Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

České RPG hry - díl 2

  6:42aktualizováno  25. ledna 2000 6:49
České RPG hry - díl 2
Brány Skeldalu

V minulém díle jsem si pověděli něco o průměrném dungeonu Rytíři Grálu a lehoulince nadprůměrném RPG Asmodeus. Říká se - nejlepší nakonec, v tomto případě si to trochu prohodím a nejlepším začnu. Brány Skeldalu se otvírají...

Brány Skeldalu
Brány Skeldalu si také prošly složitým vývojem, mnohdy se mi zdálo, že se projekt zařadí k těm hrám, které se prostě nepodařilo dokončit. Skedal si totiž prošel něčím na české poměry zcela nevídaným, a to změnou grafiky a příběhu. Původní Brány Skeldalu a ty dnešní, co si můžete zakoupit v obchodech, se liší až tak moc, že by asi nikdo z vás, včetně mě, nepoznal, že jde o jednu stejnou hru. Začněme příběhem, ten původní se točil kolem toho, jak se den začne zkracovat na úkor noci, čehož si všimne jeden skřítek. Ten nový vypráví o tom, jak učený mág Freghar povolal tři bojovníky, kteří mají vymítit zlo v kraji. Původní grafika se mi nelíbila, horší VGA, co více dodat. Ale ta, kterou známe z Bran Skeldalu dnes, to je panečku jiná písnička. Ručně kreslená grafika ve vysokém rozlišení, s tím už se dá něco dělat, při hraní si pak připadáte jako ve fantasy pohádce. Mrzí mě jen animace, upřesním, absence animací, kterých bych očekával víc. Třeba takový mluvící strom nehne ani brvou při celkem důležitém postupu ve hře. K samotnému zpracování animací výhrad nemám, hrdinové máchají zbraněmi přes obrazovku opravdu parádně. Záleží i na druhu zbraně (sekyra, meč...), Brány Skeldalu takže arzenál se mění i po grafické stránce stejně jako kouzla a jejich grafický efekt.Nejvymakanější jsou ovšem tahové souboje, které nemají obdoby. V tahovém systému si můžete rozdělit družinu a obklíčit tak nepřítele, popřípadě vysunout bojovníky o políčko vpřed, zatímco mágové a lučištníci pomáhají pěkně z krytu. Velmi záleží na atributu obratnost, který mimochodem udává, kolik akcí za kolo může která osoba vykonat. Systém soubojů si v ničem nezadá s vyvážeností RPG elementu a profesionálnímu designu dungeonů. Těm kteří Brány Skeldalu nehráli, doporučuji na české poměry vskutku rozsáhlé demo, ve kterém se podíváte do skřetí jeskyně a přilehlého města. Sami se přesvědčíte, že dungeon ve skutečnosti funguje. Navšívíte jak různé jeskyně, tak třeba les, pláně a hory což předznamenává nejen různorodost prostředí, ale i odlišnost nepřátel. Magie je třístupňová, záleží na úrovni vaší zkušenosti, takže některá kouzla můžete vytvořit s rizikem, že se nepovedou a přijdete o pár životů. Nemoci ve hře neštěstí nejsou, tím by se již tak celkem těžká gamesa hodně komplikovala, i když, v přiloženém editoru myslím zastoupeny jsou. Na hudbu si teď už moc nevzpomínám, akorát na zvuky, kde bych u některých řekl, že předlohou se stalo Diablo, ale to je pouze můj osobní dojem :). Nesmím zapomenout na výtečnou mapku, na jejíž absenci ztroskotal již jeden nadějný produkt (viz. minulý part). Do mapky si můžete zapisovat své poznámky, s tím nejdůležitějším, orientací, se tedy Brány Skeldalu vypořádaly skvěle. Na hře bylo vidět, že jí dělali lidé, které musela práce celkem bavit. Čekalo se dlouho, ale vyplatilo se to. Brány Skeldalu se staly nejlepším českým RPG a zároveň jednou z nejlepších českých her, takže i vysoká cena se dala překousnout.

Prokletí Eridenu

Prokletí Eridenu
O tomhle dungeonu vám moc nepovím z jednoduchého důvodu - nelíbil se mi. Za jediný klad můžu považovat snad pouze vysoké rozlišení (na tehdejší dobu) a hezkou hudbu v hlavním menu, ale to ode mě asi slyšet nechcete. Nevýrazná grafická stránka, nedomyšlená souboje, stereotyp a celková nedotaženost mi dovolují hodit prvotinu Zima Software do pytle, uzavřít a označit nálepkou v podobě "pokud chcete někoho vytočit, zkuste mu jako dárek podstrčit tuhle hru". Ty, které jsem nepřesvědčil, nechť si najde příslušnou rubriku na BonusWebu a stáhne si plnou hru zdarma. Ale já vás varoval. (Co se týče Prokletí Eridenu, i v tomto případě platí přísloví co člověk, to názor. Proto doporučuji přečíst si o Prokletí Eridenu celý článek od Viggena v rubrice plné hry - by Vreco).

Vzbura Donských Riterov
Doufám, že jsem příliš nezprznil název tohoto slovenského pokusu, který se navíc v ČR ani neprodával. Asi tenhle dungeon vůbec neznáte, sám jsem hrál pouze demo, které se dá stáhnout na Ondranu, pokud mi tuto vsuvku někdo (Vreco) nezcenzuruje :-).

Tears

Tears
Cesty osudu nám již několikrát daly pocítit hořkost v podobě utrápeného RPG Tears, kterého se nyní ujala firma BBS. Podle vyjádření šéfa BBS se na Tears pracuje, nyní se přepisují veškeré editory, nicméně sám přiznal, že výroba her není jejich hlavním cílem z jednoho prostého důvodu - neuživily by je. Hlavním hrdinou není žádný vyložený klaďas, jeho úkol zní prostě: zařídit politický převrat v království. K tomu si občas dopomůže nějakou tou vraždičkou a vůbec, když jsem viděl před lety první zmínku o Tears, říkal jsem si, jak tohle bude super. Ve své době by byl Tears hit, trošičku komorní svět si žil opravdu svým životem. Rolník ráno vstal, šel pracovat na pole, k večeru se odebral na jedno pivo do hospody a následně šel domů spát. To vše 3D nadhledu. Za zmínku stojí i sázka Petra Vochozky, který v případě že Tears vyjdou, sní celou krabici od hry. To už ale stejně víte a zatím to vypadá spíše dobře pro Petra Vochozku.

Autor:


Témata: Diablo, Pivo, software


Nejčtenější

Legacy of Kain
Bude nová hra ze série Legacy of Kain? Vývojáři něco naznačují

Majitelé práv na dlouho opuštěnou značku Legacy of Kain začali na sociální síti sdílet obrázky upíra Raziela. Mohlo by to znamenat nový díl?  celý článek

Wolfenstein: The New Order
Která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc?

Napište nám, která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc a proč. Na vaše odpovědi se těšíme v diskuzi pod článkem.   celý článek

Watch Dogs
KOMENTÁŘ: Herní kauzy a pseudokauzy. Čemu věřit?

Pokud pravidelně sledujete dění na herní scéně, jistě vám nebude dělat problém vybavit si nějaký prohřešek, trapas, nebo prostě „fail“, kterého se vůči...  celý článek

Cook, Serve, Delicious! 2!!
Ukažte Pohlreichovi, kdo je tady šéf. Recenze Cook, Serve, Delicious 2

Gastronomie už pomalu proniká i do her. Druhý díl originální akční hry Cook, Serve, Delicious! 2!! je tak povedený, že pobaví i toho, koho vařit vůbec nebaví.  celý článek

Huang Wenbin při návštěvě fotbalového klubu Runcorn Linnets.
Fanoušek cestoval přes půl světa, aby poznal oblíbený tým z fotbalové hry

Čínský fanoušek cestoval více než 10 tisíc kilometrů ze své domoviny, aby mohl navštívit klub hrající až devátou nejvyšší fotbalovou ligu v Británii.  celý článek

Další z rubriky

For Games 2017
Tipy z For Games: před vydáním si můžete zahrát očekávané pecky

Na veletrhu videoher a interaktivní zábavy For Games, který až do neděle 22. října probíhá v areálu PVA Letňany, si můžete zahrát hned několik her před jejich...  celý článek

Gabe Newell
Gabe Newell se díky Steamu zařadil mezi 100 nejbohatších Američanů

Slavný ředitel firmy Valve patří podle magazínu Forbes mezi stovku nejbohatších Američanů.  celý článek

Star Wars Battlefront II
Příběh nového Star Wars Battlefront 2 prý zvládnete za pět hodin

Kampaň pro jednoho hráče bude sice intenzivní, ale také velice krátká. Podle producenta hry Davida Robillarda její dohrání zabere něco mezi pěti až sedmi...  celý článek

Grafton Recruitment Praha
Network Engineer - WAN

Grafton Recruitment Praha
Praha
nabízený plat: 35 000 - 55 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.