Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čech převedl herní legendu Wolfenstein do nezávislého hitu Minecraft

aktualizováno 
Legendární střílečka Wolfenstein 3D se objevila díky šikovným českým ručičkám v moderní populární hře. Čtenář David Růžička totiž vytvořil modifikaci Minecraftu, se kterou je titul možné hrát právě v prostředí Wolfensteinu.

Prostředí z praotce stříleček Wolfensteinu 3D převedené do titulu Minecraft. Autorem herní modifikace je Čech.

David tvrdí, že Minecraft i Wolfenstein mají mnoho společného. "Obě hry spojuje architektura ostrých hran a pravých úhlů, nápad vytvořit konverzi legendární první úrovně Wolfensteina se proto nabízel sám," vysvětluje David.

Minecraft

Originální verze Minecraftu je titul s otevřeným prostředím, kde hráči pomocí kostek mohou budovat vlastní svět. Herní náplň lze přirovnat k tradiční plastové hře LEGO. Titul za méně než tři roky existence vydělal přes půl miliardy korun (více o hře).

Modifikaci zatím není možné stáhnout, autor totiž nejprve rozjímá nad dalším rozšířením projektu. Pokud by k němu ale nedošlo, má v plánu zveřejnit modifikaci na své osobní stránce David-Ruzicka.com.

Autor původně nezamýšlel vytvořit samostatnou modifikaci, projekt měl být jen vizuálním rozšířením, tedy jakousi sadou textur. "Modifikace vznikla jen jako nástroj pro vytvoření videa. To byl původní cíl celého projektu," říká.

Práce na projektu Davidovi zabraly více než měsíc. Modifikaci chtěl zvládnout v kratším čase, vývojářská realita ho však brzy uskromnila. "Zjistil jsem, že zprvu jednoduše vypadající úkol ve skutečnosti obnáší mnoho praktických problémů," vysvětluje David.

Od původního plánu zpracovat jen sadu textur proto nakonec opustil. Ústupků by bylo třeba příliš, a raději tak vytvořil vlastní modifikaci. "Postupně jsem upravováním zdrojového kódu Minecraftu vyřešil vše, co mi nedovolovaly vyřešit úpravy úrovně a texturování," objasňuje vývojář.

Ačkoliv po čase splnil svůj původní plán, rozhodl se ve vývoji pokračovat a přidával další prvky jako samopal či nepřátelské vojáky. "Projekt mi sám nabobtnal pod rukama."

Předchozí Davidovy vývojářské zkušenosti se prý omezují jen na drobné hříčky, a modifikaci tak označuje za svůj první větší projekt. "Pokud tomu budou okolnosti nakloněny, rád bych v budoucnu vytvořil jednu menší nezávislou hru," uzavírá David.

Autor:


Témata: Wolfenstein

Nejčtenější

Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

Nejlepší hry roku 1998

Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...

Konec dohadů. Unreal, nebo Quake?

Střílečka Quake je šestnáct let stará a stále září.

Pokud byste si museli vybrat, dáváte, případně dávali jste přednost značce Quake, nebo raději konkurenci v podobě...



Hry a porno generují největší příjmy z virtuální reality

Pornografická videa v VR

Největším motorem v oblasti virtuální reality jsou hry a porno videa. Vyplývá to z úniků dat Valve a analýzy...

Lepší než GTA? Ohlédnutí za prvním dílem Red Dead Redemption

Red Dead Redemption

Původní Red Dead Redemption patřilo s přehledem k nejlepším hrám minulé generace konzolí. Cenami ověnčená kovbojka...

Vynikající střílečka Insurgency je dočasně zdarma

Insurgency

Multiplayerová střílečka Insuregncy dostane 18. září nepřímé pokračování nazvané Sandstorm. Aby její autoři zvětšili...

Další z rubriky

Další Dishonored jen tak nebude, značka je uložená k ledu

Dishonored: Death of the Outsider

Vývojáři z Arcane Studios minimálně v několika příštích letech neplánují návrat do působivého města Dunwall. Přednost...

Bethesda přehodnotila svoji politiku poskytování her recenzentům

Evil Within 2

Zaměstnance Bethesdy už nebaví věčné lamentování novinářů nad tím, že nemají dostatek času na recenzování. Hry budou...

Stone bude detektivka se zhulenou koalou v hlavní roli

Stone

Chystaná adventura Stone vychází z klasických noriových detektivek, odehrává se však ve zvířecím světě.



Najdete na iDNES.cz