Český Killing Room zatím zabíjí jen nudou a rutinou

  • 8
Podžánr roguelike poslední dobou zažívá mohutný rozmach. Her, které jsou záměrně těžké a smrt je v nich definitivní a znamená nutnost začít znovu, se poslední dobou vyrojilo opravdu hodně.

A nyní je v tomto žánru i český zástupce, Killing Room od brněnských Alda Games. Od většiny roguelike her se liší tím, že má mnohem více společného se střílečkami než s hrami na hrdiny a dungeony. Také se nebojuje na tahy, ale pěkně v reálném čase.

Sami autoři píší, že se při tvorbě hry inspirovali knihou a filmem Běžící muž, kde soutěžící bojuje o přežití v bludišti plném smrtících pastí a také s lidskými protivníky, kteří jsou zpravidla mnohem lépe vyzbrojení.

Killing Room preview build

Problém je bohužel v tom, že tam, kde akční klasika s Arnoldem Schwarzeneggerem v hlavní roli bavila ujetými záporáky a tunou akce, nabízí Killing Room (zatím) jen spoustu nudy. A taky frustrace.

Killing Roomu je velmi monotónní a nevyvážený. Místnosti, které daly titulu jméno, jsou si totiž podobné jako vejce vejci a liší se jen naprosto minimálně. Navíc se v nich nepřátelé objevují náhodně (to je v pořádku), současně ovšem ve velmi kolísajících počtech.

Killing Room preview build

Killing Room preview build

Takže se může stát, že se na vás hned za dveřmi sesypou čtyři nepřátelé, kteří vás umlátí rychleji, než stihnete procítěně zaklít. A protože je Killing Room roguelike, jedete pěkně od začátku.

Kudla do zad

Jasně, roguelike hry mají být těžké. Jenže je velký rozdíl mezi tím, jestli jsou těžké, ale férové (jako třeba Darkest Dungeon), nebo těžké a dávající bez uzardění podpásovky jako právě Killing Room.

I nepřátelé jsou podivní. Chápu, že hra chce být parodií všelijakých reality show, ale ani tak nechápu, proč mám střílet do sněhuláků, kteří mě chtějí sežrat, nebo odpravovat létající dětské hlavičky.

Killing Room preview build

Kdyby byl alespoň Killing Room kompetentní střílečkou, některé z vypsaných nedostatků bych mu odpustil. Jenže není. I když se totiž tváří jako střílečka, je to z části zamaskovaná hra na hrdiny. Což v praxi způsobuje, že kulky létají všude možně, jen ne tam, kam byste rádi.

V kombinaci s tím, že skoro v každé náhodně vygenerované místnosti je minimálně jeden výbušný sud, to je vskutku třaskavá směs. Můžete sice mířit skrz mířidla, ale protože mají asi všechny herní postavy silné astma, vydržíte to tak sekundu a půl, než vaše herní alter ego začne místo míření hlasitě lapat po dechu.

Občas při procházení levelů narazíte v místnostech i na něco užitečného, většinou ovšem najdete nějakou serepetičku, která vám přidá dvě procenta zdraví nebo trochu brnění. A to je v kombinaci s tím, že hned boss na konci prvního patra je skoro nesmrtelný, další podpásovka.

Osobně jsem ho ze zhruba patnácti pokusů poslal do permanentního důchodu jen jednou a to ještě jen díky tomu, že se na mě usmálo štěstí a našel jsem v jednom z pokojů brokovnici s více než třicítkou nábojů.

Samozřejmě je hra zatím jen ve fázi betatestu, a je tedy možné, že se autorům povede spoustu z neduhů odstranit. Doufejme. Nápad brněnských vývojářů totiž není vůbec zlý. Jen to provedení zatím poněkud pokulhává.

Killing Room vychází 20. října.

staré záběry z rané verze hry

11. září 2015