Carrier Command: Gaea Mission je komplexní projekt od autorů Operace Flashpoint

  0:02aktualizováno  0:02
Po Operaci Flashpoint a Armě dali v BI Studiu vale realistickým válečným simulacím a vydali se směrem ke sci-fi.

Carrier Command: Gaea Mission

Carrier CommandMohlo by se zdát, že české vývojářské studio Bohemia Interactive umí pouze hyperrealistické válečné simulátory. Ostatně jeho produkce v čele s Operací Flashpoint a dvěma díly rozporuplné Army by tomu nasvědčovala.

Jenže v Mníšku pod Brdy nás chtějí přesvědčit o opaku. Snad i proto se vrhli do zajímavého projektu Carrier Command: Gaea Mission, který se poněkud vymyká všemu hernímu, co kdy z české kotliny vzešlo.

V BI Studiu totiž zvolili velmi zajímavý přístup k dílu. Carrier Command není ničím jiným než velmi moderní předělávkou stejnojmenné, a přes své kvality dnes již zapomenuté hry z roku 1988. Jednalo se o dovedný mix strategie a akce, jaké jsme si zvykli vídat až o hodně později a jaké se popravdě nikdy příliš neuchytily. Nový Carrier Command by to mohl změnit.

Carrier CommandKromě koncepčního vzoru se ale inspiruje také tematicky. Podtitul Gaea Mission je totiž jasným odkazem na sci-fi univerzum jménem Gaea. To má knižní základ, chystá se také ve filmové podobě a hra by tento multiformátový projekt měla jen završit.

Tvůrci jsou do jisté míry svázáni vzory a předlohami, na druhou stranu mají k dispozici bytelný myšlenkový trust, ze kterého lze vytáhnout dostatek atraktivního materiálu.

Pro autory to navíc není jen nějaký příkaz shora, jehož naplnění dostali úkolem. Tým kolem Marka Španěla tvrdí, že pro něj byl Carrier Command odjakživa skvělou hrou a do jisté míry snad i přispěl k tomu, že se někteří členové týmu pustili do vlastní herní tvorby.

Zápletka, která je jen jednou částečkou v soukolí jménem Gaea, vás zavede na planetu Taurus, Carrier Commandkde se o pozice utkávají frakce United Earth Coalition (UEC) a Asian Pacific Alliance (APA). Liší se především v tom, že ti první jsou považováni za hodné, zatímco ti druzí jsou vykreslováni značně padoušsky. Inu, tahle hra se na asijském trhu s vřelým přijetím pravděpodobně nesetká.

Asian Pacific Alliance se už podařilo ovládnout Zemi, a tak se boje přesouvají právě na Taurus, kde se coby jeden z vrchních velitelů UEC pokusíte o vyhnání APA.

Za tímto účelem dostanete k dispozici obří letadlovou loď, jednu z těch, které se staly základním instrumentem v této válce. Taurus je planetou pokrytou především oceány, z nichž sem tam vyrůstá nějaký ostrůvek. Ty jsou navíc bohaté na suroviny, z nichž je možné dále čerpat vojenskou sílu, tudíž je celkem jasné, kde se povedou ty hlavní bitvy.

Už ze své podstaty nebude Carrier Command lineárním zážitkem. Cesta k vítězství budeCarrier Command jen na hráčích. Příběhová linka sice bude rozdělena do jednotlivých misí, to je ale asi tak celé vykolíkování prostoru, v němž se hráči mohou pohybovat a jednat zcela podle svého uvážení.

Samotná letadlová loď je nabitá tou nejmodernějších zbraňovou technikou, jakou si jen dokážete představit. Sama o sobě poskytuje obrovskou palebnou sílu, ať už jde o protiletecké kanóny či artilerii, jež dostřelí až do nitra ostrovů.

Kromě toho tu naleznete celou řadu dalších strojů. Bojuje se nejen na vodě, ale také ve vzduchu a na souši. To znamená, že tu jsou čluny, menší lodě, stíhačky, bombardéry či obojživelná vozidla. Právě s nimi se dostanete až na ostrovy, kde vás čekají boje o důležitá místa přinášející komparativní výhody té straně, která se jich dokáže zmocnit.

Carrier CommandOstrovy slouží v podstatě jako hráz mezi vámi a nepřítelem, na níž se oba snažíte etablovat a zabrat obranné stavby, fabriky či těžební doly, jež vám umožní zvýšenou produkci posil.

Na bojišti bude velmi rušno. Bohatě k tomu přitom stačí bitva dvou letadlových lodí, z nichž vyjede veškerá technika. Do bitev se ale zapojí takových plavidel ještě více. Hráč se bude muset v první řadě starat o koordinaci útoku, obrany a dobývání důležitých stanovišť.

Tím jeho aktivita nekončí. Jednotky mají sice podléhat schopné umělé inteligenci a jednat jak na základě příkazů, tak co nejrozumněji autonomně, ovšem jistě není třebaCarrier Command: Gaea Mission připomínat, že nejlepšího možného výsledku s danou jednotkou dosáhnete tehdy, budete-li ji řídit sami.

V takovém případě je pochopitelně třeba na chvíli rezignovat na ambici mít pod kontrolou úplně vše, nicméně v určitých situacích, kdy je například nutné prorazit tuhou nepřátelskou obranu, se vlastní schopnosti mohou hodit. A samozřejmě je to především o variabilitě, kterou hra díky této funkci nabídne.

A to jsme se ještě nezmínili o neustálém výzkumu, který budete muset provádět, respektive se starat o jeho zadání. Ten může běžet hned několika směry, což následně ovlivní i možnosti zbraňového arzenálu.

Carrier Command: Gaea MissionKromě příběhové kampaně, jež by měla oplývat silným dějem, se dočkáme také multiplayerových klání probíhajících na základě celé řady nastavitelných parametrů. To rozhodně nezní špatně!

Tak to vypadá, že Carrier Command: Gaea Mission je zatím sice nenápadným, ale převelice ambiciózním projektem, který by se mohl stát dalším velkým hitem Bohemia Interactive Studia i českého vývojářství. Je pravdou, že opět půjde spíše o kousek pro hardcore publikum, nebo alespoň zkušenější hráče, to však v době přeplněné masovou produkcí není vůbec na škodu.

Autor:


Nejčtenější

Herní rekordman má 1 720 platinových trofejí. Vypadá, jako kdyby nespal

Herní rekordman Hakam "Hakoom" Karim

Bahrajnec Hakam Karim, vystupující pod přezdívkou Hakoom, se stal oficiálním držitelem Guinnessova rekordu v počtu...

Kvůli ukliknutí se ze hry stal nečekaný hit, vývojáři stejně nezbohatli

Evolvation

O tom, že i špatná reklama je stále reklama, se přesvědčili nezávislí vývojáři z nizozemského týmu HyperReuts. Poté, co...



Poslední Tomb Raider je ve slevě a autoři za to čelí vlně kritiky

Shadow of the Tomb Raider

Ani ne dva měsíce po vydání je hra Shadow of the Tomb Raider ve slevové akci. Někteří hráči nemohou unést fakt, že ji...

Sedm nejtypičtějších výmluv chudáka hráče

Hráč na kokainu - ilustrační foto (Angry Gamer)

Za okny pomalu vychází slunce, na krku spousta povinností a rozechvělé prsty ospalého hráče se jen velmi neochotně...

RECENZE: Call of Duty: Black Ops 4 je pro sérii přelomovým dílem

Call of Duty: Black Ops 4

Veleúspěšné Call of Duty letos poprvé odvrhlo kampaň pro jednoho hráče a láká fanoušky na svoji verzi populárního módu...

Další z rubriky

Nejlepší v sérii? Kritizovaná Call of Duty: Black Ops 4 v betě překvapila

Call of Duty: Black Ops 4

Na letošní díl Call of Duty se od jejího oznámení hrne celkem oprávněná kritika. Vydavatelství nadále dojí ty...

Zahráli jsme si Assassin's Creed Odyssey, letošní díl je celkem ukecaný

Assassin’s Creed Odyssey

Assassin's Creed Odyssey se hraje podobně jako loňský Origins ze starověkého Egypta, téma starověkého Řecka a prostředí...

Mutant Year Zero je jako XCOM s příběhem a zvířaty. První dojmy

Mutant Year Zero: Road to Eden

Vezměte Fallout, XCOM, Beyond Good & Evil a pořádně je zamíchejte. Na výsledku si pochutnají příznivci hardcore...



Najdete na iDNES.cz