Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Carmageddon TDR 2000

  12:00aktualizováno  9. července 2001 1:52
Považujete brutalitu ve hrách za zbytečnou a nesmyslnou? Zdá se vám odporné, když ve hře narazíte na volně se povalující krvácející údy? Bojíte se rychlé jízdy plné smyků a karambolů? V případě, že je jedna z vašich odpovědí kladná, raději ani nečtěte dál.

Carmageddon TDR 2000Považujete brutalitu ve hrách za zbytečnou a nesmyslnou? Zdá se vám odporné, když ve hře narazíte na volně se povalující krvácející údy? Bojíte se rychlé jízdy plné smyků a karambolů? V případě, že je jedna z vašich odpovědí kladná, raději ani nečtěte dál. Stejně jako v třetím pokračování dnes již kultovního Carmageddonu se ani v téhle recenzi krví nijak šetřit nebude.

Nejdříve si vysvětlíme pojmy. Zákon schválnosti opravdu funguje, jinak si totiž nedovedu vysvětlit, proč jsem dostal na recenzi verzi, ve které se místo chodců a důchodců vyskytují zatuchlé zombies. Červenou tekutinu nahradil odporný zelený sliz, jenž z mrtvolek při porážce stříká. Někdo má prostě tu smůlu, že zemře dvakrát. V existenci více verzí nehledejte nic mystického, vysvětlení je poměrně nasnadě. V některých státech se krvavá verze Carmageddonu nesmí prodávat (Velká Británie, Německo, Itálie...), proto se autoři uchýlili k takovéhle fintě. Buďte rádi, že nežijete například v Německu.

Druhý díl se vyznačoval tím, že samotné závodění občas ustupovalo příliš do pozadí na úkor přejíždění lidiček a domácích mazlíčků. Proto autoři přišli s kompromisním řešením tří herních režimů ve hře. Ten nejzákladnější, důležitý zejména pro hru jednoho hráče, tvoří Carmageddon TDR 2000obsáhlá kampaň. V kampani na vás čeká celkem devět odlišných herních prostředí, přičemž každé z nich obsahuje hned několik misí. Ano, misí - mimo závodění se v Carmageddonu objevuje také plnění přehršle úkolů. Každé prostředí lze definovat jako soběstačné, bez závislosti na vaší osobě v něm funguje systém dopravy, chodci si vesele štrádují po ulicích... To vše dává dojem, že se neustále něco děje.

Rozmanitost misí dává tušit, že se při jejich vytváření někdo docela hodně bavil. Ačkoliv sužující časový limit občas docela naštve, nápaditost a kvalitní návrhy úrovní vám to bohatě vynahradí. Někdy stačí pouze někam dojet, vyzvednout to a zavést na stanovené místo. Jindy zase naložíte bombu a na určeném místě ji odpálíte, či tlačítkem aktivujete nějakou akci. Třeba ohromná gorila v prvním prostředí vám svými pěstmi vydláždí cestu do další úrovně. Zajímavá je i mise, opět jedna z prvních, kdy se autem snažíte zneškodnit žraloka ve vodě. Možná si říkáte, že to není nijak složité, ale chyba lávky, ve vodě se pohybujete mnohem pomaleji.

Velké zásluhy na skvělé hratelnosti nelze upřít bezesporu velmi kvalitnímu enginu. Jeho síla je ukryta v jeho otevřenosti, ve hře prakticky nenarazíte na objekt, po němž by vaše auto nemohlo jet. Že vás oponent vymrštil až na střechu nějakého baráku? Žádný problém. To také Carmageddon TDR 2000zřejmě vedlo k zařazení ohromného množství skokánků, klopených zatáček, odrazových můstků a propastí. Kromě již zmíněné dopravy, zombíků a soupeřících vozů můžete ve hře narážet téměř do všeho. Tabulky skla místní kavárny se za příslušného zvuku tříští, popelnice a lavičky převracejí, dokonce lze porazit i semafor. Povím vám, že je to opravdu fajn pocit vidět, jak okolí reaguje na vaše chování.

Mnoho záleží i na volbě dopravního prostředku - v případě Carmageddonu JE z čeho si vybírat. Mně už z předchozích dílů asi nejvíce sedl Eagle MK4, ono červené vozítko, které vidíte na obrázcích kolem. Ovšem narazíte na všechno možné, třeba kruhový válcovitý stroj, kombajn a tank. Dohromady něco kolem padesáti různých dopravních vozidel. Záleží jen a jen na vás, zda dáváte přednost hrubé síle (a raději soupeře pěkně potrápíte svými bodáky) před rychlostí (prostě jim ujedete). Ale běda vám, když se s tintítkem dostanete do spárů šílence s kombajnem... A pokud už se tak stane, karoserie vašeho vozidla to dá znatelně najevo - pokroutí se, odpadnou části plechů. Není nic krásnějšího, než vyjít vítězně z čelní srážky a ztratit něco železa. Bojem ošlehaný hrdina a správní chlapi přece něco vydrží.

Carmageddon TDR 2000Ovládání se značně liší v závislosti na zvoleném vehiklu, ale obecně platí pravidlo, že všechny se řídí velmi příjemně. Pohyb obstarávají kurzorové klávesy, majitelé force feedback volantu si přijdou též na své. Kvůli Carmageddonu bych si ho snad i pořídil :-). Často využijete klávesy k rychlému opravení, samozřejmě za příslušnou částku peněz. Opravování probíhá v reálném čase, takže sami přímo uvidíte, jak se karoserie vyrovnává. Když už jde jo do tuhého či se rázem na svět díváte o 180 stupňů obráceně (na střeše), existuje možnost okamžitého obnovení. Pochválit musím ruční brzdu, která je na rozdíl od jiných závodních her použitelná a dobře využitelná.

Závod probíhá velmi jednoduše - na dráze, kterou určuje spousta šipek, ve správném pořadí projíždíte checkpointy, za což získáváte i trochu času k dobru. Během závodu vás totiž sužuje časový limit, během něhož musíte dojet do cíle. A zde jsem zaznamenal asi ten nejpodstatnější rozdíl od druhého dílu - mnoho času navíc ve hře nezískáte. Za přejíždění a mrzačení zombíků obdržíte o poznání méně bonusového času než v předchozích dílech. Hra se tak více věnuje závodění, než jatkám chodců. Ale nezoufejte, druhý režim "volná jízda", v níž si nastavíte úplně všechno (včetně času), vás opět uvrhne v bezduché (a zatraceně zábavné) přejíždění zombies.

Carmageddon TDR 2000Bonusy získáváte opravdu za všechno. Stačí předvést nějaký pěkný kousek, kdy zombík zemře nějakým obzvlášť ohavným způsobem, a body s časem máte v kapse. "Extra style bonus", "2x Combo", "Billiard bonus" - toť pouze zlomek z toho, s čím na vás Carmageddon vyrukuje. Další typy bonusů se válejí různě po ulicích a dokáží třeba zombíky dvakrát zvětšit či budete obdařeni dočasným turbem a podobně. Nezapomnělo se ani na zbraně - arzenál tvoří blesky, výbušné koule, olejové skvrny a další lahůdky.

Z ozvučení musím vyzdvihnout zejména hudbu, opět v podobě tracků na CD. Iron Maiden a Sentience ve dvoje znějí skvěle a ani tentokrát na vás nečeká nic jiného než nářezový metal a techno. Rozpliznutý zombík sice vydává zvuky, ale nic nepředčí burácivý zvuk motoru každého z vozidel.

Závěr - i když došlo ke změně konceptu směrem k závodění, přesto o svoji krvavou lázeň nepřijdete. Velmi slibně vypadá hra více hráčů rovnou se šesti typy her. Kdo měl rád předchozí díly, tenhle třetí si dozajista zamiluje. Super.

Carmageddon TDR 2000
Výrobce: Torus
Distributor: Sci
Minimální konfigurace: Pentium II 350, 64 MB RAM, 3D karta
Doporučená konfigurace: Pentium III 500, 64 MB RAM, 3D karta
3D karty: ano
Multiplayer: ano
Verdikt: Krvavá jatka potřetí... a lepší než minule.
Hodnocení: 86%

Autor:


Témata: Důchodci, lázně


Nejčtenější

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Další z rubriky

Friday the 13th: The Game
Zabijte kamaráda na sto způsobů. Recenze brutality Friday the 13th

Maskovaný sériový vrah se od uvedení prvního filmu před 37 lety vrací v očekávané hře pro více hráčů. Děs kolem sebe vytváří stále a při hraní s dobrou partou...  celý článek

Hearthstone: Knights of the Frozen Throne
Hearthstone: Knights of the Frozen Throne patří k těm nejzábavnějším expanzím

Nová expanze Knights of the Frozen Throne pro karetní Hearthstone je venku pár dní, a tak se pojďme podívat, jak se hrou zahýbaly nové karty.   celý článek

StarCraft: Remastered
Strategická legenda baví i po 19 letech. Recenze StarCraft: Remastered

Blizzard ohlásil něco, co snad každého hráče z devadesátých let muselo zahřát na duši. Remaster nejproslulejších her, na kterých už se, buďme upřímní, zub času...  celý článek

Advantage Consulting, s.r.o.
ELEKTRO SPECIALISTA VÝROBNÍCH LINEK

Advantage Consulting, s.r.o.
Pardubický kraj, Olomoucký kraj, Moravskoslezský kraj
nabízený plat: 35 000 - 50 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.