně silného vydavatele, bude ono čekání na demo (o plné verzi nemluvě) ještě hodně dlouhé. Dobrých her z prostředí vietnamské války však nikdy není dost...

Autor:


Témata: Letadlo


Nejčtenější

Cuphead
RECENZE: Nesnesete pomyšlení na to, že prohráváte? Cuphead není pro vás

Kdyby ve 30. letech existovaly videohry, určitě by byly dvourozměrné a zatraceně těžké. Stejně jako Cuphead.  celý článek

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Layton's Mystery Journey
Nová hrdinka, stará a dobrá hratelnost. Recenze Layton's Mystery Journey

Další díl z hádankářské série Professor Layton vyměnil hlavního hrdinu za hrdinku, je o něco víc „casual“, jinak ovšem zachovává všechny dobré stěžejní prvky....  celý článek

Další z rubriky

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Wolfenstein II: The New Colossus
S PC verzí Wolfensteina II budete velmi spokojeni, slibuje vývojář

Koncem října se vrátí B.J. Blazkowicz, aby konečně vyhnal z Ameriky nacisty, kterým se v alternativní realitě podařilo vyhrát druhou světovou válku. Vývojáři...  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Vyfoťte, vystavte, prodejte
Vyfoťte, vystavte, prodejte

Prodávejte jednoduše přes mobilní aplikaci Bazar eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.