Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Carmageddon II: Carpocalypse now!

  6:45aktualizováno  9. července 2001 1:21
Carmageddon II: Carpocalypse now!
BonusWeb doporučuje! CARMAGEDDON II: Carpocalypse now!

Lidičky utečte, kdo můžete! Nemilosrdný Max Damage se objevuje již s druhým pokračováním těchto nejbrutálnějších "závodů" v ještě brutálnějším kabátě!

Při psaní této recenze na jednu z nejkrvalečnějších her, jakou jsem kdy hrál, poslouchám, jak už je mou povinností, skupinu Iron Maiden, což doplňuje tuto hru audiostopami, ale o tom později. Carmageddon II, jak je všem určitě dobře známo, byl hrou nadmíru očekávanou a jeho fandové bouřlivě odpočítávali dny jeho vydání a každý den bouřlivě oslavovali blížící se jatka. Rozhodně tímto tahem neprohloupili, protože druhý Carmageddon je zkrátka cool. Kvůli svojí krvelačnosti měl i první díl dost velké problémy, a tak se v některých zemích (Velká Británie, Itálie) nesměl prodávat, ale milí nedočkavci z těchto zemí ještě ten den ráno, co Carmageddon vyšel, čekali na hraničních přechodech a po otevření nejbližšího PC shopu nedočkavě vytahovali své penězi napěchované peněženky. CARMAGEDDON II: Carpocalypse now! Nuže není divu, že díl druhý postihlo totéž neštěstí zlehčené tím, že se Carmageddon II distribuoval v těchto zemích v jiných verzích, a to ve verzích, kde jsou místo klidně pochodujících, nicnetušících lidiček potácející se lehce nažloutlé a ztrouchnivělé zombie, z nichž místo jasně červené krve vystřikuje žlutá až zelená tekutina přirovnatelná tak k citrónovému sirupu a místo jasně viditelných odpadávajících končetin lidského těla létá jen žluté neznámo. Toto by se lidem rozhodně nelíbilo, a tak jen po chvíli jeho vydání vyšel na internetu patch, který upravoval žlutou tekutinu na krev a zombie částečně polidšťoval. V Německu však měl první díl ještě větší problémy, a tak je to tam s dvojkou nějak komplikované (snad ještě jiná verze).

Max Damage

Asi se nikdo nebude divit, když napíšu, že hlavním hrdinou zůstává většinou oblíbený Max Damage, tzn. že většina věcí a styl hry je úplně stejný jako v jedničce. Jedná se pořád o závod, jehož cílem je buď totální zničení všech oponentů, nebo projetí určité trasy, za určitou dobu. Doba jde dopředu, a tak se nesmíme divit, že místo divných placatých lidiček se tu objevují skoro dokonale vymodelované postavičky s obdobným vřískotem jako v jedničce. CARMAGEDDON II: Carpocalypse now! Když poprvé spatříte Carmageddon II, budete se divit, dokud si nezvyknete na skutečnost, že s nevinnými chodci si můžete dělat, co vás jenom napadne. Po sražení chudáka chodce jej klidně můžete vléct na předním skle ještě dalších 100 metrů, dokud vám z kapoty nesletí (dokonalá podívaná z kabiny). Při sražení chodce ve větší rychlosti se většinou rozletí na množství malých kusů a po takto zlikvidovaném houfu lidí zůstane jen hromádka sraček. Naprosté novum je, že se v průběhu jízdy dají otevřít dveře a pohodlně srážet chodci, což oceníte hlavně na náměstí. Fyzický model auta se také změnil, samozřejmě k lepšímu. Při naražení do zdi, do oponenta, nebo do jiné pevné překážky se model deformuje a místy to připomíná staré dobré Destruction Derby. Deformované místo přesně odpovídá místu nárazu, při menším "ťuknutí" auta se kus kapoty třeba jen odchlípne, zůstane viset ve vzduchu a ve velké rychlosti odletí. Při pádu z velké výšky se může klidně stát, že vám opadají všechny venkovní plechy, poté auto vypadá jako plážová bugatka. Co považuji za dokonalost je, že při přímém nárazu do hrany zdi, nebo do pevné značky, samozřejmě ve velké rychlosti, se auto rozpůlí na dvě poloviny, z čehož jedna někdy pokračuje v jízdě. Není to zrovna dvakrát příjemné, když vám chybí zničit jednoho oponenta a náhle se před vámi objeví cedule směru jízdy :-)

CARMAGEDDON II: Carpocalypse now!

Die Anna

Ohledně aut a všech vehiclů ve hře se dost věcí změnilo. V díle prvním bylo na výběr ze dvou driverů a to Maxe a Anny, kteří měli stejná auta jen s odlišnými barvami. Teď je tu jen Max se základním autem Eagle 3. Pokud vaše srdce prahne po jiném, lepším autě, nezbývá vám nic jiného, než si na něj "vydělat". Tedy spíše získat v průběhu závodu. Na tratích se vyskytují všemožné bonusy a překvápka, ze kterých máte peníze, nebo můžete rovnou vjet do banky, posbírat všechny finance a zase vesele odjet. Po zničení oponenta a po úspěšném dokončení závodu získáváte určitou sumu peněz. Za vaše úspory si můžete po závodě koupit dobitá auta, která mají určité hodnoty jim příslušné (výkon, velikost). Ze začátku se vyplatí spořit, protože je vaše auto stejně nejlepší, ale později, když se objeví obrovské vehicly a vaše "autíčko" už na ně nebude stačit, je čas jednat a koupit to nejlepší. Poté se bude konto zvyšovat a snad každý fanda si založí sbírku aut. Ke konci hry již bude jen málo aut, které nebudete vlastnit. Najdeme tady starého dobrého Vláda s trochu upgradovanou formulí, mnohým oblíbeného Twistera s kupodivu naprosto stejným dragsterem a neporazitelného Pitbulla s největším a nejmocnějším autem ve hře. Novinek je tu ale víc než dost. Nejslabší jsou "motokáry", najdeme tu mnoho průměrných vozů jako auto s vrtulemi místo světel, starodávné vozítka, broučky. Ve střední kategorii jsou různé tahače, autobus, kombajn, letadlo - kupodivu jen pojízdné a nakladač sena. V nejvyšší kategorii je podle mne jen již zmiňovaný Pitbull, na kterého asi žádné auto nemá s čistou duší. Překvapila mne skutečnost, že Die Anna je zařazena mezi normální jezdce, tudíž ji musíte také vyhrát.

CARMAGEDDON II: Carpocalypse now!

Upgrady (motor, ofenzíva, armor) na auto se, jak by si někdo mohl myslet nekupují, ale sbírají přímo v průběhu závodu. Často se nacházejí na hůře dostupných a méně viditelných místech jako jsou střechy domů, paneláků, v podzemních garážích... Problém je v tom, že napřed musíte najít sloty, do kterých se tyto upgrady zasunují. Když najdete na cestě motor, nebo zlatou boxerku (ofenzíva), je to zpočátku divné, ale také to závisí na zvyku.

Tratě a závodiště jsou zpracovány podobně jako v jedničce. Závody probíhají ve městech, na sněžných útesech, na lodi, na letišti a v mnoha dalších lokacích. Vytknout by se dal snad jen dost malý počet tratí, které se několikrát za hru opakují s jinak vytyčenou trasou. Ve hře je deset skupin, v každé z nich jsou tři závody a jedna bonusová trať. Bonusové kola jsou to nejhorší, co mohli autoři vymyslet, protože jsou povinné a nedají se nijak přeskočit. Plníte v nich různé hrůzostrašné úkoly, ze kterých vás tak po týdenním hraní čeká ústav doktora Chocholouška. Když nemusíte projet za určitý nesmyslný timelimit, který se nedá zvyšovat přejížděním lidí, nesmyslně dlouhou a obtížnou trasu, tak tu na vás čeká přeskakování ze střechy na střechu a ničení neškodných satelitů.

Carmageddon II: Carpocalypse now!
Výrobce: Stainles Steel
Distributor: SCI
Minimální konfigurace: P166 MHz, 16 MB RAM
Doporučená konfigurace: P II 300, 64 MB RAM
3D karty: Ano
Multiplayer: Ano
Verdikt: Carmageddon II je naprostá povinnost pro všechny hráče a nepořídí si jej asi jen odpůrci násilí!
Hodnocení 8/10
Jindy zase musíte přejet za danou dobu pacienty, kteří utekli z nemocnice, nebo odjistit finální bombu a za minimální zbylý čas uprchnout... Na druhou stranu by byla hra moc krátká, lehká a člověk by ji dohrál klidně za jedno odpoledne, takhle vám budou stačit asi dva týdny velice klidné pařby. Pochválení si zaslouží i mapa tratí, která vás mile překvapí hned po prvním shlédnutí, protože je velice podrobná a mnohem lépe udělaná než v prvním díle.

Malým nedostatkem je snad jen nepřítomnost xichtu Maxe v levém horním rohu, což je pro mnoho hráčů přehlédnutelným nedostatkem. Multiplayer je řešen tím způsobem, že počítač automaticky přidělí hráči auto bez možnosti výběru, dobrá zábava spíše pro více lidí. Hudbu ztvárnila skupina Iron Maiden, která rozhodně ještě víří krev v již určitě adrenalinem napumpovaných žilách.

Varování ministra pařanství: Carmageddon II je jen pouhou počítačovou hrou, proto se nedoporučuje praktikovat ji ve skutečnosti!

Autor:




Nejčtenější

Grand Theft Auto 5
Jakým typem hráče jste?

Stejně jako se hry dělí do mnoha různých žárů, z nichž každý má svoje specifické publikum, dělí se do kategorií i hráči. Vzájemné nepochopení těchto skupin pak...  celý článek

Porsche v Gran Turismo Sport
Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Fire Emblem Warriors
RECENZE: Ve Fire Emblem Warriors sekáte nepřátele po desítkách najednou

Ve Fire Emblem Warriors budete na bojišti rozsévat smrt jako nepřemožitelný hrdina nebo hrdinka. A to vše umocněné přepálenými animacemi zdrcujících úderů.  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Další z rubriky

Impact Winter
RECENZE: Postapokalyptický Impact Winter vás odnaučí milovat zimu

Očekávaný simulátor přežití Impact Winter vám ukáže, že konec světa bude pěkně ledový. Jako vedoucí skupiny přeživších se budete muset postarat nejen o sebe,...  celý článek

Hellblade: Senua's Sacrifice (PC)
Hellblade je dokonalá simulace šílenství, kde vítězí forma nad obsahem

Netrpělivě očekávaná hra Hellblade klame tělem. Místo akční a brutální hratelnosti přináší spíše přemýšlivou návštěvu do hlavy člověka postiženého duševní...  celý článek

StarCraft: Remastered
Strategická legenda baví i po 19 letech. Recenze StarCraft: Remastered

Blizzard ohlásil něco, co snad každého hráče z devadesátých let muselo zahřát na duši. Remaster nejproslulejších her, na kterých už se, buďme upřímní, zub času...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.