EVE: Valkyrie

EVE: Valkyrie | foto: BW

Praská bublina? Vývojáři Eve Online končí s hrami pro virtuální realitu

  • 16
Islandská společnost CCP se rozhodla zavřít svá tři interní studia, která se věnovala vývoji titulů pro virtuální realitu. V tuto chvíli to prý není rentabilní. Bude takových více?

Prvotní uchvácení virtuální realitou už pominulo a je nutné si přiznat, že se zatím žádná revoluce nekonala. Helmy jsou pořád drahé a nepohodlné, takže jsou zatím určeny jen pro opravdové nadšence. 

Eve: Valkyrie patří mezi nejlepší hry pro virtuální realitu.

Z tohoto důvodu pro ně zatím není příliš „pořádného“ obsahu. Firmy se totiž bojí investovat prostředky do něčeho, kde je nízká pravděpodobnost jejich návratu. Vesmírná střílečka Eve: Valkyrie (naše recenze) je jednou z mála čestných výjimek a patří mezi vůbec to nejlepší, co si můžete ve VR vyzkoušet. Islandská společnost CCP, která za hrou stojí, v sílu virtuální reality hodně věřila a ve své organizaci na její vývoj vyčlenila dokonce samostatná studia.

Ale to už k dnešnímu dni neplatí. V rámci restrukturalizace totiž CCP uzavřeli svoje atlantské studio, šanghajské zeštíhlují a to v Newcastlu prodávají. CCP tak budou nadále mít už jen tři studia a vývoj obsahu pro virtuální realitu je pozastaven do doby, než se situace na trhu změní k lepšímu. Celkem o práci přijde přes sto lidí, ale onlinovku Eve, která je pro CCP hlavním zdrojem příjmů, to nijak neohrozí.

Jde o špatnou zprávu pro celé odvětví a trochu se obáváme, aby CCP brzy nenásledovaly další společnosti. Vývoj dobrého obsahu pro VR je totiž drahý a zdá se, že i nerentabilní.